Jakie paliwo lejecie do swoich foczek?

decol, 27.12.2011, 21:38 « poprzedni - następny »

ares

ale bzdury.
Mape paliwowa w aucie fabrycznym masz pod paliwo PB95 jak zalejesz PB98 to dostaniesz zysk w postaci 1-3km, pod warunkiem, ze paliwo bedzie mialo faktycznie 98 oktanow a nie jak w wiekszosci przebadanych stacji 96-97.
PB95 bardzo czesto ma te 95 oktanow - polecam google i wyniki kontroli stacji dla poszczegolnych wojewodztw.
V-power Racing to paliwo, ktore ma wg producenta 99 oktanow - ile ma w rzeczywistosci? nie wiem nie widzialem zeby byly gdzies dostepne wyniki kontroli tego paliwa. Za to z cala pewnoscia moge Cie zapewnic, ze napewno nie ma wiecej niz deklaruje producent czyli 100 oktanow jak twierdzisz :)
Sam sobie odpowiedz, czy 1-3km wzamian za 1zl drozsze paliwo (Racing, 30gr Verva) jest tego warte i czy to odczujesz w normalnej jezdzie? watpie lepsze osiagi bedziesz mial jak poprawisz cisnienie w kolach :)


Co innego jezeli mialbys robiony remap pod np. Vpower Racing - wtedy jak zalejesz PB95 w silniku pojawi sie spalanie stukowe, ze wzg na zbyt mala wartosc kaloryczna. Jest to bzdurny pomysl biorac pod uwage dostepnosc takiego paliwa na trasie i w miastach. Zyskasz na tym max 10km. Stroic jak juz powinno sie na PB98.


Wgranie softa to nic dobrego dla auta bo najzwyczajniej oznacza wgranie gotowca, ktorego "tuner" sciagnal z internetu. Remap, strojenie etc. oznacza dostosowanie mapy pod konkretny silnik i jego parametry.

Moge prosic o foto gaznika w focusie? :) juz nie musi byc cofajacy sie wystarcz zwykly :)

Jezeli Vpower Racing dal Ci 35km to istnieje duza szansa, ze kilka podstawowych modyfikacji i bedziemy mieli pierwszego w PL focusa ST, ktory przekroczy 400km i to pewnie bez strojenia na gadzetach z allegro :)
była Impreza jest Focus mam nadzieje, ze wspolpraca miedzynami bedzie rownie Imprezowa :)
Kamerki GoPro Hero HD 1080 Helmet lub Motorsports 949zl info PW

decol

Piszac gaznik, mialem na mysli zaplon, przepraszam bardzo za przejezyczenie :-) Ares, Shell informuje, ze Racing jet 100 OKTANOWY, a nie 99 jak twierdzisz :-) a jesli chodzi o km, to dowod bede mial na wiosne, na pewno wrzuce :-) do konca z oszcednoscia sie nie zgodze, bo policz sobie za Verve 98 5,70 za litr, razy 15 litrow na sto i porownaj to do 13,3 litra, razy 6,20 za Racinga...suma summarum i tak wychodzi, ze na 100 kilometrach zaoszczedzasz 4 zlote...mniejsze z tymi 4 zlotmi, ale masz pewnosc, ze lejesz 100 oktanow i paliwo zdrowse dla silnika :-)
Decol ;)

satan220

Cytat: Tomasz w 03.01.2012, 22:08satan220:
po co się denerwować szarpaniem czy innym ksztuszeniem jak za te same pieniądze jeździ się gładko i równo?
Jak silnik Ci szarpie i się krztusi na normalnej 95, to jest po prostu niesprawny i wymaga naprawy.
szarpanie miało miejsce raz po tankowaniu na wyjątkowo podejrzanej stacji za to cena była rewelka :)
a po za tym auto chodzi dobrze !
co do shella to uważam że cena jest troszkę za wysoka natomiast wolę tankować dobre 98 niż najtańszą bo wtedy benzyna ma przynajmniej 95 okt. a co do różnicy w mocy ? to moja ocena jest subiektywna nie poparta badaniami itp. natomiast nikt mi nie wmówi że auto pali tyle samo każdego paliwa bo sprawdzałem to wieloktrotnie w różnych samochodach począwszy od 1.6 do 4.4 V8 w BMW.
Szkoda życia na łykanie ropy ;)

ares

Vpower Racing ma 99 oktanow a nie 100
Proste liczenie:
PB95 50L x 5,40 = 270zl
Shell Racing 50L x 6,40 = 320zl

