Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

[Mondeo] ST220 i zawias przód

NeroN, 21.05.2012, 10:10 « poprzedni - następny »

moskow

24.01.2018, 15:29 #135 Ostatnia edycja: 24.01.2018, 17:27 by moskow
Odświeżę temat.

Mam taki problem i jednocześnie pytanie. Z tyłu w moim ST zamontowane są nieoryginalne amortyzatory (po poprzednim właścicielu). Problemem jest to, że tył auta jest 3-4cm wyżej niż przód, co wygląda nieestetycznie i nie może tak być. Za wysokość auta odpowiadają sprężyny, bo amortyzatory w mniejszym stopniu, no chyba że są za długie. I takie moje pytanie, czy sprężyny które posiadam są oryginalne, czy może też były z tyłu wymieniane, bo na ten temat nic mi nie wiadomo.
Niżej zamieszczam zdjęcia sprężyn przód/tył i amortyzatora, który są z tyłu zamontowane.

PRZÓD:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


TYŁ:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


AMOR:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Rijndael

Nie dam sobie ręki za to uciąć, ale moim zdaniem sprężyny nie są oryginalne. Może ktoś jeszcze się wypowie. Amortyzatory KYB nie są złe, ale jednak jest to zamiennik zwykłego amortyzatora (nie sportowego), więc lepiej byłoby mieć oryginalne czerwone (koniecznie) Sachsy. Co do sprężyn, to sprawdzonym rozwiązaniem jest Eibach Pro-Kit.

moskow

Przód raczej jest oryginalny, bo wygląda tak jak inne ST. I właśnie przymierzam się do wymiany amortyzatorów z tyłu na oryginalne Motocraft niebiesko-czerwone (to to samo co Sachs?) i dlatego pytam się o sprężyny. Malowanie po kropkach jest inne na tył i przód, ale nigdzie nie mogłem znaleźć jak ma być, żeby porównać z moim. I jeżeli okazałoby się, że faktycznie tylne sprężyny są nieoryginalne to wymieniłbym od razu całość na tego Eibach Pro-Kit.

Rijndael

Zwoje są grube, to wygląda na jakieś sprężyny tuningowe. I to raczej zamontowane niedawno, skoro lakier na nich jest w tak dobrym stanie. Być może są dedykowane innej wersji silnikowej, wtedy przód mógłby stać za nisko w ciężkim v6. Mogą za to też odpowiadać amortyzatory, jeśli przednie są oryginalne, ale stare, a tylne z kolei nowe i dodatkowo od "zwykłej" wersji. Albo jedno i drugie. Najlepiej dla pewności daj jeszcze zdjęcia przednich.

moskow

24.01.2018, 21:01 #139 Ostatnia edycja: 25.01.2018, 19:12 by moskow
No przednie to nie wiem czy były wymieniane w ogóle, także mogą być seryjne. Kwestia sprężyn to faktycznie jak teraz napisałeś, że lakier na nich nie jest tragiczny, a więc mogły być wymieniane, niestety o tym nie mam pojęcia.
Zdjęcie przednich amortyzatorów postaram się dodać jutro, bo muszę odkręcić koło, a dzisiaj już nie mam warunków do tego.


« Dodane: 25.01.2018, 12:38 »

Amortyzatory z przodu są oryginalne
Sprężyny tył:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Amortyzator tył:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Sprężyny przód:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Amortyzator przód:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



« Dodane: 25.01.2018, 19:09 »



« Dodane: 25.01.2018, 19:12 »

Przeglądając Allegro znalazłem dwie aukcje, na których dostępnę są oryginalne używane sprężyny do ST220. Patrząc po zdjęciach (kolorowych znacznikach na sprężynach) to pokrywają się one z moimi. Także chyba moje będą oryginalne.
PRZÓD: http://allegro.pl/nowa-sprezyna-mcperson-przod-mondeo-mk3-st220-i6686023120.html
TYŁ: http://allegro.pl/ford-mondeo-mk3-3-0-v6-st220-sprezyna-tylna-tyl-i6927478694.html

Rijndael

Na to by wyglądało. To w takim razie "winne" są pewnie amortyzatory. Teoretycznie mogło być też tak, ze tylne sprężyny uległy uszkodzeniu i zostały wymienione na nowe, wtedy tył też stałby wyżej. Ale wydają się być w podobnym stanie.

moskow

No nic, pozostaje mi zamówić nowe amortyzatory (mam nadzieję że poduszki będą w dobrym stanie), wymienić i zobaczyć jak to będzie wyglądać. Jak efekt nie będzie zadowalający to wtedy zmiana sprężyn na Eibach.
BTW możecie kogoś polecić odnośnie zakupu części w dobrych cenach  8)

Rijndael

Niestety trudno powiedzieć, na ile to pomoże. Mogło tez być np. tak, że tył został wyremontowany w całości (łącznie z tulejami), a przód w ogóle nie ruszony i wtedy też byłby taki efekt wizualny. Najlepiej by było, żeby fachowiec najpierw ocenił co zostało w ostatnim czasie wymienione. Wtedy będzie można lepiej zaplanować remont.

severs

Panowie mam pytanie. Od jakiegos czasu rozgladam sie za amortyzatorami. Cena oryginalow troche boli. Czerwone sachsy, z tego co zdążyłem sie zorientowac jest to seria adventage. Widzialem temat gdzie jestem z forumowiczów wsadzil do mondka 2.5 takowe. Problem w tym, ze za cholere nie moge ich znalezc. Ktokolwiek widzial? Ktokolwiek wie?

