Tuning Duratec'a 2,5Turbo ... co i gdzie szukać?

MAG, 11.06.2011, 19:02 « poprzedni - następny »

MAG

Aaaaa - to se go odpuszczę ;-)

Pytałem, bo jeden tu gostek ma takowy na sprzedaz - nówke sztukę.
Napisałem do niego, ale póki co i tak sie nie odezwał...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

cliner

Troche kosztuje....

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Tomek

TAM

Ja mam coś takiego, co prawda nie Pumaspeed, tylko Elevate (uważam że najlepszy ze wszystkich tego typu zabawek). Ma to sens rzeczywiście dopiero przy mocach ponad 300 KM. Daje to bardzo różne wyniki w zależności od posiadanego setupu, tym lepsze, im lepiej (sensowniej) ma się zrobiony tuning. W skrócie działanie tego kolektora polega na tym, że moment obrotowy utrzymuje się o 500-800 obrotów dłużej, co przekłada się rzecz jasna na większą moc maksymalną. To jednak działa dopiero powyżej 5800 obrotów (tak było u mnie), więc jeśli ktoś miał Pmax przy np. 5300, to kolektor mocy maksymalnej nie podniesie, spowoduje natomiast że przy wyższych obrotach moc utrzyma się na wyższym poziomie niż bez niego. To wszystko są tylko moje obserwacje dotyczące instalacji w moim samochodzie, nie mam pojęcia czy i jak jest to powtarzalne.

vtec

ktoś może spotkał się z czymś takim, zacytuję moją wypowiedź z innego forum:

"i jeszcze jedna rzecz, która przytrafiła mi się po raz drugi, trasa S8 wcześniej A2, jazda w okolicach 4-6 obrotów (4, 5 lub 6 bieg), zwalnianie i przyśpieszanie, jazda na silniku, a skutek brak przyspieszenia, wszelkie wskazania turbiny i cała reszta ok, a przy dodawaniu gazu auto nie "idzie", tak jakby gdzieś w układzie powietrze "spiep...". Przerwa w jezdzie 2-3 godzi i bez zmian, dopiero następnego dnia wszystko wraca do normy. Czyżby aktuator przycinał się? O co kaman?"

focus st

1.Miałem podobne objawy , po wymianie elektrozaworu sterującego pracą turbiny wszystko wróciło do normy.
2. Podciśnienie przy kolektorze ssącym sprawdż czy wężyk się nie zsuwa ( ten który wychodzi z pod osłony rozrządu )

vtec

Cytat: focus st w 08.04.2014, 21:00
1.Miałem podobne objawy, po wymianie elektrozaworu sterującego pracą turbiny wszystko wróciło do normy.
2. Podciśnienie przy kolektorze ssącym sprawdż czy wężyk się nie zsuwa ( ten który wychodzi z pod osłony rozrządu )
rozumiem, że mowa o takim zaworku, wyglądającym jak bezpiecznik sterujący, z wyjściem na dwa czy trzy wężyki, kosztującym grosze w serwisie (widoczny po podniesieniu auta, zamontowany o ile nie myle się na tylnej belce przy decacie)? Trojan miał to samo, i miałem już rozmowy z jednym z mechaniorów, iż to może być przyczyna.
Co ciekawe, jak auto jest zimne, to po rozgrzaniu przy pierwszych depnięciach coś świszczy, i podobno to też wskazuje na ten elektrozawór, prawdaż?

