Tuning Duratec'a 2,5Turbo ... co i gdzie szukać?

MAG, 11.06.2011, 19:02 « poprzedni - następny »

SajmonLP

02.08.2016, 21:38 #690 Ostatnia edycja: 02.08.2016, 21:46 by SajmonLP
Witam, jestem tu nowy, aktualnie posiadam Nissana 350z jednak planuje zmienić na Focusa ST z 2008r, seria 225hp. Chciałbym w aucie uzyskać ok 300hp/450nm, czy ktoś jest w stanie mi przybliżyć koszta w/w zabiegu, turbo, wtryski? Ic, strojenie, wydech, co tam jeszcze? Auto raczej na 1/4 mili, minimalny czas to miło by udało się wykręcić 13,6s. Z góry dzięki za sensowne konkretne odpowiedzi!
ZAPRASZAM - mój blog - Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.www.facebook.com/MojeCzteryKolka

TAM

To są parametry możliwe do uzyskania na oryginalnym turbo. Koszt przyzwoitych gratów potrzebnych do tego szacuję na ok. 10k. Po zmianie turbo na hybrydę realne jest poniżej 13.

SajmonLP

03.08.2016, 16:51 #692 Ostatnia edycja: 03.08.2016, 18:52 by SajmonLP
A przy zostaniu na seryjnej turbinie oraz wtryskach realne to max 280hp zapewne? a to w ST raczej nie zrobi poniżej 14.00s, masz jakąś wiedze, porównania?

Swoją drogą nie wiem gdzie to napisać więc napiszę tutaj: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://otomoto.pl/oferta/ford-focus-st-2-5-225-km-ID6yuJcd.html

Oglądał ktoś ten egzemplarz?
ZAPRASZAM - mój blog - Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.www.facebook.com/MojeCzteryKolka

TAM

Na seryjnym turbo i wtryskach 440 z RS-a da się ponoć osiągnąć 13.4 na 1/4. Tak przynajmniej piszą na angielskich forach ci, którzy startują w takich zawodach. Ale to raczej tylko ze szperą.

strajkeras

Może ktoś mi powiedzieć czemu w promotorze mocy po wymianie intercoolera i wydechu plus po ich programie wychodzi regularnie 300KM, a w GCS u heko coś koło 285KM? Heko zaniża moc czy promotor zawyża? :D Ktoś jeździł takim samochodem? Są porównania czasów 100-200?

KrisSz

Co hamownia to inny wynik :-D Pytanie czy ścigasz cyferkę w koniach czy auto ma być szybkie (i pytanie czy na drodze, na torze na zakretach czy na prostej), bo to czasami dwie różne rzeczy.
Pozdrawiam

K

strajkeras

Cytat: KrisSz w 10.10.2016, 08:36
Co hamownia to inny wynik :D Pytanie czy ścigasz cyferkę w koniach czy auto ma być szybkie (i pytanie czy na drodze, na torze na zakretach czy na prostej), bo to czasami dwie różne rzeczy.

Jeżeli 285KM u heko będzie szybsze niż 300KM w promotorze, to preferuje mieć 285KM :) Porównywał ktoś dwa samochody z tymi programami? Jakie mniej więcej czasy 100-200 wykręca taki focus po tych zabiegach? Da radę w 13 sekund? :D

cliner

U mnie hamowali w lokalnej hamowni,okazało się że na 4 biegu w ostatnią sobotę miał 251,Heko dwa lata temu na 5-265.Takie różnice między biegami?
Tomek

KrisSz

Są różnice pomiędzy pomiarami w zależności od biegów (i nie tylko) bo przełożenia są różne. Oprócz mocy max ważne jest moment i jak obie wartości są dostarczane (czyli jak biegnie krzywa mocy i momentu). Więcej mówi pole powierzchni pod krzywą niż wartość w "peaku". Do tego oprócz kierownika jak wbija biegi ważne są opony, nawierzchnia, pogoda etc. Jedyny racjonalny pomiar to niestety tylko Race Logic na niemieckiej autrostradzie.
Pozdrawiam

K

sseebbaa1

Wyścig równoległy od 100 do 200 km/h też będzie wiarygodny, bo tam nie ma już za dużo zmian biegów (zminimalizowany wpływ umiejętności).
Jest tylko but w podłogę :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

strajkeras

Ma ktoś w Wwie St po programie u Heko w okolicach 300km na seryjnym turbo?

TAM

Zawsze powinno się robić pomiar na biegu, dla którego przełożenie jest najbliższe 1:1. Ale rozbieżności w wynikach między np. 4. a 5. biegiem nie powinny być znaczące, bo różnice w stratach są uwzględniane w końcowym wyniku. Po to właśnie na koniec wciska się sprzęgło zostawiając wrzucony bieg i czeka aż koła przestaną się kręcić. Jeśli różnice są duże, świadczy to o różnych warunkach pomiarów - przede wszystkim należy się starać, żeby czas rozpędzania był jednakowy. Niestety sugestia KrisSza żeby używać Race Logic na autostradzie nie jest dobrym pomysłem, gdyż nie ma żadnej możliwości zapewnienia choćby podobnych warunków przy pomiarach.

cliner

Czyli te 15KM róznicy,to raczej zbyt duzo?Tydzień przed hamowaniem wymieniłem przepływke,świece.Jest jeszcze sonda pierwsza do wymiany bo wywała błędy,ale troszkę się pochorowałem i wymiana przeniesiona w czasie.Termin hamowania miałem umówiony,to pojechałem.
Tomek

TAM

Jedyne co można powiedzieć, to że nic nie można powiedzieć – pomiary na 2 różnych hamowniach, w dodatku bardzo odległe w czasie, inne warunki, inny stan techniczny samochodu...

cliner

Będzie czas,to sprawdzę na 5.Tragedii nie ma,fajnie się jeździ....wiadomo czas w miejscu się nie zatrzymał przed dwoma laty.
Tomek