Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

[Mondeo] ST220 i zawias przód

NeroN, 21.05.2012, 10:10 « poprzedni - następny »

Essio

Nigdy bym nie przypuszczał, że jest nivo - czyli wymiana nie tania. Ale co jest taniego w ST220... wiem... tarcze i klocki, bo są seryjne :]. Akurat szukam dla siebie w124 ce i nawet one miały nivo, człowiek całe życie się uczy.

Oberslejzen!

NeroN

I zwykłe Kombiki MK3 na zamówienie.
FFI 1.6 HB & ST220 Blue Performance

Rijndael

26.05.2012, 06:39 #17 Ostatnia edycja: 17.06.2012, 23:50 by badger
Zwykłe V-ki kombi na wielu rynkach (m.in. w Polsce) też miały seryjnie.

Wilu117

Cytat: Rijndael w 22.05.2012, 17:07Łączniki stabilizatora też są inne. Swoją drogą to dziwna zmiana — grubszy stabilizator tylko z przodu?

Ja mam takie same łączniki jak każde inne mondeo, wymieniałem niedawno i porównywałem nawet z tym co było na aucie.

Cytat: NeroN w 21.05.2012, 11:10Sworzeń jest taki sam jak w Jaguarze X-Type LEMFOREDER nr. 26060 02 (~130z)

Porównywałeś może ze zwykłym, jestem ciekaw czym się różnią

NeroN

nie miałem zwykłego pod ręką ponoć ma ciut inny kąt i jest ciut dłuższy ( ze względu na lekko obniżone zawieszenie) - coś takiego gdzieś wyczytałem.
FFI 1.6 HB & ST220 Blue Performance

puniu01

Moze i ja sie wypowiem, jezeli chodzi o sprezyny RS to sa takie same jak w zwyklym mondeo. Pakiet RS to tylko pakiet stylistyczny, czyli zderzaki, progi i chyba grill. St220 to juz inna sprawa. Inny silnik, inne zawieszenie, szersze blotniki itd

« Dodane: 30.08.2012, 23:56 »

Chyba ze jestem w bledzie. Uswiadomi mnie ktos?
Podpis jest;p

platiniumm

no jakis czas temu proszke pisalismy z kolega Rijndael o roznicy st i serii wg mnie lecz pozostawiam ta kwestie do dyskusji to zawieszenie rozni sie amortyzatory, sprezyny gumy stabilizatora(sadze leprzy material i wieksza powierzchnia mocowania) lacznik stabilizatora ma troszke inna bydowe - jest jakby plastikowy i grubszy a na serii widzialem cienki stalowy lacznik. wahacze poruwnywalem i sadze ze sa identyczne. swoznie na wahaczach jak ktos wspomnial ze sa inne to i tak nie ma znaczenia poniewaz wymiar zewnetrzny jest taki sam to srodek budowa jego zalezy od producenta

« Dodane: 07.12.2012, 23:01 »

nawet polosie do naszego st mozna smialo zakladac od diesla

Rijndael

Wahacze nie są identyczne i ma to znaczenie -- dają trochę inną geometrię.

PS. Popraw proszę swój post, jest w nim mnóstwo błędów ortograficznych, poza tym zdania zaczyna się wielką literą, a kończy kropką.

NeroN

Wydaje mi się że wachacz jest taki sam. Ale inna jest zwrotnica i sworzeń i to zmienia geometrie.

Ale to by tzreba porównać naocznie wachacze.
FFI 1.6 HB & ST220 Blue Performance

Rijndael

Sworzeń uważam za część wahacza, jako że Ford sprzedaje to w komplecie. :) Sam metalowy odlew PRAWDOPODOBNIE jest taki sam, tak jak mówisz, NeroN.

sseebbaa1

Witam.

A może w kwestii RÓŻNIC W SWORZNIU pomiędzy ST220 a pozostałymi MK3 zainteresują Was moje wypociny na Forum Forda:

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=172779

moje wstępne ustalenia pokazują, że ten sworzeń z Lemfordera 26060, który pokazał NeroN, prawdopodobnie uczyni ze zwykłego wahacza taki pasujący do ST220.
Nie jest to dla mnie takie na 100% pewne, bo różne opinie spotykałem.
Już jutro to dokładnie sprawdzę mając w ręku oba wahacze (zwykły i do ST220) - mówiąc o wahaczu mam tu na myśli sam element metalowy, do którego dopiero bedzie przymocowany sworzeń.
Nie jestem mechanikiem, ale swoje ustalenia staram się robić najdokładniej jak potrafię. Więc jeżeli się pomyliłem to wybaczcie. Ale jestem dobrej myśli.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

Falubaz 1

Cytat: sseebbaa1 w 03.01.2013, 14:26
Witam.

