Tuning Duratec'a 2,5Turbo ... co i gdzie szukać?

MAG, 11.06.2011, 19:02 « poprzedni - następny »

mateuszess

Ale przy przeprogramowaniu też będzie wariował? Wiadomo, że markowy lepszy. Ale czy ta podróbka też pochodzi? Miał ktoś z nimi styczność?

TAM

Cytat: mateuszess w 17.02.2017, 14:29Ale przy przeprogramowaniu też będzie wariował?
Nie da się tego tak po prostu ,,przeprogramować", bo oryginalny soft bazuje na zaworze recyrkulacyjnym. Żeby to zmienić, trzeba by w zasadzie napisać nowy soft do całego modułu.

mateuszess

Kumam. A co z podróbka dv? Chodzą one czy to śmietnik?

MAG

Pany - mam problem ...

Dzisiaj byłem z S-Maxem na hamowni, żeby go w końcu porzadnie wystroić po zlikwidowaniu problemów ze sterowaniem turbiną.

Poniewaz pomiar na zmodyfikowanym programie (program robiony ponad rok temu) pokazał ostre cięcie w okolicach 5,300 obrotów, postanowiliśmy wrócic do serii, żeby sprawdzić co sie dzieje.

Po wgraniu seryjnego programu, nadal jest ciecie w tym samym momencie.
Kolejne hamowanie zrobiliśmy z podłączonym kompem i podgladem róznych parametrów, Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.m.in. otwarcie przepustnicy, przepływ powietrza, temperatura gazów w wydechu i coś tam jeszcze.

Każdy z kolejnych pomiarów pokazywał identyczny przebieg krzywych mocy i momentu i co najdziwniejsze, w momencie przekroczenia temperatury 850 stopni, ECU natychmiast zamykało przepustnicę i z otwarcia rzedu 90% robiło sie 30 z groszami i tak za kazdym razem, zarówno na programie seryjnym jak i na chipsie...

Czy ktos kiedyś miał z czyms podobnym do czynienia?

Bo normalnie załamanie przezyłem - wymiana silnika, wymiana turbiny i pare innych rzeczy, a tu efekty żadne i tylko same problemy...




btw - wykres wrzuce jutro, bo dzisiaj zapomniałem go zabrać z hamowni


Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

TAM

Czy wspomniane 850 stopni to temp. spalin? W jaki sposób to było mierzone?

Rokoś

24.02.2017, 19:25 #755 Ostatnia edycja: 24.02.2017, 19:28 by Rokoś
Cytat: mateuszess w 17.02.2017, 14:53
Kumam. A co z podróbka dv? Chodzą one czy to śmietnik?

Cześć
mam volvo v50 t5 i chiński dv  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-FOCUS-ST-MK2-RS-MK2-RECIRCULATING-DUMP-VALVE-BLOW-OFF-VALVE-/251330577051?hash=item3a8478429b:g:gWUAAOSwyQtV0cqm, auto po lekkim programie i ten dv sprawdza się. Siedzi już prawie rok, nie ma sensu pakować kasy za znaczek forge.

heko

bo to strategia Volvo, każde ma tak limitery zrobione
oczywiście ta temp. jest tylko wyliczeniowa :)
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

MAG

Heko - jakis sposób na ominięcie tego jest?
Bo to cholera dzieje sie tez na serii ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

TAM

MAG, nie bardzo rozumiem o czym mówisz. Jakie cięcie przy 5.5k obrotów? Na oryginalnej mapie? Zamieść wykres, to można będzie coś więcej powiedzieć, a tak wygląda mi to na jakieś uszkodzenie.

MAG

25.02.2017, 07:55 #759 Ostatnia edycja: 25.02.2017, 08:01 by MAG
Wykres wstawie dzisiaj.

W trakcie pomiarów byłem cały czas w środku w aucie i obserwowałem na podłączonym do gniazda diagnostycznego kompie wskazania odczytów parametrów - jak tylko temperatura przekroczyła 850 st to natychmiast było cięcie i otwarcie przepustnicy spadało z niecałych 90% na troszkę powyzej 30%.
I działo się tak niezależnie od tego czy był to program seryjny czy po modyfikacji.

