Jak najtaniej zrobić swap z 2,5 na 3,0?

T, 13.01.2012, 17:45 « poprzedni - następny »

roadrunner

Bardzo istotną sprawą jest wybór odpowiednich głowic. Jak wiadomo koniecznie muszą być to głowice od MK3 a w zasadzie prawa (tylna) głowica musi być od MK3 i to najlepiej po 2003r. Głowica przednia równie dobrze może być od MK2.
Głowice tylne w silnikach 2,5 występowały w 4 różnych odmianach w zależności od rocznika i generacji.
Trzy pierwsze zdjęcia to głowice od MK1 i MK2:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Na ostatnim zdjęciu głowica od MK3 04r.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Bardzo ważne są zaznaczone miejsca, po lewej kanał spływowy oleju którego brak we wcześniejszych odmianach, oraz po prawej występ zaślepiający kanał olejowy idący bezpośrednio od pompy oleju.

T

Cytat: roadrunner w 27.04.2015, 23:47to najlepiej po 2003r.
Doszedłeś już do tego, jakie są dokładnie różnice po 2003?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

roadrunner

28.04.2015, 22:13 #32 Ostatnia edycja: 28.04.2015, 22:15 by roadrunner
Nie i nie wiem czy takie są ale np kupując głowice, nawet do MK3 trzeba koniecznie sprawdzić 2 wspomniane wcześniej miejsca. Głowice po 03r natomiast na pewno będą takie jak na ostatnim zdjęciu.
Przy takiej różnorodności głowic do tego samego teoretycznie silnika nie trudno o pomyłkę.

Mk3

Czyli musiał bym kupić goły silnik z jaga i wszystko z 2.5 wsadzić do tego z jaga?

T

Przeczytałeś pierwszy post? Masz tam wszystko dokładnie opisane.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Zedd

Panowie czy przy swapie z 2,5 na 3,0 dobieramy panewki ( główne oraz korbowodowe) z wersji 2,5 czy 3,0?

Pozdrawiam

T

Jeśli chodzi o wymiary, to wał i okoliczne elementy w tych silnikach są takie same. Różnica w pojemności wynika ze zwiększonej średnicy cylindrów, skok tłoka pozostaje ten sam. Trudno jednak mieć pewność, czy pod względem materiałowym również się nie różnią.

Generalnie sugeruję zapoznać się Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.z tym tematem i od razu dać Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.m.in. lepsze panewki i odpowiednio zmodyfikować kanały olejowe.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Diblos

15.08.2018, 19:19 #37 Ostatnia edycja: 15.08.2018, 20:03 by Diblos
Witam, jestem posiadaczem cougara z silnikiem 2.5 170 KM, już tym ze zmniejszoną pojemnością (2495) i innym LIM-em. Nie jestem pewien, co dokładnie bym potrzebował. Posiadam LIM i przepustnicę od modelu st200. Czy kolektor z st200 będzie pasować plug & play, czy lepiej szukać innego układu dolotowego? Rozumiem, że głównym elementem jaki potrzebuję jest blok silnika 3.0 np. z jaguara s-type. Czy w moim przypadku muszę także wymieniać głowice na te z mondeo mk3 po 2003 roku? Posiadam także zielone wtryski z st200, czy jest sens je montować i czy po tej operacji wymagana była by zmiana ECU? Skrzynie i sprzęgło (tylko na obecną chwilę) chciał bym pozostawić seryjne. Rozrząd pozostaje bez zmian? Czy jest ewentualna możliwość kompletnego swapu silnika na ten z jaguara np. x-typea? Za wszelkie informację bardzo dziękuję i Pozdrawiam.

roadrunner

Kolego, zagadnienia dotyczące głowic masz wyjaśnione łopatologicznie kilka postów wyżej. Jeżeli twoje głowica prawa posiada zaznaczone miejsca takie jak na zdjęciu to się nada, obstawiam jednak że nie. Kolektor będzie pasował, ja mam taki. Twoje ECU nie zaadaptuje się do większych wtryskiwaczy więc musisz dać go jakiemuś magikowi który zrobi Ci inną mapę, lub zapodać ECU od Mondeo MK3 ale nie mam pojęcia czy dogada on się z resztą elektryki w Cougar'ze. Rozrząd zostawiasz ze swojego silnika bez zmian chyba że chcesz wymienić wałki na te od ST200. Swap kompletnego silnika z Jag'a to już cuda na kiju łącznie z przekładką całej elektryki i nie jestem pewien czy w ogóle się da...

boyler123

Witam.

Czy ktoś jest w tanie opisac jak krok po kroku wyciągnąć 2,5 z mk3?
Nie mam podnośnika. Więc to co znalazłem w serwisówce raczej odpada.
Znalazłem kilka tematów nr róznych forach  z których wynika, że da się wyjąc silnik od góry.
Ale opcja wyciąganie połosiek i luzowanie kolumn???

Mozę jakaś porada? Link.

Będe wdzięczny z każdą pomoc.

roadrunner

Nie wyciągałem osobiście silnika więc nie jestem pewien na 100% ale z tego co wiem trzeba rozebrać całe przednie zawieszenia, zdjąć sanki, wyjąć półosie i część układu kierowniczego. Ponoć silnik da się wyciągnąć bez ruszania z miejsca skrzyni ale to bardzo problematyczne i lepiej wyrwać całość.
Czy da się wyciągnąć silnik do góry? Wątpię...
Bez podnośnika natomiast , wybij sobie z głowy jakąkolwiek rozbiórkę. Jest cała masa rzeczy które trzeba odkręcić i zdemontować od spodu.

Alek

moim zdaniem da się wyciągnąć silnik górą... ale bez skrzyni, którą musiałbyś i tak wyciągnąć dołem osobno, także trochę zjadanie się od ogona.

boyler123

Da się da. I to ze skrzynią. Zapomniałem wspomnieć, że mam kanał.  W sumie jedyny problem do półośki. Zwyczaj nie wiedziałem jak to ruszyć. Ale poszedłem na całość. Cały przedni pas razem z chłodnicami. I już mamy więcej miejsca. Dalej wyciagamu pólośki. I juz juz zostaja tylko poduszki. Jak by się jeszcze kumuś kiedyś chciało. To standadowe zawiesia silnika się nie sprawdzą. Trzeba sobie coś dorobić i przykęcić do prawej  łapy. Bo razem ze skrzynią.  To trzeba ciągnąć od prawej a lewa tylko asekurowac.