Tuning Duratec'a 2,5Turbo ... co i gdzie szukać?

MAG, 11.06.2011, 19:02 « poprzedni - następny »

TAM

Lewy (metalowy) krocieć do wyjścia turbiny, plastikowy naprzeciw metalowego (prawy) ,,filter", poprzeczny (w głębi ekranu) do aktuatora. Jeśli pomyli się turbo i flter, to auto nie będzie przyspieszać na niskich obrotach, na średnich będzie bardzo szybko overboost i jeśli nawet jakimś sposobem nie wejdzie w tryb awaryjny, to przy wysokich obrotach nie będzie mieć mocy.
Przed podmianą sprawdź statycznie czy oryginał w ogóle jest sprawny. Dla przypomnienia - bez napięcia powiniem być przelot między aktuatorem a turbo, po podłączeniu 12 V powinien być przelot między ,,turbo" a ,,filter". 

KrisSz

Borocds - nie wpadaj w panikę ;-). Jak kolektor dojedzie to weź śrubkę i zobacz czy wkręca się w każdy otwór bez problemu - to jest miękki odlew. Gwintowniki za 3 pln i pilnik okrągły za 8 pln pomoże. To nie wymiana reaktora w elektrowni atomowej. Chodzi o to żeby przymierzyć i mieć narzędzia pod ręką zanim zdejmiesz ori kolektor.

No i przed założeniem wyczyść kolektor w środku z pyłu etc ;-)
Pozdrawiam

K

snafu


weksla

Snafu, próba, mam spadek doładowania między 3 a 4,5 tyś. Obstawiam DV lub selenoid
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

MAG

Kurde - może i u mnie to ten selenoid, a nie DV czy actuator, robi problemy ze zbyt niskim doładowaniem???
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

snafu

U mnie też dolina w tym zakresie wychodziła u Grześka.
Weksla, a jaki masz BS?
No i ciekaw jestem co wyjdzie w Twoich testach.

TAM

To raczej nie może być przypadek - jeśli wszyscy macie BS-y ode mnie, te z ostatniej partii, to nie wygląda to dobrze. W pewnym momencie dostałem troszkę inną wersję niż zawsze, ale zapewniano mnie że to tylko zmiana na plus, coś jakby udoskonalenie istniejącego modelu. Łatwo to poznać po konstrukcji - w dotychczasowych, które są powszchnie stosowane, kabelki zasilające wychodzą bezpośrednio z obudowy, natomiast w tych nowszych w obudowie jest miniaturowe gniazdko, w które wetknięta jest wtyczka z kabelkami. Sprawdźcie proszę jak to u was wygląda, bo jeśli podejrzenia się potwierdzą, będę musiał złożyć reklamację, a konkretnie zażądać wymiany na poprzednią wersję. Byłby to niezły syf :-(

« Dodane: 21.08.2015, 14:20 »

Aha, żeby mieć pewność, że BS źle działa, trzeba zrobić logi na hamowni - sprawdzić jak zmienia się ciśnienie doładowania w funkcji obrotów i sterowania BS-em, czyli trzeba przynajmniej zapisać obroty, WGATE(%), TURBO(kPa) i oczywiście moment obrotowy.

snafu

Albo podpiąć ori i sprawdzić co wyjdzie :)

Weksla, będziesz działał z tym? Ja ori BSa już nie mam, a bym ten trop sprawdził z ciekawości, bo coś mi cięło w tym zakresie boost i to porządnie. Grzegorz wskazywał na jakiś limiter w mapach, którego musi nie widzieć. Mam nadzieje, że to nie BS :(

Problem z tym, że ciężko w jednej osobie znaleźć kogoś kto dobrze i mechanicznie (pomierzy, popatrzy) i programowo - ogarnie.  Takie jedno okienko w urzędzie :)

weksla

21.08.2015, 16:50 #563 Ostatnia edycja: 21.08.2015, 22:29 by weksla
Chłopaki ja podepnę dziś ori na podmiankę i zobaczymy. A przy okazji sprawdzę ten od Tama co to za wersja

« Dodane: 21.08.2015, 22:29 »

Więc wszech i wobec obwieszczam, że Boost Selenoidy od kolegi TAM-a są na 100% sprawne, i dementuje wszelkie pogłoski na temat domniemanej ich niesprawności.

U mnie była dramatyczna pomyłka, aż dziw że auto nie checkowalo. Jexdziło "w miare" normalnei poza tym zanikiem doładowania między 3 a 4,5 tyś obr.

powód hehehe

Zamienione rurki BS od actuatora poszła pod turbo i odwrotnie. Zamieniłem i po problemie. Pieknie trzyma boost.

Aha BS montował mi (az wstyd powiedzieć) Niezależny Serwis Forda w Katowichach "Ford Sławek"
Miałem o nich dobra opinie, ale taki błąd ehhhh
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

TAM

Ooo, takiej pomyłki jeszcze nie spotkałem... w ogóle nie brałem jej pod uwagę! Ale rzeczywiście objawy się zgadzają. To bardzo dobra wiadomość – raz, że Ci się wreszcie udało zdiagnozować problem, a dwa, że BS-y są sprawne. Ja co prawda zawsze sprawdzam wszystkie BS-y, ale robię tylko podstawowe testy, czyli statyczny i dla wsp. wypełnienia 50%. To w 95% przypadków pozwala wyeliminować wadiliwy BS, ale jednak nie jest to 100%.

snafu

Dobrze i niedobrze :) Liczyłem trochę na to, że chodzi o BS, czyli, że będzie to błahostka.

TAM generalnie nie bierz tutaj nic do siebie. Nawet jeśli byłyby wadliwe, nikt by nie miał pretensji. Tym bardziej, że robisz i tak więcej niż typowy sprzedawca, czyli robisz dodatkowe testy. Bardziej chodziło o diagnozę.

Co do złego podłączenia. Też miałem przez chwilę źle podłączone. Tu wskazówka taka, aby zrobić dobry schemat do wydrukowania, z którym każdy forumowicz udałby się na wymianę :) 

T16user

Zdradz nam jakie graty masz, a kto wie, byc moze sie poprawie na przyszly rok :}

Cytat: TAM w 17.08.2015, 12:02
heko, pięknę dzięki za info, o to mi właśnie chodziło. Poniżej 11.5 nie zamierzam zjeżdżać, chcę tylko mieć lekki zapas. Nie zależy mi też, żeby za wszelką cenę przekraczać 390 KM, a raczej o to, żeby z maksymalną mocą móc jechać przez pewien czas bez stresu o EGT. Generalnie mam lepsze graty niż RS który stroiłeś, więc o moc się nie obawiam - chcę jedynie wykorzystać potencjał :)

TAM

Cytat: T16user w 24.08.2015, 22:32byc moze sie poprawie na przyszly rok
Czy to znaczy, że to Twój RS był strojony?

T16user

Owszem :}

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Cytat: TAM w 24.08.2015, 22:50
Czy to znaczy, że to Twój RS był strojony?

TAM

To może Ty się najpierw dokładnie pochwal co robiłeś w aucie, bo 400 KM nie bierze się z byle czego, szczególnie w tak wysokiej temperaturze. Heko podał tylko niektóre szczegóły, pewnie nie o wszystkim wiedział :-)