Przy kazdym tankowaniu roznica 50zl czyli ok 9,5L PB95 jak ktos duzo jezdzi to szybko bedzie mogl wrzucic jakis diwajs, ktory realnie podniesie mu moc.

Mowie caly czas o aucie na fabrycznym programie. Gdzie nikt nie bawil sie cofaniem zaplonu itp
Nie da Ci to wiecej niz 5km a zludzenia podczas odjezdzania ze stacji to naprawde piekna rzecz ale albo fotka z hamownii albo nie wywracajmy swiata do gory nogami nowymi teoriami :)


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.motolipno.pun.pl/viewtopic.php?pid=19610
pierwszy lepszy art
była Impreza jest Focus mam nadzieje, ze wspolpraca miedzynami bedzie rownie Imprezowa :)
Kamerki GoPro Hero HD 1080 Helmet lub Motorsports 949zl info PW

pawle

Też tankuję Vpower racing i mam koło litra mniej na 100km po mieście. Na trasie nie wiem.
Cytat: decol w 03.01.2012, 23:35

Z tym ostatnim jedynie się nie zgodzę w 100%, bo odczułem to na własnej skórze :) jeżdżę tak samo, bo niestety za dużo pkt się nazbierało, żeby jeździć inaczej i powiem Ci tak, że jeżdżę dużo po bardzo zakorkowanym Poznaniu i prawie codziennie robię taką fajną trasę za Poznań do narzeczonej, 30 km w jedną stronę ciągłej jazdy 80-100 km/h praktycznie bez żadnych korków :) wcześniej auto pokazywało jak byk 15 litrów, a teraz tak od 13-13,4 :D

Przy 80-100km/h spala Ci 15? Uh, to dość, jakby Ci to napisać, dużo:) Mi przy takiej prędkości pali 9:)
pawle

ares

Litr mniej na paliwie Vpower Racing jest do zrobienia ale do tego 1L mniej i 5 dodatkowych koni doklada sie 30zl przy kazdym tankowaniu mimo wszystko.
IMHO:
Auto seria = lac paliwo 95 i zyc ze swiadomoscia, ze nie wyrzuca sie pieniedzy w bloto i nie lapie wyomaginowanych koni :)
Auto po remapie = stroic na 98 bedzie wiecej km i lac 98
była Impreza jest Focus mam nadzieje, ze wspolpraca miedzynami bedzie rownie Imprezowa :)
Kamerki GoPro Hero HD 1080 Helmet lub Motorsports 949zl info PW

T

Cytat: ares w 04.01.2012, 16:42Mape paliwowa w aucie fabrycznym masz pod paliwo PB95 jak zalejesz PB98 to dostaniesz zysk w postaci 1-3km
Jeśli auto jest przystosowane pod 95 i ECU nie umie przyspieszyć zapłonu przy 98 to zazwyczaj po zalaniu nie będzie lepiej, tylko nieco gorzej, bo 98 ma zwykle nieco niższą wartość energetyczną niż 95. Minimalnie lepiej może być na paliwach typu V-power Racing ze względu nie na wyższą liczbę oktanowa, ale na dodatki, jednak bez strojenia pod to paliwo realna różnica będzie na poziomie błędu pomiaru.