TAM

To na 90% ten zaworek, a właściwie boost solenoid (Pierburg). Jak będziesz go wymieniać, to kup coś lepszego (np. Mac - dostępny w kraju za ok. 200 zł) i zapomnisz o sprawie.

focus st

08.04.2014, 23:33 #157 Ostatnia edycja: 08.04.2014, 23:34 by focus st
Dokładnie. tak jak pisze TAM. Błąd jakiś wyświetla ?

vtec

09.04.2014, 10:52 #158 Ostatnia edycja: 09.04.2014, 10:53 by vtec
Cytat: focus st w 08.04.2014, 23:33
Dokładnie. tak jak pisze TAM. Błąd jakiś wyświetla?
bład to pali się na bieżąco, straciłem werwę do jego kasowania średnio raz w miesiącu (wywala z uwagi na druga sondę).

dzwoniłem do ASO, koszt eletrozaworu to ok 280PLN. pytanie czy jest sens kupować inny, który wymaga lutowania kostek oraz zaślepienia jednego z wężyków? Fabryka wytrzymała 8 lat, czyżby na jego zużycie wpływały modyfikacje i większa moc?
np. ten:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.tomson.com.pl/product-pol-1002-Elektrozawor-solenoid-EBC-Mac-Valves-sterujacy-wastegate-i-doladowaniem-turbo.html

TAM

09.04.2014, 11:40 #159 Ostatnia edycja: 09.04.2014, 12:35 by TAM
Hej,
to nie tylko chodzi o to, że dłużej wytrzyma, ale głównie o to, że lepiej działa - jest szybki, tzn precyzyjnie reaguje na sterowanie (sygnał PWM o częstotliwości kilkudziesięciu Hz) i pozwala na dokładne utrzymywanie żądanego ciśnienia doładowania w układzie.
Z zaślepianiem jednego z wężyków to jakaś bzdura - wszystkie 3 muszą być podłączone, inaczej solenoid nie będzie spełniać swojej funkcji. Musiałbyś zadzwonić do sprzedawcy i zapytać, o co chodzi z tą trzecią końcowką. Dla porównania, link do zaworu "plud & play":
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.collinsperformance.com/shop-2/ipd-boost-control-valve/
Warto przeczytać opis, który wszystko ładnie wyjaśnia.

vtec

09.04.2014, 13:25 #160 Ostatnia edycja: 09.04.2014, 13:35 by vtec
tylko ten juz kosztuje 500PLN :)
dzięki za wyjaśnienia szczegółowe, zastanowie się nad sprawą. Zakładam, iż auto nie wymaga strojenia po założeniu plug&playa?
rozumiem,że to jest to samo co wcześniej tyle że z USA?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.ipdusa.com/products/9061/120154-ipd-heavy-duty-turbo-control-valve-hd-tcv-p1-s40-v50-c70-c30

TAM

Tak, tylko cene trochę inna :-)
Strojenia oczywiście nie wymaga, jedynie adaptacji, ala trwa ona bardzo krótko. Jedyne co trzeba zrobić, to zostawić samochód na jałowym biegu na około 2 minuty, potem przejechać kilka km z małymi i średnimi obciążeniami w zakresie 2000-5000 obrotów.

focus st

Ja się nie zgodzę z tobą u mnie jak założyłem taki zawór to samochód zaczął dziwnie strzelać z wydechów i nic się nie zaadoptowało , więc kupiłem Orgi w salonie i od momentu zamontowania było ok.

TAM

Najprawdoodobniej miałeś pecha i trafileś na niesprawny. Nowy nie robi nic innego niż stary, tylko robi to bardzo precyzyjnie i stabilnie (niezależnie od warunków zewnętrznych). Adaptację przeprowadza się się tylko dlatego, żeby komputer "zobaczył" sprawny solenoid, a jeśli stary był w dobrym stanie, to adaptacja w ogóle nie jest potrzebna. Ewentualnie może nastąpiła pomyłka przy instalacji - króćce do wężyków łatwo pomylić, a istnieje tylko jedno właściwe ich podłączenie.
A u Ciebie czy oprócz strzelania z wydechów jeszcze coś się działo? Aha, no i czy miałeś założony właśnie ten z linku powyżej?

focus st

Zamontowałem ten z Pumaspeed Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.pumaspeed.co.uk/product-Pumaspeed-Focus-Heavy-Duty-Boost-Solenoid-OUT-OF-STOCK-DUE-EARLY-APRIL_15739.jsp  zamontowany byl na pewno dobrze.