Duratec 2.5/3.0 V6 ITB

T, 20.07.2011, 13:28 « poprzedni - następny »

T

A co byście powiedzieli na ITB w V6?

Można by teoretycznie wykorzystać do tego LIM, trzeba by "tylko" rozwiercić kanały primary i wpasować tam podobne przepustniczki jak w secondaries no i zrobić uchwyt linki gazu. Do tego jakiś airbox, żeby nie pozbywać się przepływki. Z kolei przepływkę można dać 90 czy 95 mm z jakiegoś amerykańskiego pick-upa Forda. Na koniec strojenie.

Najbardziej obawiam się produkcji tego airboksa/kolektora. Ktoś potrafi to w Polsce zrobić na tyle sensownie, żeby nie było ryzyka nierównego napełniania poszczególnych cylindrów?

Tak to sobie wyobrażam:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

Nikt nie ma zdania? ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

KLUSEK

Trochę hardcore, dlatego pewnie wszystkich zatkało :)

Nie wiem czy zapomniałeś, czy po prostu nie wspomniałeś o krokowcu, który też trzeba jakoś tutaj umieścić, oraz o odmach itp. - to nie jest wielki problem, ale trzeba mieć na uwadze.

Jest pewność, że przepływomierza większego można użyć z naszymi ECU? Może wystarczy strojenie?

Według mnie bardziej opłacalnym krokiem, byłoby profesjonalne polerowanie wnętrza UIMa ST200 - robi się to specjalnymi kamyczkami polerskimi i różnoraką chemią, tylko ciężko taki zakład również znaleźć.

Es

Daję + za inwencję i obrazowy rysunek ;)

T

23.07.2011, 15:51 #4 Ostatnia edycja: 23.07.2011, 20:06 by badger
Cytat: KLUSEK w 22.07.2011, 09:54Nie wiem czy zapomniałeś, czy po prostu nie wspomniałeś o krokowcu, który też trzeba jakoś tutaj umieścić, oraz o odmach itp. - to nie jest wielki problem, ale trzeba mieć na uwadze.
Zapomnieć, nie zapomniałem, ale to jest niestety główny problem tego projektu, bo jak wiadomo bocznikowy powinien być gdzieś pomiędzy przepustnicą (przepustnicami) a wtryskiwaczami. Trzeba by pewnie przerabiać LIM lub w ogóle z bocznikowego zrezygnować i wolne obroty ustawić na sztywno... co też jest problemem, bo trzeba by opracować jakąś metodę kalibrację każdej przepustniczki z osobna (lub przynajmniej po jednej dla każdego cylindra).

Cytat: KLUSEK w 22.07.2011, 09:54Jest pewność, że przepływomierza większego można użyć z naszymi ECU? Może wystarczy strojenie?
Można, a dlaczego nie? Stroić oczywiście trzeba. W mk3 i tak jest lepiej, bo przepływka jest trochę większa. Tzn. zewnętrznie jest zbliżona, ale "konstrukcja" sensora zajmuje 2-3x mniej miejsca niż w mk2.

Cytat: KLUSEK w 22.07.2011, 09:54Według mnie bardziej opłacalnym krokiem, byłoby profesjonalne polerowanie wnętrza UIMa ST200 - robi się to specjalnymi kamyczkami polerskimi i różnoraką chemią, tylko ciężko taki zakład również znaleźć.
Rozważam takie rozwiązanie, ale problem jest właśnie ze znalezieniem wykonawcy. Z tego co czytałem dość skuteczną metodą jest tzw. "szkiełkowanie". Trudno jednak powiedzieć ile taka operacja da, bo UIM ST200 jest fabrycznie podwójnie honowany, więc już w serii jest dość gładki.

Kolejna kwestia to LIM, który też jest sporą restrykcją. Myślałem o rozwierceniu kanałów do uszczelki (czyli gdzieś do 35 mm) i wstawieniu płaskiej ośki. Tylko kto mi zrobi taką ośkę? ;)

Następna sprawa to przepustnica. Tutaj już nie ma problemu, bo pojawiły się na ebayu dość tanie Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.przepustnice 75 mm i chyba taką w przyszłym tygodniu zamówię. Oczywiście będzie trzeba rozwierać wejście do kolektora, ale wielki problem to nie jest.

Do tego to o czym wspomniałem, czyli 90 mm z Lightninga.

No, a na koniec trzeba by dać jakiś duży stożek, bo airbox ST220 raczej nie byłby optymalnym rozwiązaniem w takim dolocie. Myślę Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.o czymś takim, tylko ten ma za małą średnicę montażową. :/

Może faktycznie ta droga jest bardziej sensowna. Efekty będą oczywiście mniejsze, ale dużo łatwiej (i taniej) to wszystko zrobić i jest pewność, że będzie to działać jak należy.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

KLUSEK

Z tego co się doczytałem kiedyś, to kolektory SVT/ST200 są obrabiane dokładnie w procesie Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Abrasive Flow Machining (tak dla ciekawostki) ;)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=JMygwSIqrN0

T

Dodam jeszcze, że w pierwszych Contourach SVT była wersja pojedynczo honowana, a w późniejszych (i CHYBA wszystkich ST200) — podwójnie. Można je rozpoznać po numerach.

PS. Amerykanie używają raczej określenia "extrude honing" (wspomnianego w artykule do którego link podałeś).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

nokitel

a może tak jak jest w Alfe ? tam masz jedną główną rurę i od niej idą pojedynczo do garów. Na jednej róże też łatwiej jest zamontować krokowca i zastanawiam się czy nie lepiej robić coś na wzór st220 tzn jedna rura dla dwóch dolotów (krótki i długi tzn przed i po otwarciu IMRC)

T

Cytat: nokitel w 25.07.2011, 19:55a może tak jak jest w Alfe ? tam masz jedną główną rurę i od niej idą pojedynczo do garów.
Niestety zrobienie dobrego kolektora do N/A "na oko" jest praktycznie niemożliwe...

Cytat: nokitel w 25.07.2011, 19:55zastanawiam się czy nie lepiej robić coś na wzór st220 tzn jedna rura dla dwóch dolotów (krótki i długi tzn przed i po otwarciu IMRC)
W sumie nie trzeba robić, bo przecież kolektory ST220 są bardzo tanie. Ale to trochę psuje ideę IMRC. No i nie wiem, czy do kolektora ST220 da się sensownie zamontować przepustnicę 75 mm.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club