Co w zamian seryjnego katalizatora w ST170?

Es, 25.05.2011, 12:43 « poprzedni - następny »

Es

Mam pytanie głównie do użytkowników ST170. Czy ktoś się bawił już w pozbycie seryjnego katalizatora w tym aucie?
Od razu zaznaczę, że nie mam na myśli wstawienia rurki (ani żadnych cudów typu strumienica) zamiast kata, tylko raczej jakiś katalizator sportowy (w związku z cenami dedykowanych myślę o uniwersalnym pod moc i pojemność). Kształt seryjnego nie ułatwia zadania w tym wszystkim. Ale czego to się dziś nie robi  ;)
Myślę o tym, głównie dlatego, że obawiam się o stan mojego. Ktoś mi już sugerował, żeby w dalszą trasę z nim nie jechać. Poza tym wydaje mi się, że jest już przytkany. Jakieś używki można dostać ale kto wie w jakim to jest stanie..
Jestem ciekawy opinii w tej kwestii.

T

Jak chcesz mieć pewność, że przejdzie badanie spalin to wstaw markowy, metalowy 200 CPSI. Chociaż na 100 CPSI też raczej przejdzie. Używanego katalizatora oczywiście nie kupuj. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Es

Właśnie o 200 CPSI myślę. Jeśli chodzi o firmę to Magnaflow.

P.S.
A pamięta ktoś jaka jest średnica wydechu w ST170?  :]

T

Magnaflow to dobra firma. Myślę, że taki metalowy 200 CPSI Magnaflow będzie sporo lepszy niż seryjny, chociaż tańszy. Ze średnicą niestety nie pomogę, ale strzelam że pewnie 2.25" ew. 2.5" ale raczej to pierwsze.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Es

Znalazłem info na ten temat.
Średnica wydechu to 65 mm czyli 2,5'' i spełnia normę emisji spalin Euro 4.
Muszę szukać takiego, który ma miejsce na sondę.
Jakie jeszcze są rozsądne firmy, które mogą produkować takie katalizatory?
Np. Supersprint chyba nie robi katalizatorów (przynajmniej nie znalazłem)..

T

Cytat: Es w 25.05.2011, 14:16
Średnica wydechu to 65 mm czyli 2,5'' i spełnia normę emisji spalin Euro 4.
Muszę szukać takiego, który ma miejsce na sondę.
Ale przecież gniazdo na sondę diagnostyczna można przespawać. I tak będzie jakieś spawanie. W ogóle czy ona w serii jest w obudowie kata, a nie czasem w wydechu, tuż za nim?

Cytat: Es w 25.05.2011, 14:16
Jakie jeszcze są rozsądne firmy, które mogą produkować takie katalizatory?
Np. Supersprint chyba nie robi katalizatorów (przynajmniej nie znalazłem)..
Na przykład: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.lindo.gobex.pl/index_pl.html
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Es

25.05.2011, 14:47 #6 Ostatnia edycja: 25.05.2011, 20:01 by Es
Dzięki.
Ten seryjny katalizator to jest w ogóle śliska sprawa.
W jego obudowie znajdują się dwie sondy lambda (teraz dokładnie się przyjrzałem), pomijając jego kształt. Stąd nie wiem czy raczej czegoś na zamówienie nie będzie trzeba zrobić..
Bez kombinowania się nie obejdzie ale jestem zdeterminowany, żeby w najbliższym czasie ten temat załatwić. To nie będzie z serii "kopiuj, wklej"  :D
Tu jest fotka.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Chwilowo na dole zdjęcia był brak mocowania z kolektorem i jedna sonda tuż przed wykręceniem  ;)
Każda uwaga jest w cenie.

mariost

...w zależności od tego ile jest "do wydania" można rozważyć : Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.pumaspeed.co.uk/category.jsp?makeID=10&modelID=23  :D ...jak mnie spotka wymiana to na pewno bedzie Milltec...

Es

To byłoby dobre wyjście ale cenowo odpada ;) Około 500 zł byłoby w sam raz.

T

Cytat: Es w 25.05.2011, 15:47Ten seryjny katalizator to jest w ogóle śliska sprawa.
W jego obudowie znajdują się dwie sondy lambda (teraz dokładnie się przyjrzałem), pomijając jego kształt. Stąd nie wiem czy raczej czegoś na zamówienie nie będzie trzeba zrobić..
Trochę dziwnie to wygląda, ale tak na oko i w dużym skrócie -- ta sonda od strony silnika to tzw. sonda regulacyjna, ma wpływ głównie na krótkoterminowe korekcje paliwa (na długoterminowe też), z kolei ta druga to tzw. sonda diagnostyczna, która ma wpływ głównie na korekcje długoterminowe, służy też do kontrolowania działania katalizatora. Istotne jest tylko, żeby te sondy były umieszczone po odpowiedniej stronie katalizatora, nie ma znaczenia, czy znajdują się centymetr w tą czy w tamtą. Gniazda można wspawać w rurze przed/za uniwersalnym katalizatorem.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Es

Konkretne info. Pójdę chyba w tą stronę. Napiszę co zrobiłem (w ciągu 2 miesięcy) i jaki jest efekt.

T

Tylko dziwne, że za sondą diagnostyczną w stronę wydechu nadal widać coś o spłaszczonym kształcie. To po prostu taka nietypowa rura?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Es

Na to wygląda. Katalizator między sondami a dalej leci jakby pusta obudowa przez co to ma taki "inny" kształt. Tu trzeba będzie wsadzić jakąś rurkę, która to połączy.

T

Tylko zwróć uwagę, żeby nie porobić progów w wydechu, szczególnie działających "na przeciw" przepływowi spalin.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

yoseph

ok tylko proszę bez śmiania się;p jakie są objawy padniętego kata?