Gwałtowny skok wskaźnika temperatury przy jeździe w dużymi prędkościami

GaBB, 29.07.2011, 23:35 « poprzedni - następny »

GaBB

Mam problem i nie wiem o co może chodzić. Po wakacyjnej trasie zauważyłem dziwne zjawisko.
Przy jeździe z prędkościami do 170 km/h wskaźnik temperatury grzecznie stoi na środku skali natomiast jeśli pojedzie się z licznikowym 200 km/h +, przez około 2 min i więcej to wskazówka momentalnie ląduje na czerwonym polu. Po zwolnieniu ponownie do 160-170 km/h wszystko w normie i równie szybko wraca na środek skali.
Płyn chłodniczy wymieniony, chłodnica ok, układ chłodniczy szczelny... Nie mam pomysłu czy to normalne (nie sądzę) czy coś mi się po prostu zepsuło. Żadnych innych "złych" objawów nie ma, komp błędów nie wskazuje.
Z góry dzięki za pomoc i informacje.
-----
Pozdrawiam,
Marcin

weksla

Po pierwsze to wskazówka od temperatury zawsze powinna być ciut przed połową, bynajmniej tak jest u mnie i w kilku innych mondkach. jeśli wszystko inne masz ok i jesteś tego pewien to sprawdź termostaty. w naszym obiegu płynu mamy dwa.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

GaBB

no zgadza się - jest ciut przed połową skali ale w ten drobiazg już nie wchodziłem :P No sprawdzę termostaty w takim razie, acz może to jakaś pierdoła o której ktoś wie...Oktan na przykład też ma podobny do mojego problem...

« Dodane: 30.07.2011, 00:54 »

Zacytuję to co Inverter Wilhelmowi napisał o termostacie - co myślicie?

"NIE WIEM czy ten z fiesty pasuje do \Mondeo ?!? Termostat 82* dalem na zas, bo planowalem wieceje modyfikacji i chcialem miec pewnosc ze nie bedzie wiecej problemu z przegrzewaniem silnika !!! Zwiekszajaz moc z 130KM do 190KM zwiekszyles obciazenie cieplne silnika/ukladu chlodzenia o 50%, napewno sie przegrzewal i stad tylko 230km/h. Glownie chodzi o to zeby termostat sie w pelni otwierar, a nie tylko uchylal (u mnie stary termostat w gotujacej sie wodzie otwieral sie tylko 3mm, nowy 10mm)!!! Tem.silnika to jedyny ogranicznik jaki moze wplynac na predkosc max. samochodu, niema zadnych innych ogranicznikow !!!"
-----
Pozdrawiam,
Marcin

T

Ale on pisze (o ile można tak nazwać tą czynność i jej efekty) o prędkości maksymalnej, więc to nie ma raczej nic do rzeczy, bo przecież te Twoje 200 km/h pojedzie i zupełna seria. Raczej niemożliwe, żeby układ chłodzenia nie radził sobie w takiej sytuacji. Ja bym w pierwszej kolejności, tak jak sugeruje weksla, sprawdził termostat, ale pod kątem ew. uszkodzenia, a nie podmiany na jakiś o innych parametrach.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

GaBB

Dlatego pytam, z racji braku wiedzy :) no to już wiem co sprawdzać - a BTW który z termostatów jako pierwszy? :)

A co do pisowni Invertera - wiesz jakie to ćwiczenie dla obu półkul mózgu? :) To tak jak w tym eksperymencie, w którym wyszło, że dla człowieka do czytania i zrozumienia tekstu wystarczą dwie litery/sylaby (nie pamiętam) na początku i końcu słowa - reszta może być wymieszana a i tak się czyta nie zwracając na to uwagi :)
-----
Pozdrawiam,
Marcin

wojoo

Gabb koniecznie sprawdź termostaty, ja jadąc jakiś czas prędkością 230-240 mondkiem (licznikowo) nie zaobserwowałem takiego problemu więc raczej u Ciebie nie powinno się w takim stopniu przegrzewać ;)

Co do Invertera to raczej już nic nie pomoże (nawet obóz koncentracyjny :wojoo: )
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

eng

Termostat na bank uszkodzony. Nie otwiera się w odpowiedniej temperaturze. Proponuje kupić oryginał dobrany po numerze Vin, a nie jakiś zamiennik. Sprawdź też czy jadąc te 170 plus klima zacznie Ci się podnosić temperatura.

Es

Nie znam się na dieslach ale w benzynach poza termostatem jest jeszcze czujnik temperatury silnika i jeśli jest podobnie, to bym jego obstawiał.

hashenty

Dopiero teraz wyczytałem, że inni też maja tak jak ja. Tzn chodzi o wskaźnik temperatury,
który nigdy nie jest idealnie w pionie, tylko  o grubość kreski przed kreską :]
Myślałem, że tylko ja tak mam, a okazuje się że wszystkie mondki tak mają.

Z ciekawości - ktoś wie, dlaczego? ;]

Trochę to bezsensowne, równie dobrze mogli tak wyskalować wskaźnik od paliwa,
żeby po zatankowaniu pod korek wskazówka też byłby przed ostatnią kreską.

weksla

ale nie jest to hashenty domeną mondeo, ford c-max też tak ma:D
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Cinkciarz

u mnie wskazówka jest idealnie w pionie
Było Mondeo Mk3 2.0 TDCi ST  ...   a jest   ...   Pontiac Trans Am 5.7 GTA   ...    Vw Caddy 1.4  ...   Suzuki GSX-R K7 600


weksla

to na bank macie zepsute samochody:D
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

NeroN

Dwa dniu upalow i zaczela wskazowka za 90 wuchodzic. Na A4 przy ostrym bucie pod gorke i na zakopiance przy wyprzedzaniu pod gorki. Wczesniej tego niezaobserwowalem. Zastanawiam sie czy termostat, czy tez jak jest 34 stopnie to juz graniczna temp dla chlodzenia silnika i inaczej nie bedzie.
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Sprawdź termostat. Nie powinno tak raczej być. Ja będę u siebie zakładał "zimniejszy".
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club