A może w kwestii RÓŻNIC W SWORZNIU pomiędzy ST220 a pozostałymi MK3 zainteresują Was moje wypociny na Forum Forda:

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=172779

moje wstępne ustalenia pokazują, że ten sworzeń z Lemfordera 26060, który pokazał NeroN, prawdopodobnie uczyni ze zwykłego wahacza taki pasujący do ST220.
Nie jest to dla mnie takie na 100% pewne, bo różne opinie spotykałem.
Już jutro to dokładnie sprawdzę mając w ręku oba wahacze (zwykły i do ST220) - mówiąc o wahaczu mam tu na myśli sam element metalowy, do którego dopiero bedzie przymocowany sworzeń.
Nie jestem mechanikiem, ale swoje ustalenia staram się robić najdokładniej jak potrafię. Więc jeżeli się pomyliłem to wybaczcie. Ale jestem dobrej myśli.

Fajnie że tak do tego podchodzisz, mam nadzieję że przyjedziesz na spota do ZG do DOMU  :D 11.01.2013 Carrefour parking godz 18.00

sseebbaa1

Nawiążę do pierwszego wpisu
Cytat: NeroN w 21.05.2012, 09:10Zawias w ST220 z tyłu jest identyko jak w zwykłym Mondeo.

Nie jest tak, że tylne zawieszenie jest identyczne w ST220. Potwierdzeniem tego jest podręcznik mechaników forda:
http://focus.korona-pl.com/TIS/index.html#top

Tylne zawieszenie
Wersja 4-/5-drzwiowa
W wersji 4-/5-drzwiowej są stosowane krótsze drążki łączące między kolumną zawieszenia a stabilizatorem w związku z przesunięciem w górę układu jezdnego.

Kombi
W wersji kombi są stosowane zmienione tuleje przednich dolnych wahaczy poprzecznych. Charakteryzują się one większą trwałością.



A co do przedniego zawieszenia to ten podręcznik twierdzi, że :

Przednie zawieszenie
Sprężyny i amortyzatory
Układ jezdny został przesunięty w górę o 15 mm. Uzyskano to dzięki zastosowaniu krótszych, sztywniejszych sprężyn w połączeniu z bardziej sztywnymi amortyzatorami.
Jest stosowany nowy stabilizator o średnicy 20 mm. W związku z tym uległy również zmianie zaciski i tuleje.
Stabilizator nie jest spłaszczony w okolicy zacisku.

Zwrotnica
Kolejny zmieniony element to zwrotnica. Wahacz poprzeczny został przejęty z modelu podstawowego, jednakże ma on końcówkę kulistą dopasowaną do zwrotnicy.




Polecam lekturę tego podręcznika/poradnika czy jak go zwał. Można dowiedzieć się paru ciekawych rzeczy.

PS. dzięki Przemek (Falubaz1) za pokazanie mi tego linku!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

nina55

Rijndael zgadzam się z tobą w 100%

sseebbaa1

Porównanie przednich oryginalnych amortyzatorów do ,,zwykłego" Mondeo mk3 oraz do ST220.

Z zewnątrz obie wersje nie różnią się niczym oprócz naklejki.
Mają takie same wymiary zewnętrzne. Skok tłoczyska też jest identyczny.

Wersja amortyzatora do ST ma inny numer oraz oznaczenie innym kolorem.
Kolor zielony oznacza standardową sztywność, a kolor czerwono-błękitny oznacza zwiększoną sztywność (do ST220).

Według informacji podawanych przez Forda amortyzatory różnią się TYLKO sztywnością, a więc budową wewnętrzną powodującą inną charakterystykę tłumienia.
Z zewnątrz jednak nie da się tego sprawdzić, jeżeli nie będzie oryginalnej naklejki.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



A tutaj naklejki:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy