Foka 3 2.0 TDCi powershift 2018

Magun, 09.09.2023, 14:57 « poprzedni - następny »

Magun

Mam problem i szukam pomocy. Foka ma obecnie 235tys, jest świeżo po czyszczeniu DPF, wymieniona odma, regenareacja turbo. Dodatkowo z grubszych rzeczy w okolicach marca wymieniony na nówkę fabryczny EGR.

W zeszłym roku w okolicach kwietnia zrobiłem wymianę oleju w skrzyni (dynamiczną niestety 😟) jakiś 1000 km po zaczyna się zabawa. Z doopy zaczynają się pojawiać błędy ze skrzyni. No to szukamy. Skrzynia ok ale wyskakują błędy z tubo że przeładowanie. Przepatrzone turbo i dochodzimy do wniosku że zaczyna się chrzanić czujnik kopiowania (gruszka) niestety w tym silniku (turbo Borg Wagner jak w mundku mk5 i w bluehdi) turbina jest z kolektorem. Szukałem tego czujnika ale był niedostępny.
Wtedy trafiłem do człowieka który robił mi kiedyś mapę do innego samochodu. Zrobił mi rolkę i mapę. Seria pokazała 167km i 400 nm, po mapie wyszło 197km i 456nm. I problem z przeladowaniem ustąpił. Ale po około 10 tys wrócił. Dalej nie było czujnika więc po mojej prośbie w nowej mapie zablokowane zostały błędy ze skrzyni. Ci co mają powershift wiedzą jak wnerwia kiedy skrzynia głupieje i gubi biegi. Wywala info ograniczona funkcjonalność skrzyni biegów. Potem jeszcze zablokował mi 2 błędy które już silnik pokazywał z turbiny o przeładowaniu (bo musiałem jeździć, auto mam do pracy) Jak się spodziewalem turbina zaczęła się kończyć, wyszedł jeszcze EGR a potem zapchany dpf. Stwierdziłem że czas to ogarnąć wiec zrobiłem porządek.
Turbo do regeneracji, dpf do czyszczenia, wymiana odmy. Ogólnie bebechy naprawione/zregenerowane.

Niestety problem z przeladowaniem jest dalej. Bylem na hamowni. Poprawili mi mapę, dalej lipa. Wgrałem oryginalną mapę i zero poprawy. Dodatkowo dziwny świszczący dźwięk w okolicy 2500/3000 obr kiedy wbija wyższy bieg. Na poprawionej i oryginalnej mapie tak samo. Jakby zawor wastegate upuszczał. Jeżdżę teraz na oryginalnej mapie i próbuję znaleźć gdzie jest problem.

Czy ktoś może mnie pokierować w którym kierunku iść i gdzie szukać?

Aha, jak szukaliśmy problemu to się okazało że wtyczka która wchodzi do gruszki ma w srodku wkładkę, zapadka na tej wkladce jest zerwana i wkładka nie siedzi sztywno. Nie da się wymienić wtyczki bo występuje tylko z całą wiązka.
Docisnąłem to trytytką.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.





Edzia. Kody błędów p003a:85-2c, p2563:21-2e


Magun

Ok. Problem jak się wydaje rozwiązany.
Dla potomności gdyby ktoś szukał
Skrzynia przechodziła w tryb awaryjny i wywalało 2 rodzaje błędów. 1 błąd z ABS, winą prawdopodobnie był któryś czujnik z przodu a raczej wtyczka, obie zostały wyczyszczone, rozgiete piny i kable umocowane trytytką na sztywno do obudowy zwrotnicy (chyba, nie pamiętam, mechanior mi tłumaczył) w każdym razie w tym odcinku kabel się nie rusza.
Drugi błąd, bardzo dziwny bo było kilka dotyczył zaworu podciśnienia przy EGR, wymieniłem i auto się uspokoiło, poza tym odzyskało wigor. No i spalanie spadło o prawie 1.5 litra na 100