mondek mk 1 1994 1.8 benz automat tuning poznan

yoda40, 22.04.2014, 20:47 « poprzedni - następny »

yoda40

22.04.2014, 20:47 Ostatnia edycja: 22.04.2014, 20:49 by yoda40
witam wszystkich,
poszukuje od dluzszego czasu kogos, kto wykona mech tuning mojej furki - bez optyki.
silnik, uklad  hamulcowy, zawieszenie itp, budka zostaje nieruszona wierna oryginalowi.
zadnych paskow, brewek itp.
w kilku warsztatach, nie wchodzac w szczegoly, radzono kupic mi nowsze auto - nie wykazujac zrozumienia, ze autko po prostu mi sie podoba.
czy znacie kogos, kto podjalby sie sprawy? :)
mk1 mondeo , 1994 , 1.8 benzyna , automat  :D

MAG

Po pierwsze to napisz czego oczekujesz a potem możemy cos doradzić, bo tak jak to napisałeś to nie dziwne ze nikt nie chce sie bawić w tuning twojego auta
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

T

Zacznij od napisania, czego oczekujesz, jaki masz budżet i w jakim stanie jest Twoje auto. Bo na pierwszy rzut oka, wygląda to na zbudowanie auta od podstaw, co, rzeczywiście, jest niespecjalnie opłacalne. Jeśli już upierasz się przy mk1, to za bazę lepiej byłoby przyjąć 2,5 V6 z manualną skrzynią.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

yoda40

witam :)
budzet wysoki :) nie o oplacalnosc tu chodzi , ale o dbanie o rzeczy , ktore lubie .
stan techniczny bez zastrzezen , jak na 20 latka igla, 142 k przebiegu,troche sie sypie blacha - dwa spoty , niewielkie.
opcja, ktora mnie najbardziej interesuje - nawet z przekladka silnika wlacznie - lecz tylko w automacie :)
nie jestem specem od samochodow, moje silniki zaczynaja sie od 4000 kw :)))
generalnie wzmocnienie ukladu jezdnego i  poprawienie osiagow - bez szalenstw kosztem zdrowia czy zycia.
moze cos we wnetrzu
poprzednio mialem Hondy i juz sie najezdzilem sportowo :)
mondek nie jest moim jedynym autem , jezdze duzo wygodniejszym z rodzina :)
mam do niego duzy sentyment i chce , aby jeszcze troche pojezdzil w dobrym stanie.
reszte zostawiam specjalistom - jestem otwarty na sugestie i zawsze slucham bardziej doswiadczonych :)
pozdrawiam :)

st-power

23.04.2014, 21:17 #4 Ostatnia edycja: 23.04.2014, 21:36 by st-power
Rozumiem Twój sentyment do MKI- sam jeszcze kiedyś chętnie kupiłbym takie auto jako drugie lub trzecie ;) Było 11 lat w moich rękach. Auto które biło na głowę konkurencję w czasach swojej produkcji :D
Propozycji i rozwiązań jest wiele-nie wiem czy nadal ma być to auto mega komfortowe czy idziemy w sport.

Zawieszenie :
- wahacze od Mondeo ST200 lub Cougar (to między innymi sprawi,że usztywni się kierownica,będziesz czuł dużo lepiej kontakt z nawierzchnią i dużo lepsze prowadzenie).
- sprężyny obniżające + sportowe amortyzatory - droższa opcja i bardziej komfortowa to komplet od ST200
- rozpórka na przednie kielichy to minimum(dla 20 letniej budy to już obowiązek)

Hamulce :
Ponieważ MKI miała świetne hamulce,to jeśli nie przekroczymy 130KM to możemy zostać przy serii.
Pewnie masz z tyłu bębny to można tu zrobić SWAP na tarczówki.

Jesli idziemy w moce +150KM to polecam zrobić SWAP:
- zaciski i klocki od Mondeo MK3
- podkładki pod jarzma
- tarcze od Focusa ST170
- zalecam też wymianę wszelkich przewodów hamulcowych koszt niewielki

Jednostka napędowa :
- Najprostszym i najtańszym rozwiązaniem byłby SWAP silnika 2.0 16V 136KM black top od Mondeo MK2
- Można kupić również nowy silnik za 4500zł z 0 przebiegiem z Anglii przeznaczony do Focusa 2004 to również zetec black top poj. 2.0 16V 145KM, również prosty SWAP
- jeśli idziemy wyżej to robimy SWAP na 2.5 V6 -tu przydałby się anglik by był dawcą,będzie potrzebna cała wiązka elektryczna i masa różnych pierdółek.

Układ wydechowy:
- polecam 2,25 cala przelotowy oparty na 2 lub 3 tłumikach z katalizatorem metalicznym całość ze stali nierdzewnej

Wnętrze:
- przekładka z MKII w skórze jeśli ktoś lubi(tu można by było z tego angola przełożyć)
lub przekładka wnętrza z MKII ST200

Stylizacja:
- podstawa to alufelgi min. 16 cali zalecane do tej linii to czteroramienne felgi RS
lub 17stki z ST200 lub Scorpio Cosworth


Antykorozja:
- zapewne lecą Ci nadkola-tu dostepne są reperaturki,więc wspawać reszta to robota lakiernika
- koniecznie zabezpieczyć podwozie

To tyle z grubsza-określisz dokładniej czego oczekujesz od auta to Ci pomożemy-przede wszystkim czy utrzymujemy go w serii i ją lekko poprawiamy czy robimy konkretny tuning
.

Napisz skąd jesteś np pod swoim nickiem podaj taką informację-postaram się poszukać magika który Ci to ogarnie w Twoich rejonach. Pod Warszawą to mam od ręki złotą rączkę od Fordów.

Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

yoda40

witam :)

trzymam go jako drugie autko , dostarcza niezlej zabawy :)

opcja 1 - powyzej 150 kM z wszystkimi potrzebnymi przerobkami
wnetrze zostaje stare - ma swoj klimat , a skory juz mi sie znudzily :)
welur tez ma swoj urok :)
z zewnatrz nic nie zmieniamy , ma sie nie odrozniac od reszty mk1, haczyk ma byc pod maska :)
ewentualnie alusy , wydech oczywiscie :)

opcja tuningu tego co jest , co nam to da?
oficjalnie ma 115 kM z comp overdrive i sportem , ale smiem twierdzic ze jest lepszy od CRV 2.4 w benzynie,
a i Prelude 2.2 jak pamietam , przebija :D ale to subiektywne :D

antykorozja oczywiscie , dwa rude juz zaczynaja wygladac :(
Jestem z Poznania , gdyby byla taka opcja, to jak najblizej :)

dziekuje za odpowiedz :)

Jarek

MAG

Jesli chcesz zostać z automatem, to proponuje przekładkę na 2,5v6, bo ten motor z automatem współpracował, ale zapewne skrzynia bedzie do przekładki bo raczej sa inne przełożenia niz w twojej z 1,8.
Ten silnik jesli jest w dobrym stanie, to po kilku drobnych przeróbkach spokojnie w okolicach 180KM ląduje

Samych wahaczy z st200 noe da rady przełożyć - trzeba cały wózek zawieszenia przekładać.

Jesli chodzi o wnętrze to mozna poszukać oryginalnych foteli Recaro, ktore występowały jako opcja i czasami mozna je na alledrogo ustrzelić.

Z zewnątrz sugerowalbym poszukać oryginalnego pakietu ospojlerowania dedykowanego do tego auta - jest on z jednej strony dość dyskretny, a z drugiej jednak dość mocno poprawia wygląd mk1.

Btw jakie nadwozie i jaki kolor auta?
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0