Cytat: ares w 04.01.2012, 16:42Wgranie softa to nic dobrego dla auta bo najzwyczajniej oznacza wgranie gotowca, ktorego "tuner" sciagnal z internetu. Remap, strojenie etc. oznacza dostosowanie mapy pod konkretny silnik i jego parametry.
Ech, strojąc też robi się remap czy wgrywa soft bo te pojęcia oznaczają operację polegającą na wymianie fabrycznych map na inne (obojętne jakie). Oczywiście najlepiej gdy te mapy są przygotowane pod konkretne auto, bo wtedy wykorzystują rezerwy konkretnego egzemplarza silnika, a nie całej serii jako takiej jak w przypadku gotowca. Gotowy program dobrej firmy nie zaszkodzi silnikowi, tylko po prostu efekt końcowy będzie nieco gorszy.

Cytat: decol w 04.01.2012, 18:35razy 15 litrow na sto i porownaj to do 13,3 litra, razy 6,20 za Racinga...suma summarum i tak wychodzi, ze na 100 kilometrach zaoszczedzasz 4 zlote...
Jak już wspomniałem za taki subiektywny efekt odpowiada błąd pomiaru lub zmiana stylu jazdy, nie jest on w rzeczywistości po prostu możliwy. :)

Cytat: satan220 w 04.01.2012, 20:40co do shella to uważam że cena jest troszkę za wysoka natomiast wolę tankować dobre 98 niż najtańszą bo wtedy benzyna ma przynajmniej 95 okt. a co do różnicy w mocy?
95 na markowej stacji ma 95 oktanów. 98 jest droższe i w ST220 obniży moc, co zostało sprawdzone nie tylko w teorii, ale i w praktyce. Lanie 98 do ST220 nie ma żadnego sensu, są to pieniądze wyrzucone w błoto.

Cytat: ares w 04.01.2012, 21:00Mowie caly czas o aucie na fabrycznym programie. Gdzie nikt nie bawil sie cofaniem zaplonu itp
Zwiększanie mocy cofaniem zapłonu? Jakaś nowa teoria? :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

ares

przeciez nigdzie nie pisalem, ze cofanie zaplonu dodaje mocy, zapobiega spalaniu stukowemu zeby silnik na slabszym paliwie nie stuknal raz a dobrze :) czytamy ze zrozumieniem :)

Co do roznic remap/strojenie a chip/wgrywanie softu napisalem dokladnie to samo czytanie ze zrozumieniem2 :)
1 opcja dostosowanie programu do auta
2 opcja wgranie gotowca i w 90% przypadkow to nic dobrego zalezy ktp jakich efektow oczekuje bo i jedno i drugie przy sprawnym silniku doda mocy ale opcja nr 2 nie jest ani najbezpieczniejsza ani najlepsza
była Impreza jest Focus mam nadzieje, ze wspolpraca miedzynami bedzie rownie Imprezowa :)
Kamerki GoPro Hero HD 1080 Helmet lub Motorsports 949zl info PW

T

Cytat: ares w 04.01.2012, 21:00Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.motolipno.pun.pl/viewtopic.php?pid=19610
Bardzo dobry artykuł, dla leniwych zacytuję najważniejszy fragment:

Najczęściej stosowane przez polskich kierowców paliwo PB 95 stanowiło bazę naszych testów. Przeprowadzone badanie dało rezultat 59,2 KM na silniku oraz 40,9 KM na kołach. Po zużyciu całego baku udaliśmy się na stację benzynową, by zatankować zwykłą benzynę ,,98". Wynik kolejnego pomiaru na hamowni potwierdził teorię! Auto osiągnęło wyraźnie niższą moc niż na teoretycznie gorszej benzynie PB 95. Wyniosła ona 54,5 KM na silniku i 39,1 KM na kołach. - Prawa fizyki nie kłamią - z uśmiechem potwierdził nasze spostrzeżenia Tomasz Pirowski, szef V-tech. A więc test udowodnił, że tankując paliwo o wyższej liczbie oktanowej, powodujemy, że mniej chętnie się ono spala w silniku, a co za tym idzie, traci on na mocy. - Nie jest to żadna rewolucyjna teoria. Potwierdzi wam ją każdy chemik - dodał Pirowski, gdy z niedowierzaniem kręciliśmy głowami. Subiektywne wrażenie, że nasz silnik pracuje lepiej na paliwie 98 wynika z faktu, że spalając paliwo łagodniej, pracuje on niejako z większą kulturą, a więc ciszej. Na ,,ucho" jest lepiej, mocy jednak ubywa. Teraz już wiemy, że w myśl znanego sloganu reklamowego ,,Jeśli nie widać różnicy, to po co przepłacać" nie będziemy już robić sobie ,,prezentów", tankując do zwykłego auta droższe paliwo 98.

Zaintrygowani wynikami pomiarów postanowiliśmy pójść za ciosem i sprawdzić, czy setki amatorów sportowych wrażeń, tankujących szeroko reklamowane paliwa 99+, po prostu dają się nabierać na marketingowe sztuczki. Do paliw 99+ możemy zaliczyć wprowadzony ostatnio na rynek BP Ultimate oraz dobrze znany Shell V-Power 99. Oba te paliwa posiadają oktanowość zbliżoną do 100. Według teorii, moc samochodu wraz ze wzrostem liczby oktanowej paliwa powinna dalej spadać. Tymczasem znów zostaliśmy zaskoczeni. Odczyt z hamowni po zatankowaniu benzyny typu 99+ przyniósł wzrost mocy. Osiągnęliśmy wynik 59,8 KM na silniku i aż 42,1 na kołach. To rezultat lepszy niż na paliwie PB 95 i znacznie lepszy niż na zwykłym PB 98. Prawdę mówiąc, byliśmy w tym momencie lekko zdezorientowani. O co tu chodzi?

Po raz kolejny z wyjaśnieniem przyszedł Tomasz Pirowski. - To proste. Dzieje się tak dlatego, że w paliwach 99+ stosuje się innego rodzaju dodatki niż w przypadku zwykłych benzyn PB 98 - wyjaśnił nasz rozmówca. Dowiedzieliśmy się od niego, że do nowych ,,mocnych" paliw dodawane są specjalne związki eteryczne, zawierające duże ilości tlenu. I to właśnie zwiększona jego ilość jest odpowiedzialna za wzrost osiągów. Wysoka oktanowość jest niejako efektem ubocznym, gdyż akurat zastosowane tu etery charakteryzują się bardzo wysoką liczbą oktanową. Zmieszane z benzyną bazową podnoszą oktanowość finalnej mieszanki. W ostatecznym rozrachunku zwycięża jednak zwiększona wydajność paliwa (za sprawą tlenu) nad jego ,,niechęcią" do szybkiego spalania się (wysoka oktanowość). Tak uzyskujemy większą moc.


Czyli dokładnie to o czym pisałem, w seryjnym silniku przystosowanym do 95 na 98 moc spadła, a na 99+ wzrosła o wartość na poziomie błędu pomiaru. :)

« Dodane: 04.01.2012, 21:40 »

Cytat: ares w 04.01.2012, 21:30Co do roznic remap/strojenie a chip/wgrywanie softu napisalem dokladnie to samo czytanie ze zrozumieniem2
Wiem co miałeś na myśli, chodzi mi o terminologię. ;)

Cytat: ares w 04.01.2012, 21:30nie jest ani najbezpieczniejsza ani najlepsza
Na pewno najlepsze jest dobre strojenie (z dużym naciskiem na dobre, bo nieraz można zobaczyć jakieś kosmiczne wykresy po rzekomym "strojeniu" :)), ale gotowy program dobrej firmy na pewno nie uszkodzi silnika, ma po prostu duże rezerwy bezpieczeństwa w stosunku do tego, co teoretycznie dałoby się zrobić w danym egzemplarzu silnika, dlatego efekt (moc, moment) będzie gorszy. Mam tu oczywiście na myśli programy takich firm jak superchips czy dreamscience, tunerów wgrywających jakieś przypadkowe gotowce zassane z netu należy omijać szerokim łukiem.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Czyli chodzi o wyprzedzenie zapłonu.