Tigerbart

Cytat: severs w 21.07.2018, 02:47
Panowie mam pytanie. Od jakiegos czasu rozgladam sie za amortyzatorami. Cena oryginalow troche boli. Czerwone sachsy, z tego co zdążyłem sie zorientowac jest to seria adventage. Widzialem temat gdzie jestem z forumowiczów wsadzil do mondka 2.5 takowe. Problem w tym, ze za cholere nie moge ich znalezc. Ktokolwiek widzial? Ktokolwiek wie?

A jakie masz nadwozie i na czym ci zależy? Na oryginale, komforcie czy kontroli jazdy?

severs

12.09.2018, 17:31 #145 Ostatnia edycja: 12.09.2018, 17:32 by severs
Nadwozie to hatchback. Akurat odpowiedziales jak dzisiaj przyszla do mnie paczka z mcpersonami. Glownie chyba zalezy mi na komforcie ale fajnie jest czasem szybciej wziac zakret. ST to moj daily, wiec nie chcialem robic z niego twardej taczki. Moj wybór padl na oryginalne motorcrafty, z tym ze od zwyklego mondeo. Przekladam sprezyny od ST i zobaczymy jak to bedzie wygladac. Jesli bedzie za miekko wleca sprezyny eibacha. Taki komplet i tak jest znaczaco tanszy niz ori do ST (zwlaszcza ze ori na tyl sa chyba nie do dostania) a jesli mcpersony nie wytrzymaja to koszt wymiany dwoch i tak jest nizszy o 1/3 niz kupno jednego "niebiesko-czerwonego". Moze sie mylę, moze sie zawiode. Zdam relacje w przyszly weekend, bo w ten bede wszystko wymienial. Przepraszam za brak polskich znakow, ale angielski soft na telefonie

Tigerbart

W takim razie ja osobiście bym ci proponował gwint, tylko nie niższej półki niż AP Sporthahrwerke. Możesz wtedy na codzien jeździć komfortowo bez obniżania, ale jak będziesz chciał zobaczyć co to auto potrafi w zakrętach z pełną kontrolą nad kierownicą przy większych prędkościach i obniżonym środkiem ciężkości to sobie skręcisz go w dół.

Gdy ja zobaczyłem co to auto potrafi gdy poprawi się własności jezdne to już nigdy nie jeździłem bez gleby kosztem komfortu. Jest zdecydowanie bezpieczniej i są zupełnie inne wrażenia z jazdy nawet na prostej drodze w środku miasta.

Alek

Cytat: severs w 12.09.2018, 17:31Moj wybór padl na oryginalne motorcrafty, z tym ze od zwyklego mondeo. Przekladam sprezyny od ST i zobaczymy jak to bedzie wygladac

Obawiałbym się że oryginalnemu amortyzatorowi szybko się znudzi krótszy skok krótszej sprężyny od ST

Sebro

Klika dni temu padł mi prawy tylny amortyzator :( pora na wymianę. Co poradzicie ? w hurtowni mają dostępne (niby do ST) na tył firmy Zaxa a na przód Monroe.

Z racji tego że nałożyło mi się to ze swapem hamulców, szukam czegoś tańszego od oryginału (aczkolwiek nie wykluczam tej opcji). 

severs

24.03.2019, 21:58 #149 Ostatnia edycja: 24.03.2019, 22:00 by severs
Zapewne zostanę zlinczowany, bo na forum panuje opinia że tylko oryginał od ST albo bilstein, ale jakiś czas temu ( jak widać powyżej ) wrzuciłem do swojego cztery motorcrafty od zwykłego mondeo ze sprężynami od ST. Przejeździłem tak 5-6 miesięcy i moim zdaniem jeśli budżet Cię ogranicza, a samochodem nie jeździsz na torze, to różnicy w prowadzeniu nie odczujesz żadnej, a za cenę dwóch amortyzatorów na tył zmienisz wszystkie cztery i jeszcze Ci zostanie. BTW co do odpowiedzi Aleksa, wczoraj wróciłem z podróży 1500km w jedna stronę w 5 osób z bagażami ( tak wiem cygański tabor ), amortyzatorom krótszy skok na sprężynach od ST nie przeszkadzał, nic nie pociekło, nic nie puka. Rozwiewając też część mitów, dodam że zmiana amortyzatorów z tyłu na te od zwykłego mondeo nie wymaga zmiany łączników stabilizatora. Można, ale nie trzeba, obydwie długości pasują.

Edit:

Zamienników nie kupuj. Oni sami nie wiedzą do czego to pasuje