Na wykresie z zacietą turbawką auto kręciło do końca, ale wtedy zapewne temperatura w wydechu nie osiagnęłą tych 850 st. - wezme od chłopaków kilka wykresów z różnych momentów to zamieszczę dla porównania.

TAM - ja naprawdę mam olbrzymią nadzieje, że to tylko jakaś mała usterka którą można łatwo wyeliminować, bo tracę cierpliwość do tego auta i jak do lata nie uporam się z nim, to chyba zacznę się rozglądać za następcą...

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

TAM

Cytat: MAG w 25.02.2017, 07:55jak tylko temperatura przekroczyła 850 st to natychmiast było cięcie i otwarcie przepustnicy spadało z niecałych 90% na troszkę powyzej 30%.
Dlaczego Cię to dziwi? To jest zabezpieczenie przed przegrzaniem silnika. Można to wyłączyć, ale nie tędy droga. Trzeba się raczej zastanowić dlaczego temperatura rośnie ponad 850 stopni. Przy mocach rzędu 250-270 KM nie powinna. Czy na oryginalnym programie silnik trzyma fabryczną moc i moment i mają one prawidłowy przebieg?

MAG

25.02.2017, 14:14 #761 Ostatnia edycja: 25.02.2017, 14:36 by MAG
No własnie na ori programie jest taka sama sytyuacja - wieczorem wstawię wykresy.

Żeby było ciekawiej, dzisiaj na spocie hamownianym, S-Max 2,5T od orzeł_man (czyli były customa), przy praktyczniue identycznym setupie mechanicznym, ale na sofcie od Bluefin Stage2 miał wykres niemal identyczny - podobnie jak u mnie przymknęło mu przepustnice, ale różnica taka, że u Niego w tym momencie nie było nawet 800 stopni i odcięcie było jeszcze wczesniej niz u mnie....

No i teraz zagwozdka - u mnie ewidentnie cieło po przekroczeniu 850 stopni (albo taka mała koincydencja), ale u Orła było wtedy dobre 70-80 st mniej, a i tak mu cięło, i to nawet ze 200 obr niżej - co to u licha jest?




TAM - co może byc powodem, że temperatura idzie tak wysoko?
I to na fabrycznym programie!
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

TAM

Najczęstszą przyczyną są zbyt mało wydajne / niesprawne wtryskiwacze, niesprawna pompa paliwa / za małe ciśnienie na listwie, źle zrobiony program, pęknięta tuleja cylindra. Ewentualnie za mało lub zbyt gęsty płyn chłodzący. Oczywiście w Twoim przypadku nie wszytko wchodzi w rachubę. Ale nie napisałeś skąd bierzecie te wartości temperatury, a to jest istotne!

MAG

Temperatura była czytana przez obd - tego typu urządzeniem

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Z tego wymieniłeś, to u mnie ewentualnie mogłyby pasować wtryskiwacze, problem z pompą paliwa (błędów żadnych nie ma).
Program jest ori, więc to chyba nie to.
Płynu nie ubywa (kontroluję to bardzo dokładnie po wymianie silnika), wiec to nie pęknięta tuleja. Sam płyn tez jest dobry i nie jest za gęsty - wymieniony po zmianie silnika i zrobione od tego czasu raptem kilka tysiecy km przebiegu i był kontrolowany w międzyczasie.

Po śniadaniu przejde sie do auta po wydruki z hamowni...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

TAM

Ok, jasne. Tego typu odczyt temperatury jest miarodajny tylko dla standardowych gratów i ori programu. Każda zmiana w sprzęcie czy programie wymaga modyfikacji modelu, co nie jest łatwe i mało kto się tym przejmuje (prościej jest to wyłączyć i mieć w d... że silnik może się przegrzać). Ale skoro problem występuje na seryjnym sofcie, to problem jest albo w dołożonych gratach (w co raczej wątpię, bo lepsze graty z reguły obniżają temp. przy danym obciążeniu), więc stawiałbym na ciśnienie na listwie lub wtryski - sprawdzaliście do jakiej wartości spada ciśnienie i jak wtedy jest AFR?