tryb awaryjny przy 140KM/h

irzyk, 13.09.2011, 13:47 « poprzedni - następny »

irzyk

Dzien dobry
Posiadam mondeo MK3 2,0TDCi 130KM
od jakiegos czasu mam problem z silnkiem. po wyelimnowaniu kilku błedów został mi jeden...
podczas przyspieszania gdy za mocno nacisne pedał gazu przy 120km-140km włącza sie tryb awaryjny (spirala sie zaswieca)
na poczatku komputer wykazywał problem z zaworem EGR ale wyczyscilismy go i nawet chula rozwija predkosc 150-160km jednak jak za mocno sie przycisnie znow wlacza sie tryb awaryjny
tym razem pokazuje ze jest to  zawór regulacyjny cisnienia paliwa zakłócenie działania.dodatkowo cisnienie na listwie rail wacha sie w przedziale 22-23Mpa podobno to za malo powinno byc 28Mpa
pomożcie nie chce isc do mechanika specjalisty od "diesli" ktory kaze mi wymieniac wtryski lub inne pierdoly.Dodtakowo czujniki przy listwie oraz przy pompie paliwa tez juz wymienilem bo mechanik kazal i nic to nie dalo

T

Nasuwa się pompa albo wtryski, ale może to coś tańszego...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

irzyk

wtryski pracują ok - ja stawiam na regulator cisnienia paliwa przy pompie wtryskowej tylko nie mam pewnossci a koszt ( to 500zł regulatora) martwi mnie  czemu wczesniej wskazywalo na zawor egr a gdy został przeczyszczony to bledy sa albo cisnienie na listwie labo na pompie

weksla

zawor egr masz elektroniczny czy mechaniczny? jaki rocznik. Nic nie piszesz o aucie. zrob probe przelewowa i wszystko sie wyjasni.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

irzyk

no jest pod zdjeciem jakie autko Mk3 130km 2,0 TDCi. A co to niby jest ta próba przelewowa?? i ile to kosztuje??

wilhelm

Silniki z 2002 roku i 2006 znacząco się różniły. Masz EGR i turbo sterowane elektronicznie czy podciśnieniem? Jaki przebieg? Mnie to wygląda na wtryski bo miałem identyczny objaw i po regeneracji wtrysków już się nie powtarza.

NeroN

A pedał gazu ?

Jak dostaje impuls że ma się mocno otowrzyć to wywala bład - może jakies dziwne wartości dostaje...
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

wojoo

Sprawdź czy przypadkiem rura od IC nie jest pęknięta :)
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

weksla

próba przelewowa to próba wydajności wtrysków czyli ile paliwa jest wtryskiwane przez wtryskiwacz do komory spalania. Nie wiem ile taka próba kosztuje u mnie w granicach 150zł
A nadal nie p[podajesz rocznika auta a ma to znaczący wpływ. Z tego co widzę po avatarze to jest to polift czyli po 2003r
I tak jak napisali podaj przebieg.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Próba przelewowa pokazuje też (jeśli nie przede wszystkim) na ile dokładnie wtryskiwacze dawkują paliwo.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

irzyk

2002 rok przebieg 280 tys.rura od IC była wymieniana ,filtr paliwa tez , wtryski na komputerze pokazuje ze jest ok nie przekraczaja nawet 1. zdarza sie to przy gwaltownym przyspieszeniu w granicach 120-140 KM jak mocno daje w pedal gazu . np probowalem przyspieszac na tempomacie powoli, plynie to wszytsko ok 160-180km nic sie nie dzieje . jednak jak tylko za mocno da sie po pedale gazu na takiej predkosci od razu tryb awaryjny.dziwi mnie to bo wczesniej pokazywalo blad zaworu EGR jak go zrobilem znow wyskakuje blad z regulacja cisnienia paliwa zaklocenia .kurcze nie chce przeplacac u mechaników(nie ma sprawdzonego fachowca) a jak znam zycie to zaraz kaza regenrowac wtryski potem cos innego itp itp zwlaszcza ze od 3 miesiecy walcze z tym i juz do tej pory: wymiana rury IC, zawor egr wyczyszczenie ,katalizator wykruszony, załozenie czujnikow na listwie i regulatora cisnienia ale ( uzywane), filtr paliwa

« Dodane: 17.09.2011, 18:34 »

a moze ktos z wroclawia moze polecic fachowca od takich rzeczy

slawek_k87

Duzo osob mialo podobny problem sprobuj wymienic w ciemno czujnik polozenia walka rozrzadu Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://ford.sklep.pl/pl,product,319363,czujnik,polozenia,walka,rozrzdu,ford,duratorq.html koszt nie duzy a wiekszosc opisywanych Twoich problemow jest identyczna jak osob z fcp. Powiem Ci ze mam ten sam problem i tylko bede miec luznej kaski troche odrazu wymieniam. Dam znac czy pomoglo. Strach troche z tym jezdzic bo jak zaczniesz wyprzedzac ciezarowy a w polowie zapali sie cudowna sprezynka to moze byc nie zaciekawie. Jest kolega Jendrek ktory moze by umial cos powiedziec jednak wszystko zostalo opisane juz na innych forach i moze byc wiele przyczyn a czujnik to tylko maly procent wsrod tych przykladow. Problemu raczej bym sie doszukiwal w sterowaniu turbina jesli wtryski sa ok
2.0 tdci  194hp/470nm --> 2.2 tdci

weksla

To Wojoo nie wymienił czujnika??
A to partacz:D
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

wilhelm

Wątpie żeby w wojowym aucie sprężynka dotyczyła tego czujnika :) bardziej obstawiałbym coś w układzie paliwowym.

Jak u mnie padł czujnik (czarny, niby wadliwy) to auto samo gasło, nie chciał od razu odpalic i trzeba było czekać aż ostygnie. Objawy się nasilały więc wymieniłem w ciemno ten czujnik i od tego czasu spokój.

Zolty

Takie objawy mialem kiedy przeladowywala turbina - wina sterowania. Wystepowalo tylko przy mocnym depnieciu i to pod obciazeniem (jazda pod gore).  Tyle ze u mnie w tescie zegarow wystepowal blad przeladowania turbiny, no i silnik inny.
Nie wiem, nie znam sie - nie bierzcie mnie na powaznie. ;)