Mondeo Mk3 2.0 TDDi by spinacz ; )

spinacz212, 12.06.2010, 11:15 « poprzedni - następny »

spinacz212

Zrzut z vin dekodera:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Nie znam rosyjskiego więc za duzo sie nie dowiedzialem. Niby z nr vin wychodzi że samochód nie jest anglikiem po przekładce. Z tyłu wnęka na koło zapasowe nie jest pogięta. Jest równo i nie czuć żeby było 5kg szpachli. Zderzak jest fatalnie spasowany, zarówno przedni jak i tylny. Odstaje dlatego, że najprawdopodobniej urwany jest jeden z zaczepów. Robiąc lampy zauważyłem że zderzak przedni na zaczepach ma dodatkowo wkręcone jakieś wkręty ; / (wątpie żeby to był pomysł fabryki)
A co do czarego z przodu NA RAZIE zostaje jak jest. Jak zakupię zderzak nie jest wykluczone ze koncepcja przodu nieco się zmieni. Mozliwe ze jakiś poliftowy zderzak i poliftowe halogeny, z małymi modyfikacjami.

@wojoo:
Co do short shiftera nie jest to trudna modyfikacja. Polega głownie na skróceniu dźwigni oraz przesunięciu mocowania cięgien od zmiany biegów. Trzeba także usunąć blokadę od wstecznego (nie ma żadnych problemów bo jej usunięciu, wsteczny wchodzi normalnie).
Nie pamiętam gdzie to widziałem, ale gdzieś w sieci była relacja z fotkami, najprawdopodobniej na jakiejś angielskiej stronce to widziałem.

Postaram się krótko opisać co robiłem:

1.Demontaż tunela środkowego, mieszka, gałki.
2.Demontaż cięgien od zmiany biegów (są wciskane)
3.Wymontowanie lewarka z budy (jest przykręcony do karoserii 4 śrubkami)
4.Usunięcie blokady od wstecznego (odkręcenie plastiku zamocowanego na lewarku)
5.Skrócenie lewarka (kazdy skraca sobie ile uważa, nie można oczywiście przesadzić; ważny jest takżę dobór gałki, nie możę być za duża, ponieważ przy zmianie biegów będziesz uderzać ręką o konsole żrodkową)
[ja u siebie po skróceniu lewarka nagwintowałem go i nakręciłem na niego teflonowa tulejkę, ponieważ srednica w środku gałki było większa niż średnica lewarka, dodatkowo gałka była mozowana na 4 śrubki imbusowe, które po mocniejszym dokręceniu wchodza trochę w teflon i lepiej trzymają gałkę]
6.Przesunięcie na lewarku punktu mocowania cięgien (radze robić na wyczucie w samochodzie,na częściowo przykręconym do karoserii lewarku, aby wszystkie biegi wchodzily bez problemów)
7.Przesmarowanie cięgien (przesmarowanie cięgien jest wskazane, u mnie czuć było wyraźną poprawe przy zmianie biegów, mimo skróconej dźwigni wkładam mniej siły w zmianę biegów, przestało także piszczeć przy ruszaniu lewarkiem)
8.Montaż tunela środkowego, gałki, mieszka (jest trochę za duży, ja u siebie zawinąłem go trochę w górnej części, można także dopasować jakiś inny skórzany mieszek)

Niestety nie mam taraz możliwości zrobić fotek, ale jak bede w następny weekend w domu to zrobie parę fotek jak to wygląda od środka.
Mondeo MK3 2.0 TDDi

T

Cytat: spinacz212 w 13.06.2010, 11:45
Nie znam rosyjskiego więc za duzo sie nie dowiedzialem.
Dałem Ci link z tłumaczem na polski. ;)

Cytat: spinacz212 w 13.06.2010, 11:45Odstaje dlatego, że najprawdopodobniej urwany jest jeden z zaczepów. Robiąc lampy zauważyłem że zderzak przedni na zaczepach ma dodatkowo wkręcone jakieś wkręty ; / (wątpie żeby to był pomysł fabryki)
Zderzak to drobiazg, nawet jak miał stłuczkę a struktura nadwozia nie została naruszona to przecież żaden problem.

