Tuning Duratec'a 2,5Turbo ... co i gdzie szukać?

MAG, 11.06.2011, 19:02 « poprzedni - następny »

TAM

Tego akurat nie znam, chociaż wygląda bardzo podobnie do IPD, tylko firmuje go Pumaspeed. Wygląda na to, że coś pozmieniali: "Pumaspeed now launch their own version of the ever popular Heavy Duty Boost Solenoid" oraz "it works best with all remapped vehicles". Ale tak czy inaczej to dziwna sprawa. Masz go jeszcze, czy zwróciłeś sprzedawcy?

focus st

Nowy właściciel dostal go razem z przyczepką innych gratów :)

TAM

No to fajnie byłoby wiedzieć, jak się u niego sprawuje ;-)

walec

Ja pierburga kupowałem na allegro za ok 120-140pln z fvat
poszukaj na alledrogo :D
Bo prosto jest  zbyt prosto
Walec Wyrównalec Rally Team :)

cliner

Mam założony ten Elevate,daje spoko radę.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://j-w-racing.co.uk/product.php/8236/3089/elevate_heavy_duty_boost_solenoid___ford_focus_st
TAM dzięki za poradę i zauważenie doboru złych świec.Wymieniłem na Denso IKH22.
Tomek

TAM

Jak się bliżej przyjrzeć, to solenoid firmowany przez Elevate łudząco przypomina IPD, poza oczywiście blaszką/mocowaniem z logo Elevate. Jak w Twoim przypadku zachowywało się auto bezpośrednio po wymianie? Nie miałeś podobnych historii jak kolega focus st? 

cliner

Nic z tych objawów nie pojawiło się.Wymieniłem zawór jakoś pod koniec zeszłego lata,wymienię jeszcze na dniach DV ori na Forge.
Tomek

TAM

No to wygląda na to, że albo focus st rzeczywiście miał pecha, albo w Pumaspeed coś przekombinowali z tym solenoidem. Trochę szkoda, że nie ma jak się tego teraz dowiedzieć.

focus st

Elektrozawór zdemontowałem i założyłem oryginalny czyli taki na jakim był strojony samochód.Wszystko wróciło do normy :) 

DawPi

Wymiana tego ustrojstwa jest prosta i tania? Bo mam jeden i czeka na montaż, tylko nie wiem czy mój mechanik sobie z tym poradzi i na ile PLN powinienem się nastawiać przy jego montażu.
The on­ly way to get rid of a tem­pta­tion is to yield to it..

focus st

Mechanik wymienił to na miejscu w 10 min.

TAM

Jeśli mocowania są ok, to sam montaż jest prosty - kilka/naście minut. Czasem jednak mocowania nie do końca pasują i potrzebne są drobne przeróbki, wtedy oczywiście odpowiednio dłużej.

cliner

W S-Maxie z powodu położenia silnika bardziej do tyłu mocno wkurzające.....
Tomek

MAG

Panowie - takie pytanko.
Jak dużym ograniczeniem jest ori turbina w 2,5T?

Bo z różnych względów zastanawiam się, czy jednak nie odpuścić sobie szukania tej od RS'a i zostać na ori.

Generalnie z modów które wykonane będą na 100% to wtryski z RS'a, IC plus dolot BSR wpadają jak tylko auto dotrze do Polski, a u Heko przy okazji strojenia będzie robione DP i sport cat (na DC nie przejdę w Szwecji przeglądu) i być może (nie jestem tego pewien) reszta wydechu też, ale na razie jest opcja że po sportcacie będzie zejście na fabryczny wydech.

Biorąc pod uwage to, że wg teorii standardowy blok 2,5T nie wytrzymuje wiecej niż 320-330KM, to robienie dużych inwestycji przy takim ograniczeniu troszkę mi się odechciewa ...
No i pytanie, czy granica 300KM to granica wyznaczonatylko  przez standardową turbinę, czy wtryski też są tu ograniczeniem - ja będę miał te RS'owe

Bo zastanawiam się, czy jednak nie zostać na tych realnych bez lepszego turbo 280-290KM, a ewentualne "wycieczki" w stronę 350+ uskutecznić jak mi się uda kasę na blok z RS'a odłożyc ;-)
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

TAM

30.05.2014, 11:32 #179 Ostatnia edycja: 30.05.2014, 11:38 by TAM
Mówi się, że z K04 można wycisnąć ok. 305 KM. Według mnie to jest rzeczywiście górna granica, trudno osiągalna. W moim ST-ku na K04 miałem 295 KM i 457 Nm przy bardzo ładnym i bezpiecznym przebiegu momentu. Ale żeby tyle uzyskać musiałem sporo zrobić: przyzwoity DP, sport cat (200 CPI), wydech free flow (Milltek), zawór rec. Forge, aktuator Forge, "heavy duty" boost solenoid, IC Airtec Gen3, wtryski RS, w dolocie tylko dodany ECU spacer, a wszystko na sofcie Bluefin Stage3.
Był to naprawdę znakomity setup, który polecam wszystkim - spalanie w umiarkowanych warszawskich korkach (to było latem w okresie wakacyjnym :) ) w granicach 11/100, w trasie przy płynnej jeździe prawie zgodnie z przepisami nie było problemu uzyskać 6.5/100. Samochód jeździł i przyspieszał płynnie, bez żadnego zawahania, szarpnięć itp.

PS: na RS-owych wtryskach można ponoć w bezpieczny dla silnika sposób uzyskać max 360 KM, chociaż analizując logi z mojego samochodu stawiałbym raczej na 350.