Focus ST 08' / pomarańcza Krisa

Kris1976, 28.05.2012, 00:10 « poprzedni - następny »

Wukanio

Kris1976 ile będzie cię kosztował taki zestaw i gdzie kupujesz????

Kris1976

Kloce u Tomsona pod W-wa
tarcze Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.www.ebcbrakes.pl
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

T

Cytat: Kris1976 w 27.06.2012, 20:36No ale jednak nacięcia odprowadzają ciepło wiec w teorii heble nie będą tak puchły.
Nacięcia nie mają praktycznie żadnego wpływu na odprowadzanie ciepła, w tym mogą pomóc ew. przewiercenia na wylot, ale — jak wspominałem — takie tarcze szybko pękają w okolicach tych otworów ze względu na duże różnice temperatur. Każda tarcza wentylowana jest chłodzona za pomocą kanałów idących od zewnętrznej krawędzi tarczy do wewnątrz:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Nacięcia teoretycznie pomagają odprowadzić gazy i pył powstający podczas długotrwałego hamowania i dodatkowo szybciej ścierają klocki (co pozwala szybciej usunąć ew. zeszkloną warstwę). Subiektywnie daje to często sporo (wrażenie "klejenia" klocków do tarczy, która działa trochę jak hebel), realnie bardzo niewiele. U Ciebie na pewno będzie lepiej, jednak w 90% będą odpowiadały za to klocki. :)

Cytat: Kris1976 w 27.06.2012, 20:36A co do większych tarcz to czy w komplecie nie trzeba by też było  założyć większych zacisków o większej ilości tłoczków żeby ten swap miał sens? Czy nie zachwiało by to  proporcją hamowania przód/tył? mam w planie tylko przód, nie komplet.
Samo zwiększenie dźwigni (czyli większa tarcza i ten sam zacisk na adapterach) zwiększy wyraźnie siłę hamowania, tyle, że niestety tylko z przodu, a generalnie w autach cywilnych tył jest fabrycznie ustawiany zbyt słabo, a taka modyfikacja pogłębi ten efekt. Dlatego najlepiej zmienić też zaciski na takie z większą powierzchnią tłoczków, dzięki czemu ciśnienie w układzie hamulcowym potrzebne do przesunięcia klocka o daną odległość rośnie co wpływa też na relatywnie skuteczniejsze działanie tylnych hamulców. Niestety robiąc "pionierski" swap nigdy do końca nie wiadomo, jak balans przód-tył będzie w efekcie wyglądał...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Kris1976

... to pójdę trochę na skróty. Podrzuć gdzie kupić Zimmermanny ? :) ...gładkie
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

T

Ja kupowałem na Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.hamulce.net (klocki też). Pewnie da się znaleźć taniej, ale właściciel sympatyczny i kompetentny — były pilot rajdowy.

PS. Jak bardzo chcesz jakieś "udziwnione" to w dobrej cenie są Zimmermanny wiercone (tzw. Zimmermann Sport), ale ich trwałość będzie znacznie niższa niż gładkich.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Ry2y

Cytat: Tomasz w 28.06.2012, 19:14
PS. Jak bardzo chcesz jakieś "udziwnione" to w dobrej cenie są Zimmermanny wiercone (tzw. Zimmermann Sport), ale ich trwałość będzie znacznie niższa niż gładkich.
U mnie jak NA RAZIE nawiercane i nacinane wytrzymały najdłużej. 2 lata i jakieś 40 tys przebiegu. Poprzednie Brembo (straszny shit) i Ate nie dały rady przejechać 20 tys.
Mimo 2 lat, wielu ostrych hamowań i nawiercania, nie ma ani jednego pęknięcia. Za to troszkę denerwuje piszczenie klocków. Nie wiem czy to wina klocków ATE czy tych tarcz, ale już się przyzwyczaiłem.
Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko

T

Jakie masz te nawiercane? Tanie Brembo są wyjątkowo kiepskie, może dlatego... :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Ry2y

Nawiercane mam mikody. Brembo sa bardzo kiepskie i tanie :) Bałem się brać Mikody bo widziałem twoją fotkę, z pęknięciami. Ale zaryzykowalem bo doszedłem do w niosku ze za cene mikody w razie co zmienię tarcze dwa razy. No i okazało się że nie było problemów. Myślę, że może jakość się poprawiła po reklamacjach.

A tak na temat. Ktoś wie jakiej jakości są tarcze mintex? Na ebay są bardzo tanie, ale na talkford ludzie sobie chwalą.
Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko

Kris1976

u mnie zawitały ostatecznie tarcze nacinane EBC Ultimax + ferodo ds perfomance + nowe standard kloce na tył i póki co jest dużo lepiej... zobaczymy jak długo
a z  dupereli doszły takie emblemaciki zalane żywicą tzw. 3D z przeznaczeniem na kierę , jutro naklejam...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Uploaded with Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.ImageShack.us
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

NeroN

Mintexy (klocki) w KJSach dużo osób upala.
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

RSSSS

Cytat: Kris1976 w 02.08.2012, 00:44
u mnie zawitały ostatecznie tarcze nacinane EBC Ultimax + ferodo ds perfomance + nowe standard kloce na tył i póki co jest dużo lepiej... zobaczymy jak długo
a z  dupereli doszły takie emblemaciki zalane żywicą tzw. 3D z przeznaczeniem na kierę, jutro naklejam...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Uploaded with Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.ImageShack.us

Masz 4 kierownice? :-)
Focus RS mk2 370PS i 512NM
Focus RS mk1 330PS i 440NM

"Hamulce są dla tchórzy"

Kris1976

taa przy każdym miejscu siedzącym ;)
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

Kris1976

Pytanko o szperę mam. Moc mocą , NM-y też są fajne ale jak się tego nie da przełożyć na glebę to zaczyna to trochę irytować. Czy ktoś poza kolegą Tower-em badał temat ? Jak dedykowany Quaife sobie radzi z momentem powyżej 400nm ? Ktoś ma doświadczenia ? Warto w to ustrojstwo inwestować ?
Konkretnie kupując np to :
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.tomson.com.pl/product-pol-759-Szpera-Quaife-QDF13J-do-Ford-Focus-Mk2-ST225-ze-skrzynia-M66.html
...muszę kalkulować jeszcze koszt robocizny + co jeszcze dokładnie? Na jakie niespodzianki mogę natrafić ?

Była pomarańcza ST...czas na RSa !

Kris1976

...skoro nikt się w temacie szpery nie wypowiedział to mam inne pytanko.
Co sądzicie o takim modzie ?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://j-w-racing.co.uk/product.php/7746/2913/k_sport_8_piston_356mm_big_brake_kit___ford_focus_st
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

vtec

bajer niezły, ciekaw jestem ile kkm wytrzymują. Napewno nie kupiłbym, 5 ori w serwisie w tej cenie:)