St220 Dziury w puszcze dolotu - coś tam powinno być ?

NeroN, 13.06.2011, 11:01 « poprzedni - następny »

NeroN

Witam,

ostatnio grzebałem sobie przy aucie i zaglądałem w rózne miejsca... I takie coś wynalazłem.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





Powinno tu coś być ? Zaślepić to ? Tak ma być ?
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Tak ma być. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Ale rurek, pojemnościówek ani nic ?

Tak ma ssać ciepłe powietrze :)
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Tak Ford właśnie zrobił, w przedliftach była jeszcze rura dolotowa do tego otworu od strony silnika, ale później przestali ją montować. Wbrew pozorom temperatura powietrza w dolocie jest ok.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Aha... Ok - dzięki :)

Może to coś dla dodania efektóe dźwiękowych jak w FFII ST z jakąś rurką idącą do kabiny ;)

To może V6 za mało rasowo chodziło :)
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

eng

Po zmianie obudowy na taką rzeczywiście poprawia się dźwięk wydobywający się spod maski ;)

sseebbaa1

Wychodzi na to, że ta rura od spodu puszki filtra (od strony silnika) była montowana tylko w ST220, a zatem nie było montowane w innych MK3. Znalazłem instrukcję montażu stożka K&N na stronie producenta i instrukcja mówi o konieczności odpięcia takiej rury, ale  - "ST220 only".
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.knfilters.com/instructions/57-0599_inst.pdf
(w instrukcji punkt 4.)

Szukałem tej rury u siebie, ewentualnie śladów jej wcześniejszej bytności. Też mnie zastanawiał jej brak w moim poliftowym ST220 (2005.11). Nie wiedziałem nawet którędy ona leciała.
Nic nie znalazłem, więc pewnie rację ma Tomasz, że później już tego nie montowano fabrycznie.

Następnie znalazłem w necie przykładowe zdjęcia tej rury. Sposób zamontowania rury wskazuje na to, że miała ona na celu spowodować wzrost ciśnienia powietrza dostarczanego do puszki filtra podczas szybszej jazdy. Koniec tej rury wystawać miał bowiem pod samochodem i otwór rury wystawiony do przodu miał łapać powietrz przelatujące pod samochodem. W sumie to dobry pomysł na zwiększenie wydajności. Nie wiem czemu zrezygnowano z tego rozwiązania.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zastanawiam się zatem czy nie warto jednak zamontować jej, bo na Allegro można taką kupić już od ok. 80 złotych, a więc nie majątek.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Falubaz 1

NeroN, u mnie ta rura jest poprowadzona między silnikiem a akumulatorem i jest połączona z dolną kratką zderzaka i z stamtąd ciągnie zimne powietrze, rozwiązanie fajne gdyż powietrze jest kierowane z dwóch stron. Natomiast u mnie jakiś "hobby tuner " porobił więcej dziurek w obudowie filtra i teraz jest rezonans więc postanowiłem zakupić PC dolot ze stożkiem (Pipercross Velocity Intake System).  

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


sseebbaa1

No ale czemu Ford zrezygnował później z montowania fabrycznie tej rury?
Mówię o tej rurze trafiającej do seryjnego airboxa od strony silnika (ten wąski wlot).

Czyżby jednak mało skutecznie "pompowała" to powietrze (w zasadzie to dynamiczne doładowanie)?
Albo łapała brudy i wpychała je do filtra od spodu?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Falubaz 1

Cytat: sseebbaa1 w 06.01.2013, 23:17
No ale czemu Ford zrezygnował później z montowania fabrycznie tej rury?
Mówię o tej rurze trafiającej do seryjnego airboxa od strony silnika (ten wąski wlot).

Czyżby jednak mało skutecznie "pompowała" to powietrze (w zasadzie to dynamiczne doładowanie)?
Albo łapała brudy i wpychała je do filtra od spodu?

Wydaje mi się że w ST 220 potrzeba było doprowadzenie dużej ilości powietrza i rozwiązanie jest dobre, czemu zrezygnowali nie wiem. Może chodziło o kasę? Czasy kiedy to inżynierowie planowali samochody już dawno minęły teraz to ekonomiści. Ja postanowiłem wykorzystać ten dolot jako dodatkowe chłodzenie stożka po drobnych modyfikacjach.

sseebbaa1

Falubaz 1 - a powiedz o ile fajniej zmienił się dźwięk po zamontowaniu stożka? Rozróżnij wolne obroty? Stałą prędkość? Przygazówkę? Przy czerwony polu?
(nie pytam o zmianę mocy, bo to było wałkowane w innych tematach)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Falubaz 1

Cytat: sseebbaa1 w 06.01.2013, 23:27
Falubaz 1 - a powiedz o ile fajniej zmienił się dźwięk po zamontowaniu stożka? Rozróżnij wolne obroty? Stałą prędkość? Przygazówkę? Przy czerwony polu?
(nie pytam o zmianę mocy, bo to było wałkowane w innych tematach)

Dźwięk jest mega mocny na postoju słychać V6, podczas jazdy masz efekt "tubro" dodajesz gazu i słyszysz zasysanie powietrza i ten bulgot, przy końcu obrotów jest głośniej ale fajnie. Ważne jest gdzie zamontujesz stożek, kolega ma K&N zamontowany 5 cm od czujnika i jest jeszcze głośniej. :D

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Wilu117

Dźwięk to to może i daje ale stożek zamontowany tak jak na tym ostatnim foto spowoduje spadek mocy (piekło w dolocie)

T

Na pewno jest to rozwiązanie bardzo dalekie od ideału, ale osobiście uważam, że spadku mocy podczas jazdy z prędkościami, powiedzmy, powyżej 30 km/h raczej nie będzie. Komora silnika Mondeo mk3 jest dobrze przewietrzana (w odróżnieniu od komory w mk2 i Cougarach).

Aczkolwiek zdecydowanie warto zrobić osłonę termiczną, np. tak to wygląda u mnie:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



W formie ciekawostki dodam, że eksperymentowałem trochę z tą osłoną (mierząc temperaturę w dolocie) i okazuje się, że wcale więcej nie znaczy lepiej. Taka osłona działa optymalnie, zabudowana dodatkowo od góry lub od przodu zaczyna działać nieco mniej efektywnie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Tomasz, a jesteś w stanie powiedzieć czy lepszym rozwiązaniem będzie pociągnięcia stożka rurą aż przed nakole? (w porównaniu do Twojego rozwiązania)

Z jednej strony stożek jeszcze bardziej byłby odsunięty od silnika, ale z drugiej rura dłuższa więc przepływ powietrza może byc trudniejszy, zawirowania...
no i trochę trudniej serwisować.

Badałeś to?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy