Jakie paliwo lejecie do swoich foczek?

decol, 27.12.2011, 21:38 « poprzedni - następny »

steveno

Po programie i większym IC. spalanie na 95 -bak w trasie 550 km a na 98 600 km. :)Miłą różnica.
Do przodu!!!

MAG

Chyba przetestuje jak moj zareaguje na Pb98, bo póki co to jezdze na 95 ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1

Cytat: MAG w 12.06.2014, 08:25
Chyba przetestuje jak moj zareaguje na Pb98, bo póki co to jezdze na 95....
No to odczujesz spadek mocy. Silnik może zacznie bardziej miękko chodzić, ale będzie słabszy.
To udowodnione.
Lepiej zalej Shell Racing. Tu poczujesz różnicę w górę, a nie w dół.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

steveno

Shell 100 oktanów roznica jest i to spora ale nie za ta kasa. Raz do roku spoko a nie na codzień za 6,29 za litr sora ale to jakaś Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.pomyłka.To już lepiej w Ic zainwestowac i po zmianie jezdzi jak na 100 oktanach.:}
Do przodu!!!

yayko

ja leje na BP 98 i LPG :)
i od czasu do czasu nakarmię maluszka 100-tką z SHELLA :)

MAG

Seba - TAM (i paru innych chłopaków z 2,5T) twierdza, że w przypadku akurat tego silnika, lanie Pb98 ma duży sens.

Racinga zresztą nie ma w Szwecji
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

skoti79

12.06.2014, 14:57 #51 Ostatnia edycja: 12.06.2014, 15:00 by skoti79
Cytat: steveno w 11.06.2014, 09:33
Po programie i większym IC. spalanie na 95 -bak w trasie 550 km a na 98 600 km. :)Miłą różnica.

Ile??? Ja jak 400km zrobię, to się cieszę :)

« Dodane: 12.06.2014, 15:00 »

A dlaczego na 98 ma być gorzej niż na 95?

MAG

Skoti - w ST220 tak jest - tam nie ma sensu lać 98 bo tylko sie traci na tym, ale w 2,5T jest inaczej podobno
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

skoti79

Teraz lepiej gadasz :)

czita1622

ja do ST-ka leje 98 z orlenu ze względu na to że nie mam w pobliżu nic lepszego ;/ po zatankowaniu całego baku komp pokazuje mi ok 400km do przejechania a średnie spalanie (90% jazdy po mieście) to jakieś 13-14l

sseebbaa1

Cytat: czita1622 w 12.06.2014, 20:2713-14l
Takie spalanie to może w ST220 widzę na trasie. Ale tylko wtedy. Nie dotyczy to trasy kiedy śpieszę się mocniej :)


Jestem ciekaw dlaczego w doładowanym silniku lepiej sprawdza się 98 oktanów niż 95. Teoria mówi, że jest to mniej kaloryczne paliwo...

« Dodane: 12.06.2014, 21:56 »

Chętnie potestowałbym Focusa ST przez jeden dzień i wtedy zobaczyłbym spalanie.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 12.06.2014, 21:55Jestem ciekaw dlaczego w doładowanym silniku lepiej sprawdza się 98 oktanów niż 95. Teoria mówi, że jest to mniej kaloryczne paliwo...
Prawie w każdym się lepiej sprawdza, jeśli ECU umie przyspieszyć zapłon.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Cytat: Tomasz w 12.06.2014, 23:04Prawie w każdym się lepiej sprawdza
Prawie w każdym turbo?
Czy w prawie każdym każdym :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

TAM

Nie chodzi o turbo, tylko o możliwości autoadaptacji ECU. A ECU w Focusie ST225 to dobrze potrafi.

T

Cytat: TAM w 12.06.2014, 23:45
Nie chodzi o turbo, tylko o możliwości autoadaptacji ECU. A ECU w Focusie ST225 to dobrze potrafi.
Ale faktem jest, ze w silnikach doładowanych taka adaptacja relatywnie więcej daje, dlatego często są one wyjściowo strojone pod paliwo 98-oktanowe, a przy gorszym, ECU po prostu dość mocno opóźnia zapłon. Wolnossące silniki benzynowe są zwykle strojone pod paliwo 95-oktanowe.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club