Cytat: spinacz212 w 13.06.2010, 11:45
Co do short shiftera nie jest to trudna modyfikacja. Polega głownie na skróceniu dźwigni oraz przesunięciu mocowania cięgien od zmiany biegów. Trzeba także usunąć blokadę od wstecznego (nie ma żadnych problemów bo jej usunięciu, wsteczny wchodzi normalnie).
Niestety przy skrzyni 6-cio biegowej ten mechanizm jest inny i nie da się już tak łatwo zrobić short shiftera jak u nas. :(

Cytat: spinacz212 w 13.06.2010, 11:45
Nie pamiętam gdzie to widziałem, ale gdzieś w sieci była relacja z fotkami, najprawdopodobniej na jakiejś angielskiej stronce to widziałem.
Może to był Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.mój opis? (jest równolegle na forum MKP) ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

spinacz212

Link fajny, google nie tłumaczy niestety wszystkiego, ale i tak sporo informacji mozna wyczytać.
Jak zdejmę zderzak tylny do malowania to dokładnie obejrzę czy cos było robione i w jakim stopniu.
A co do short shitera faktycznie mogł to być twój opis. Na jakiejś angielskiej stronce tez coś na temat short shifterów widziałem, ale możliwe że był to opis do mojego poprzedniego auta (Focus`a).
No niestety co do skrzyni 6 wykonanie short shiftera moze być nieco bardziej problematyczne, ale jakby dobrze pokombinować to może coś by dało radę.
Mondeo MK3 2.0 TDDi

T

Tłumaczy wszystko tylko czasem niezbyt dokładnie, tylko trzeba wpisać VIN w ramce google, a nie w tej rosyjskiej stronie. ;)

PS. Co to za gałkę masz zamontowaną? Dobrze wygląda i ma fajny kształt. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

spinacz212

Już doszedłem właśnie, że VIN trzeba wpisać bezpośrednio w linku. Gogle przetłumaczyło, nie wszystko, ale sporo informacji.

Gałkę kupiłem w Halfords`ie we Wrocławiu. Coś w podobie do tej:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



tylko bez znaczka ze schematem biegów i tego 'fikuśnego podświetlenia' ; ]
Kupiona nie tylko ze względów estetycznych, ale też dlatego, że oryginalna nie pasowała po skróceniu drążka.
Gałka jest wygodna w użytkowaniu. Nie jest na tyle duża, aby uderzać przez nią ręka w konsolę środkowa, ale jest widoczna we wnętrzu samochodu.
Mondeo MK3 2.0 TDDi

spinacz212

Sprawę nowego zderzaka musiałem niestety odłożyć nieco w czasie. Wszystko ze względu na tylne zaciski, któe nie odbijały prawidłowo i felga strzasznie sie grzała. Podczas czyszczenia zacisków zauważyłem że amortyzator jest cały w oleju. Okazało się że czasy swojej świetnośći ma już za sobą. Jako że przy aucie grzebałem w sobote, a w niedziele miałem pilny wyjazd i było mi potrzebne auto, musiałem na szybko załatwic amortyzatory. Jedyne jakie byly dostepne w niedalekiej odległości od mojego miasta (+/-45km) to amortyzatory firmy MONROE seria Reflex. Mam nadzieje że wytrzymaja dłuższy czas.
Może ktoś z forumowiczów ma takie amortyzatorki i mógłby sie wypowiedzieć na temat ich żywotnośći?
Fotka amorka już na aucie:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Mondeo MK3 2.0 TDDi

spinacz212

Pare kolejnych małych modyfikacji:

- Grill pomalowany na czarno (ten szarawy, wyblakły kolor strasznie mnie denerwował ; p)
- Przyciemnione tylne szybki (folia sunguard - wersja ostateczna, folia Carcomerce z marketu do nauki przyciemniania,  
 a jest to dość cieżka praca, aby zrobić to idealnie.)
- Stożek & custom-made dolot (bez cięcia oryginalnej puszki)
- Listwy rantowe na drzwi (żeby nie obijac sobie oraz innym rantów drzwi na parkingu)
- Konserwacja spodu (ostatnio przytarłem trochę próg na jakimś wybitnie wysokim 'leżącym policjancie' - sic!,
  tylko u nas mogą takie coś wymyślić)
=> link do filmu: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.joemonster.org/filmy/26784/Polski_prog_zwalniajacy

Kilka fotek:


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Rura dolotowa do filtra powietrza LUBLIN II - posłużyła jako dawca kolanka ; p (gruby, porządny przewód o odpowiedniej średnicy i kącie załamania)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Myślałem też coś odnośnie jakiejś osłony termicznej, ale nie wiem czy jest sens.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Wolałem nie dewastować oryginalnej puszki dolotu, dlatego dotoczyłem taką tuleję, przyspawałem kawałek blachy w odpowiednim miejscu i wywierciłem dziure na przepływomierz. Wyszło całkiem nieżle, a w razie czego bez wiekszych trudności mogę zamontować oryginalna puszkę oraz filtr.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Mondeo MK3 2.0 TDDi

T

Bardzo ładnie zrobiony ten dolot. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

wojoo

ile kosztuje zrobienie takiego stozka ?
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

spinacz212

FILTR = 65 zł
TULEJA + BLACHA + SPAWANIE = ZALEGAŁO W GARAŻU, WIĘC NIE WIEM DOKŁADNIE JAKI BY BYŁ KOSZT
BLACHA DO WSPORNIKÓW - TAKŻE ZALEGAŁA W GARAŻU
PRZEWÓD DOLOTOWY DO FILTRA LUBLIN II = 50 ZŁ
METALOWE OPASKI = 10 ZŁ ZA WSZYSTKIE POTRZEBNE

Ogólnie ze wszystkim myśle że w 150 zł można sie zmieścić. Nie wiem jakie by były koszty spawania, jak ktoś nie ma własniej spawarki, ale zamiast tej tuleji i kawałka blachy może można dopasować jakąś "power rurę" z allegro. Kiedyś widziałem taką rurę z miejscem na przepływkę. Ewentualnie można w prostej rurze zrobić  dziurę i wpasować przepływomierz (docinając grubszą uszczelkę z gumy pod niego i ogólnie jakoś pokombinować z mocowaniem).
Mondeo MK3 2.0 TDDi

weksla

metalowe mocowanie przepływomierza jest fajne, sam o tym myślę, zrobić metalowe i wywalić ten plastik spawany
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

spinacz212

Ogólnie wydaje mi się, że metalowe mocowanie jest solidniejsze niż ten plastik spawany. Oryginalna puszka zostaje cała. Wygląda też dość fajnie. Nie wiem jakie by było zestaienie kosztów wykonania metalowego mocowania, a spawania tego plastikowego.
Wolałem zostawić puszkę oryginalną cała. Łatwiej przełożyć wrazie czego. Przy sprzedaży mojego poprzedniego auta (Focus 1.8 Zetec) kupiec chciał oryginalny filtr, a nie stożek. 15 min i gotowe (tyle że w focusie było lepiej, bo przepływomierz był oddzielnie, a nie w puszcze z filtrem).
Mondeo MK3 2.0 TDDi

weksla

no jakbym chciał przełożyć na oryginał to muszę kupić nowego airboxa
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

wojoo

no wlasnie wiec 150zl i mamy zrobiony stozek ... hmmm myslalem ze za calosc wyjdzie w granicach 300zl :wojoo:
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

T

Tylko pamiętajcie, że średnica rury musi być identyczna jak w seryjnym przepływomierzu bo inaczej będzie przekłamywał.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club