Tuning Duratec'a 2,5Turbo ... co i gdzie szukać?

MAG, 11.06.2011, 19:02 « poprzedni - następny »

mateuszess

Ok to nie przesadzam 280 to mój cel ;) Już planuje wydech na wiosnę. Potem trochę stylistyki w moim nabytku. 

TAM

Tu nie chodzi stricte o moc, tylko o przebieg momentu obrotowego i właściwie wystrojenie samochodu m. in. pod kątem temperatury spalin. Można bez problemu zniszczyć silnik nawet przy fabrycznej mocy.

mateuszess

To jaki jest optymalny dlatego silnika przebieg momentu i temperatura spalin? I czy jeśli zrobię nowy wydech od turbiny ale zostawię kata to nie będę musiał stroić?

TAM

Mówiąc w skrócie, najgorszy możliwy przebieg momentu jest taki, że jego maksimum występuje przy niskich obrotach. A temperatura spalin w każdym zakresie obrotów nie może przekraczać dopuszczalnych wartości.
Wydech spokojnie możesz zrobić, nie musisz nic stroić. Oczywiście gdy zrobisz już wszystkie przeróbki mechaniczne, warto strojenie wykonać.

mateuszess

Taki mam zamiar;) A jaki jest kosz turbiny hybrydowej mniej więcej.

TAM

A po co Ci ona?

mateuszess

14.02.2017, 19:11 #741 Ostatnia edycja: 14.02.2017, 19:13 by mateuszess
A stan standard da radę przy 270-280 km? Nie będzie puchnąć przy wyższych obrotach?

TAM

15.02.2017, 00:54 #742 Ostatnia edycja: 15.02.2017, 00:55 by TAM
W zależności od egzemplarza, ale z reguły maksymalna moc jest w okolicach 6000 obr., więc przyzwoicie.

mateuszess

No to myślicie ze standard da rade... zależy mi na mocy ktora jest do końca a słyszałem, że przy ori turbo ciśnienie doładowania spada w wyższych obrotach

TAM

W każdym turbo spada, kwestia jak szybko. Co konkretnie chcesz uzyskać?

mateuszess

15.02.2017, 07:26 #745 Ostatnia edycja: 15.02.2017, 10:51 by mateuszess
Ok 270 280 km ale żeby moc była pewna nie wyżyłowana


« Dodane: 15.02.2017, 10:51 »

I takie dodatkowe pytanie czy seria acutator i dv dadzą radę?

TAM

15.02.2017, 10:56 #746 Ostatnia edycja: 15.02.2017, 10:57 by TAM
W sensie żeby był zapas na różne warunki atmosferyczne? Jeśli tak, to przy takiej mocy da się to osiągnąć na standardowej turbinie.

PS: actuator może zostać, ale DV to zmiana konieczna, bo ori to szmelc, który i tak się popsuje.

mateuszess

15.02.2017, 11:33 #747 Ostatnia edycja: 15.02.2017, 15:44 by mateuszess
Ok no to turbo zostawię. Wpadną wtryski i wydech bo ic już jest ;) Jeśli chodzi o dv to zakładać podróbkę czy Forge ?

« Dodane: 15.02.2017, 15:44 »

I jaką wydajność mają wtryski RS? Bo inter cars pokazuje 310g na minutę

mateuszess

17.02.2017, 13:53 #748 Ostatnia edycja: 17.02.2017, 13:56 by mateuszess
Słyszałem, DV musi zostać w st bo wtedy komp wariuje. Czy przy strojeniu można założyć atmosferyczny bądź blow of i będzie to działało? No i czy zakładać markowe czy podróbki

TAM

17.02.2017, 14:11 #749 Ostatnia edycja: 17.02.2017, 14:12 by TAM
1. Słyszałeś złe rzeczy :)
2. Atmosferyczny blow-off to porażka, należy unikać tego za wszelką cenę. Wtedy właśnie komp wariuje.
3. Czy markowe czy podróbki? Sam musisz sobie odpowiedzieć :)