Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

[Mondeo] ST220 i zawias przód

NeroN, 21.05.2012, 10:10 « poprzedni - następny »

MAG

19.04.2015, 13:46 #60 Ostatnia edycja: 19.04.2015, 13:47 by MAG
Niby tak, ale do silnika V6 sa niby te same springi co do diesel'a, a V-ka jest lżejsza...
Ja miałem springi niby te co byc powinny i o ile tył wyglądał ok, to mialem wrazenie, ze z przodu przydałoby sie mu minimalnie niżej (lub ewentualnie tył minimalnie wyżej)
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

zajc

Założyłem ostatnio Eibach Pro Kit do mojego ST220 i krótko mówiąc tył siadł nieźle ( wolałbym niżej) a przód prawie W OGÓLE, nie jestem zadowolony z efektu wizualnego. Co do prowadzenia auta również dużo się nie zmieniło, jest delikatnie sztywniej i pewniej ale DELIKATNIE. Rozumiem, że same sprężyny nie odmienią diametralnie auta ale liczyłem na coś więcej. Jeśli ktoś chce być w 100 procentach zadowolony z poziomu obniżenia to tylko i wyłącznie gwint, do dziś żałuję że nie zdecydowałem się na np: AP.

Co do ST220 kombi, jeśli usuwamy nivo i wkładamy Bilstein B6, powiedzmy tylko na tył, wraz kompletem Eibach Pro Kit to cenowo wygląda to mniej więcej tak: B6 ok 1000zł, sprężyny ok 700zł. Osobiście decydując się na takie rozwiązanie kupiłbym B6 również na przód. Za ok 2600-2700zł mamy natomiast nowy gwint AP (znajomy ma w BMW i sobie chwali). Jeździłem na B6, złego słowa o nich nie powiem, ale wolałbym napewno w tych samych pieniądzach gwint AP niż B6 + Eibach, który może najwyższą półką nie jest ale to porządny zestaw. To moje zdanie ;)

sseebbaa1

W swoim ST220 (z tym, że ja mam B5Y) mam sprężyny firmy MAD obniżające 35/30. Takie sprężyny miałem już przy kupowaniu auta z Niemiec.
Wygląda na to, że są to rzadko spotykane sprężyny, ale piszę o nich, bo może potraktujecie to jako podpowiedź przy poszukiwaniu ewentualnych rozwiązań.
Na przednich sprężynach jest napisane "L568 FRONT 268/07"
a na tylnych "L569 REAR 180/05"

Nie potrafię porównać ich do krótszych sprężyn innych producentów, ale wiem, że taka wartość obniżenia jest dla mnie idealna. Z jednej strony pozwala "na styk" przejechać po naprawdę przesadzonych garbach przy jednej z galerii handlowych oraz podwozie nie zahacza na mocno dziurawych drogach, a z drugiej strony nie buja na boki w zakrętach i nie nurkuje przy hamowaniu jak zwykłe zawieszenie ST.

Będę musiał kiedyś zmierzyć ile dokładnie jest prześwitu pod moim samochodem, żeby w przyszłości inne auta też obniżać do tej wysokości :)
(bo co do konieczności obniżania przyszłych aut jestem całkowicie przekonany po doświadczeniach z obecnym ST220)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

MAG

Dystrybutorem (albo raczej jednym z nielicznych oficjalnych sprzedawcow) na Polskę MAD'a jest mój znajmy - firma Dars Tuning z Sopotu
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Tigerbart

Cytat: zajc w 19.04.2015, 15:23Co do ST220 kombi, jeśli usuwamy nivo i wkładamy Bilstein B6, powiedzmy tylko na tył, wraz kompletem Eibach Pro Kit to cenowo wygląda to mniej więcej tak: B6 ok 1000zł, sprężyny ok 700zł. Osobiście decydując się na takie rozwiązanie kupiłbym B6 również na przód. Za ok 2600-2700zł mamy natomiast nowy gwint AP (znajomy ma w BMW i sobie chwali). Jeździłem na B6, złego słowa o nich nie powiem, ale wolałbym napewno w tych samych pieniądzach gwint AP niż B6 + Eibach, który może najwyższą półką nie jest ale to porządny zestaw. To moje zdanie Wink

Właśnie dlatego od początku zastanawiałem się nad gwintem. AP jest bardzo przyzwoitym zawieszeniem gwintowanym, miałem taki zestaw w swoim poprzednim Fordzie. Koszt powiedzmy podobny, montaż prostszy, efekt lepszy.

zajc

Cytat: Tigerbart w 19.04.2015, 22:40
Koszt powiedzmy podobny, montaż prostszy, efekt lepszy.
Egzakli ;)

yayko

A ja mam pytanie z innej beczki chciałem opuścić bardziej przód ale niestety nigdzie nie mogę znaleźć niższych sprężyn niż eibach pro kit :) może ktoś ma 2 sztuki czerwonych sportline w domu które grzecznie leżą i czekają na Mnie :D

WojtasS

Cytat: yayko w 28.07.2015, 14:24A ja mam pytanie z innej beczki chciałem opuścić bardziej przód ale niestety nigdzie nie mogę znaleźć niższych sprężyn niż eibach pro kit


chyba źle szukasz ;)

ja mam supersporta -50/-30, bioły ma ta technics -50/-30 , weitec robi  nawet -60 ;)
Niech Gra Muzyka i GAAAZ Do Dechy! ]:->
http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z433/4337609/big/1.jpg

bishop

Pytanie mam żółtodzioba. Eibach i blistein ma tylko sprężyny obniżające? Pękła mi jedna z przodu i muszę szybko coś kupić jako zamiennik do oryginału. Mam nivo z tyłu więc nie mogę obniżać dopóki ich nie wywalę.

Mistrzuniu

Jak ma być na biegu i tymczasowo to może Bishop skoczymy do NS na szrot, ewentualnie Lubsko facet ma tylko części do MK3

bishop

Dzięki za propozycję ale słowo "tymczasowo" wykluczam w aucie :D W ofercie sklepowej są tylko: LESJÖFORS i KILEN. Ktoś coś wie na temat tej drugiej firmy?

Mistrzuniu

"tymczasowo" w rozumieniu jak już wrócisz z urlopu na spokojnie zajmiesz się obniżaniem muła,
a nóż trafisz używkę w dobrej cenie.

bishop

Zawieszenie było ostatnie na liście do modyfikacji :P Diagnosta wczoraj sprawdzał i amory mam całkiem sprawne. Co do sprężyn zostaje mi chyba wybór taki jak pisałem: LESJÖFORS i KILEN.

Alek

30.07.2015, 17:35 #73 Ostatnia edycja: 30.07.2015, 17:37 by Alek
Bishop, jak chcesz to ja mogę Ci oddać dwie przednie używane do ST220, bo założyłem eibachy wszystkie 4.

Ile mogą być w ogóle warte dwie używane przednie sprężyny do ST ?

yayko

Czteropak