Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

[Mondeo] ST220 i zawias przód

NeroN, 21.05.2012, 10:10 « poprzedni - następny »

st-power

Nie ma zamienników sprężyn do ST220 podobnie jak nie ma zamienników amortyzatorów i wahaczy przód -katalogi wprowadzają bardzo często w błąd.
Jeśli szukasz taniego rozwiązania aby poprawić prowadzenie się auta kup sprężyny obniżające, firmy MTS kupisz już za 400zł komplet (do Mondeo V6) a firma sprawdzona i dobrze się na tym jeździ, droższe i bardziej komfortowe to Eibach ok. 600zł za komplet.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

dzixonZSL

Dobrze mi się jeździło tak jak było. Ale pękła jedna z przodu ...w takim razie kto robi sprężyny dla FORDa do ST?

st-power

Ford :D
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

dzixonZSL

Raczej nie. Może otagowali je swoim logiem gdzieś ale na bank ktoś dla nich robi te sprężyny. Tylko pytanie kto

caqerr

Cytat: st-power w 13.04.2015, 09:13
Ford :D

lol :D

Osak założył "podobno" zamiennik Lesjöfors'a do ST220 i nie jest zadowolony. Podobno auto straciło pewność prowadzenia, szczególnie na autostradzie. I tak jakby wyżej stał...
Wiem ,że eibach kosztuje więcej ale uwierz mi - warto.
Jak nie to poszukaj jakiegoś mts czy coś podobnego. Będzie taniej a na pewno lepiej jak jakiś 'niby' zamiennik.

dzixonZSL

Albo znaleźć gdzieś używkę od ST. Chyba będzie lepsza niż nowy zamiennik? :>

st-power

Jeśli już tak bardzo lubujesz się w seryjnej STejkowej "kanapie" ,to zdecydowanie lepiej kupić używane w dobrym stanie,niż kupować wątpliwego przeznaczenia zamiennik.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

caqerr

Cytat: dzixonZSL w 13.04.2015, 12:35
Albo znaleźć gdzieś używkę od ST. Chyba będzie lepsza niż nowy zamiennik? :>

Jeśli już... :D
Ale tak jak pisał Seba, seryjna sprężyna jest słaba...
Jeśli Cie faktycznie finanse trzymają to lepiej wziąć już używane...
Odezwij się do użytkownika Kapi. Ostatnio mówił,że rozkładał jakiegoś ST po przebiegu 104k km

dzixonZSL

Już gadałem ;) niestety jedna z przodu pęknięta ;)

Tigerbart

Witajcie. Mam ST220 kombi i chcę go obniżyć. Zmieniłem koła na 19 z Focusa RS i jest trochę jak wóz drabiniasty. Mam dylemat, gdyż czytając, że mam nivo i sprężyna jest inna niż do pozostałych kombiaków, nie wiem co kupić. Generalnie chciałbym obniżyć go o 2-3 cm bardziej niż jest w serii, czyli sprężyny muszą być 40/40 niższe od seryjnego "zwykłego" Mk3. Chcę kupić dobrą jakość więc myślałem na przykład o firmie Eibach.

Czy moglibyście mi pomóc we wskazaniu mi które konkretnie kupić, bo w opisach do jakiego auta są dedykowane nie ma ST220 i boję się, że z tyłu po prostu nie będzie możliwości montażu nie mówiąc o efekcie.

Rijndael

Nie ma opcji obniżenia ST220 kombi bez zmiany amortyzatorów.

Tigerbart


sseebbaa1

Sam nie mam kombi, ale jeżeli dobrze rozumiem, to chodzi o zastosowanie amortyzatorów "nie-nivo".
Zatem nie musi być gwint, bo nawet zwykłe będą właśnie "nie-nivo" :)
Nivo na siłę utrzymuje zadany poziom i dlatego sama wymiana sprężyn nic nie da.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

MAG

19.04.2015, 08:14 #58 Ostatnia edycja: 19.04.2015, 08:56 by MAG
Bartek

Niestety z tylu musisz zmienić amory bo w kombi sa nivo.

Znaczy inaczej - powinieneś zmienić amory z tylu, bo jeśli zostawisz nivo, to po pierwsze tył prawie wcale nie usiądzie bo nivo bedzie go pompować, a po drugie tył zrobi sie wręcz betonowy i bardzo nerwowy.


Jeśli masz duże ograniczenia finansowe to wystarczy ze z tylu założysz Bilsteina B6, bo one maja charakterystykę pracy bardzo zbliżoną do fabrycznych amorów od ST220.

Ideałem oczywiscie byłby B8, ale do kombi na tył nie było za moich czasów, a teraz nie wiem.

Mój były ST jeździł po zmianie springów najpierw na zestawie Eibach + ori przód od ST i B6 na tył, a chłopak, który go kupił ode mnie załozył potem B8 na przód.

Taka jeszcze porada (może troszkę kontrowersyjna) - zamów w razie czego Eibach'a do silnika 2,0 benzyna - przód bedzie minimalnie niżej i bedzie fajny klin, bo czasami przy tym secie dedykowanym do V6 powstaje wrażenie ze tył jest niżej niż przód, co raczej niefajnie wyglada...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Tigerbart

ST jest cięższy od 2.0 i moim zdaniem nie jest to zalecane rozwiązanie