Tuning Duratec'a 2,5Turbo ... co i gdzie szukać?

MAG, 11.06.2011, 19:02 « poprzedni - następny »

MAG

Cytat: heko w 10.09.2015, 18:11
tylko IC
Tym bardziej zastanawiam się nad sensem bawienia się w moim S-Maxie z grubymi gratami, skoro jest to tak oporne auto... Przy powrocie do ori aktuatora, ori DV, ori wtrysków przy moim IC oraz 3-calowym DP ze sportowym katem powinienem i tak mieć te okolice 260KM ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

TAM

No ale po co instalować gorsze elementy, skoro masz już lepsze? Ori DV padnie prędzej czy później, a ori wtryski to przeżytek. Trzeba najpierw znaleźć problem, a potem dopiero zastanawiac się nad dalszymi posunięciami.

MAG

Zobaczymy co sie uda zrobic po zdiagnozowaniu problemu...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

snafu

TAM napisałbym na PW, ale to może się przydać innym, może ktoś coś też dorzuci od siebie.

Jakie wskaźniki odpalić do monitorowania w Forscanie? Jutro bym wyskoczył sobie na A1, włączył screen recorder na lapku i pomierzył. Napisz co i jak pomierzyć, aby zdiagnozować kwestie DV, aktuatora, BSa.

TAM

To co na pewno trzeba sprawdzić:
RMP(rev/min)
ECT(°C) – temp. płynu chłodzącego
LONGFT(%) – korekta długoterminowa
SHRTFT(%) – korekta krótkoterminowa
IAT(°C) – temp. powietrza w dolocie
IGN_TIM(°) – wyprzedzenie zapłonu
MAF(g/s) – przepływ powietrza
WGATE(%) – sterowanie aktuatorem (poprzez BS)
TURBO(kPa) – ciśnienie doładowania
ALV(%) – obciążenie silnika
FUELPW(ms) – czas otwarcia wtryskiwaczy
EQ_RAT11 – AFR
FRP(V) – napięcie z czujnika ciśnienia paliwa na listwie zasilającej, może w nowszej wersji jest już bezpośrednio w Barach
Niestety test na ulicy nie pokaże ani rzeczywistego momentu (więc i mocy), ale i tak da już bardzo dużo informacji.

lolomanolo

Mozna logowac tyle na raz bez znacznej straty rozdzielczosci?

TAM

Można, ale nie przez BT. Musi być dobry interfejs pracujący na co najmniej 256 kbit (prawdziwe USB, nie przez emulację com portu).

weksla

Tam podrzuć jakiś namiar na dobry interfejs. Mam BT ale podczas pomiaru często gubi połaczenie.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Lymok

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://viaken.pl/pl/polski-elm327-v3-ford-mscan-hscan-euroscan-2014.html
Polecony od TAM-a :P
Nirimov / Dawid

snafu

TAM dzięki wielkie. Postaram się w weekend to zeskanować. Jeśli nie, to dopiero po 25.09.

Co do interfejsu. Mam dokładnie taki.

burton

witam,
czy ktoś tu próbował wyrzucić turbo K04 z kolektorem i wstawić kolektor manifold + turbo Garrett?
Są takie zestawy dedykowane do volvo c30/s40 więc ten sam silnik co w foce st.
Przepaści cenowej nie ma skoro używane turbo z rs chodzi po 4 tysie, a nowe turbo Garrett 2871r widziałem za 3850 zł, kolektor manifold jest za 399 usd.

KrisSz

Plus imho musisz dorobić dojście smarowania, upchnąć to w komorze. Potem trzeba to wystroić etc. Oczywiście robialne. Po mojemu warto to robić jak celujesz w moce 600km+ gdzie hybryda seryjnej turbiny już nie wystarcza. Robienie tej zabawy poniżej 500 km uważam za ryzykowne pod względem funkcjonalnym i kosztowym.
Pozdrawiam

K

burton

17.09.2015, 11:49 #597 Ostatnia edycja: 17.09.2015, 11:58 by burton
do ilu dojdziemy hybrydą? perun turbo mówił mi o 320 KM, Angole widziałem robią 325, a Niemcy jakoś dociągnęli do 350 KM.
Oczywiście zagranicą chcą 3 razy więcej niż w PL. Kto jeszcze ogarnia te hybrydy u nas?

Poza tym na stronie Borg Warner jest napisane, że turbo od RS K16 po zmodyfikowaniu osiąga max 370 KM. Więc wynika z tego, że możliwości hybrydy kończą się w granicach 370 KM oraz 350 KM w przypadku turbo K04.

KrisSz

17.09.2015, 13:26 #598 Ostatnia edycja: 17.09.2015, 13:36 by KrisSz
 U mnie hybryda ogarnia 412 km. Gdyby nie było to auto daily driver 450 można zrobić tylko będzie mało cywilnie (większe wtryski, sprzęgło wzmocnione, etc). Imho 450-470 jest robialne na zmodyfikowanym k16 z RSa za worek pieniędzy z dużym ryzykiem kabom i nie chodzi tu tylko o moc ale o charakterystykę też.

Oczywiście focus rs mk2

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Pozdrawiam

K

burton

Producent pewnie podaje 370 z jakąś dużą dozą marginesu bezpieczeństwa...
masz jakiś namiar na przerabianie turbo na hybrydę w PL?