Ja też cudnych efektów na 98 nie widzę, poza cichszą/większą kulturą pracy na niskich obrotach zwłaszcza w Focusie.
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

decol

04.01.2012, 22:50 #25 Ostatnia edycja: 04.01.2012, 23:52 by badger
Cytat: ares w 04.01.2012, 21:00
Vpower Racing ma 99 oktanow a nie 100
Proste liczenie:
PB95 50L x 5,40 = 270zl
Shell Racing 50L x 6,40 = 320zl
Po pierwsze: V-POWER RACING JEST 100 OKTANOWY :)
Po drugie: nie wiem skąd wziąłeś cene 6,40 za Racinga...u nas w Poznaniu koło Makro na Shellu jest po 6,19 od dłuższego czasu :)
A tak na marginesie, to fajnie, że policzyłeś za ile sobie zalejemy bak do pełna, tylko szkoda, że pominąłeś jedną "małą rzecz"-różnice dwóch litrów w spalaniu :) koledze Pawle pali litr mniej, a weź pod uwagę to, że ja mam sportowego cata, więc pali do 2 litrów mniej :)

Mowie caly czas o aucie na fabrycznym programie. Gdzie nikt nie bawil sie cofaniem zaplonu itp
Nie da Ci to wiecej niz 5km a zludzenia podczas odjezdzania ze stacji to naprawde piekna rzecz ale albo fotka z hamownii albo nie wywracajmy swiata do gory nogami nowymi teoriami :)

Nie mówię o w pełni seryjnym aucie...gdybym miał wszystko w serii i zalałbym Racinga, to nie oczekiwałbym nawet 2 koni mechanicznych więcej...ale weź pod uwagę to Kolego, że mam założony sportowy układ wydechowy :)

« Dodane: 04.01.2012, 22:52 »

Cytat: pawle w 04.01.2012, 21:13
Też tankuję Vpower racing i mam koło litra mniej na 100km po mieście. Na trasie nie wiem. Przy 80-100km/h spala Ci 15? Uh, to dość, jakby Ci to napisać, dużo:) Mi przy takiej prędkości pali 9:)
Paliło 15, ale mówię o cyklu mieszanym—-> zakorkowany Poznań+w/w trasa :)
Decol ;)

ares

Sportowy uklad wydechowy zwieksza osiagi spoko ale bez przesady to nie jest dragster tylko lekko zmodyfikowane auto szczegolnie jesli montujesz katalizator ktory ogranicza przelot, watpie zeby auto mniej palilo :)
tez mam wydech, dolot i ic zauwazylem raczej wzrost spalania bo mocniej deptam w gaz :)
była Impreza jest Focus mam nadzieje, ze wspolpraca miedzynami bedzie rownie Imprezowa :)
Kamerki GoPro Hero HD 1080 Helmet lub Motorsports 949zl info PW

decol

Cytat: ares w 04.01.2012, 23:29
Sportowy uklad wydechowy zwieksza osiagi spoko ale bez przesady to nie jest dragster tylko lekko zmodyfikowane auto szczegolnie jesli montujesz katalizator ktory ogranicza przelot, watpie zeby auto mniej palilo :)
tez mam wydech, dolot i ic zauwazylem raczej wzrost spalania bo mocniej deptam w gaz :)
A wybierasz się jakoś na hamownie w Poznaniu? :D możemy polecieć razem, to zobaczymy dokładnie ile wypluje :) ojjj...tego jestem świadom, że przy założeniu wydechu od turbo do końca przy spokojnej jeździe spalanie spada, ale przy częstszym prawym bucie w podłodze idzie o wiele, wiele do góry :) i tu się zgodzę :)
Decol ;)

ares

Mozna zadzwonic do Geko lub VTG chetnie bym sie shamowal ale w dobrej cenie :) bo dzwonilem dzis do Pachury i krzykneli 250zl sic! :)
była Impreza jest Focus mam nadzieje, ze wspolpraca miedzynami bedzie rownie Imprezowa :)
Kamerki GoPro Hero HD 1080 Helmet lub Motorsports 949zl info PW

decol

ojj...to troche zawołali :) nie no, myślę, że jakieś 150zł byłoby dobrą ceną :) Geko spoko, VTG też porządna firma, tylko czy otworzyli już ten oddział w Poznaniu? :D
Decol ;)