Tuning Duratec'a 2,5Turbo ... co i gdzie szukać?

MAG, 11.06.2011, 19:02 « poprzedni - następny »

k0b3

Fakt, rzeczywiście czuć, że ciągnie, ale chodzi głównie mi o ten przebieg wykresu, że jest taki lekko pofalowany czy to coś niepokojącego ? Dodam, że podczas przyspieszania idzie ładnie nie czuć jakiejś nieciągłości w przyspieszaniu. Jedyne co zauważyłem to, to że jak wciśnie się pedał przyspieszania w podłogę to czuć jeszcze taki jakby dodatkowy zastrzyk mocy po przekroczeniu ok 3000-4000 obr, a jeśli pedał nie jest wciśnięty w podłogę to już tego "dodatkowego zastrzyku" mocy nie czuć. Czy to może być spowodowane zmiennymi fazami rozrządu? Bo chyba ten silnik takie posiada?

MAG

04.03.2016, 10:50 #661 Ostatnia edycja: 04.03.2016, 11:04 by MAG
Ja tez u siebie odczuwam ten "drugi oddech" w okolicach 4k rpm... 

Tak wyglada moj wykres - test 1&2 to proby strojenia na walnietym BoostSelenoidzie (zmieniony osprzet: actuator Forge, wtryski RS, DV, no i ten nieszczesny wadliwy BS), a test 3&4 to sam pomiar po powrocie do prawie seryjnego set-upu (pozostaly jedynie ECU-spacer, DP 3", sportcat 200cpsi plus wiekszy FMIC)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

heko

tak ma być
a falowanie jest standardowe
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

TAM

O ile standardem jest kiepski aktuator ze zbyt miękką sprężyną...

ethernal

Proszę o potwierdzenie, że aby zamontować inny aktuator, trzeba go odpowiednio "ustawić" za pomocą odpowiedniego urządzenia i przez osobę znającą się.

thomas198

Tak właśnie, robimy bez problemu takie usługi.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

ethernal

@thomas198
Napisz mi na prv. jakby to wyglądało w praktyce, tzn. czy mam wam dostarczyć samą turbinę z aktuatorem (i DV), czy z autem przyjechać i na poczekaniu ogarniecie temat, oraz ile sobie życzycie za taką usługę wraz z montażem zaworu DV (aktuator i DV firmy forge)

ethernal

Pany, od wczoraj mam założone wtryskiwacze z RSa (440cc) w moim Mondeo, ale cały czas pali się check engine - czy tak powinno być w czasie adaptacji, czy jednak coś jest nie tak?  :S
Ponad to założony mam ecu spacer, ale bez pierwotnej obudowy, bo nie da się założyć - czy brak osłony może zaszkodzić ecu?

TAM

Tak absolutnie nie powinno być. Sprawdź co powoduje ten check engine.
Brak osłony nie zaszkodzi ECU.

ethernal

11.03.2016, 13:34 #669 Ostatnia edycja: 11.03.2016, 13:56 by ethernal
Dzięki @TAM
I jeszcze pytanie czy wtryski 440cc mają po 8 dysz rozpylających?
I jaka jest różnica między 440cc a 550cc? Bo może kupiłem nieświadomie wtryski 550cc i dlatego pojawił się błąd?

weksla

Przy 550cc też nie powinno być błędu.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

TAM

Sławku, niestety nie, bo to byłoby już poza zakresem adaptacji. U Ciebie jest inna sytuacja – masz soft przeznaczony do 440 cc, więc da sobie radę z 550. Ale już np. przy 650 cc byłby check engine.
Cytat: ethernal w 11.03.2016, 13:34
Dzięki @TAM
I jeszcze pytanie czy wtryski 440cc mają po 8 dysz rozpylających?
I jaka jest różnica między 440cc a 550cc? Bo może kupiłem nieświadomie wtryski 550cc i dlatego pojawił się błąd?
Różnica jest tylko w wydajności, mechanicznie i optycznie to takie same wtryski (oczywiście mają inne oznaczenie). Podaj numery to zobaczymy co to jest.

heko

po jakimś czasie w każdym wywali czeka, jeśli zabraknie adaptacji
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

ethernal

Dzięki Panowie, wiem już o co chodzi. Tzn. wywala jakieś 4 błędy dot. sondy lamba i jej czujników. Po skasowaniu tych błędów był spokój z check engine, ale po 4-tym lub 5-tym ponownym odpaleniu silnika znowu się pojawił. Prawdopodobnie przypadek, że akurat teraz, po wymianie wtryskiwaczy i założeniu ecu spacera, szwankuje sonda lambda i jej czujniki. Zobaczymy co dalej. Można jeździć z niesprawaną sondą?

TAM

Przecież jeździsz :-)
Ale generalnie nie jest to dobre z wielu powodów - po pierwsze można szybko wykończyć katalizator, po drugie wzrasta spalanie, czasem bardzo znacznie, po trzecie trzeba zapomnieć o dynamicznej jeździe, bo albo w ogóle się nie da, albo jest ryzyko przegrzania silnika.