Błąd P0122

ninjja, 31.07.2012, 09:00 « poprzedni - następny »

ninjja

witam, jestem nowy wiec dzin dybry :) chcialem skorzystac z linkow niestety wywala mnie na strone glowna i wylogowuje od roku borykam sie z kodem p0122 i nie moge znalezc przyczyny ,jedyne co chodzi mi po glowie to wymiana kostki na zbiorniku podcisnienia auto to focus 1.8 ghia kombi 16 V, 115 kM , 85 KW, rocznik 2000 r. Bardzo prosze o pomoc w skorzystaniu z tlumacza badz pomoc w zdiagnozowaniu problemu, zazwyczaj zauwazam ze po skasowaniu (posiadam elm 327 i pcmscan)blad pojawia sie gdy uzywam klimatyzacjii do tego zawsze wtedy podczas zatrzymywania pojazdu utrzymuje obroty okolo 2tys obr/min przez okolo 2 do 4 sekund. Byc moze to nie miejsce na to zapytanie wiec prosze o wyrozumialosc,gdyby mnie nie wywalalo sprawdzil bym pod linkami co w trawie piszczy.pozdrawiam

T

Cytat: ninjja w 31.07.2012, 09:00chcialem skorzystac z linkow niestety wywala mnie na strone glowna i wylogowuje
To przez przenosiny, za chwilę powinno działać.

Cytat: ninjja w 31.07.2012, 09:00od roku borykam sie z kodem p0122 i nie moge znalezc przyczyny
P0122
Przepustnica (czujnik położenia pedału) przełącznik A - niski sygnał wejściowy
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

ninjja

Cytat: Tomasz w 31.07.2012, 09:05P0122Przepustnica (czujnik położenia pedału) przełącznik A - niski sygnał wejściowy
link juz dziala dziekuje.

super to wiem,myslalem ze tlumacz doslownie tlumaczy znaczenie kodu a nie sama jego nazwe,szukam konkretnej pomocy w ustaleniu co jest powodem tego bledu, polecono mi pomierzyc regulator napiecia,wyczyscic przepustnice,wymieniac krokowca,wymienic czujnik na zbiorniku podcisnienia wiec krokowca nie wymienilem bo jest ok,wysokie obroty przy zatrzymaniu wytlumaczone obciazonym silnikiem,prosze jesli ktos mial podobny problem o pomoc w znalezieniu ustrojstwa odpowiedzialnego za ten blad bede wdzieczny, pozdrawiam

T

Cytat: ninjja w 31.07.2012, 09:12myslalem ze tlumacz doslownie tlumaczy
Tłumaczy — na polski. :)

Cytat: ninjja w 31.07.2012, 09:12polecono mi pomierzyc regulator napiecia,wyczyscic przepustnice,wymieniac krokowca,wymienic czujnik na zbiorniku podcisnienia wiec krokowca nie wymienilem bo jest ok,wysokie obroty przy zatrzymaniu wytlumaczone obciazonym silnikiem
Ja bym sprawdził w pierwszej kolejności czujnik położenia pedału gazu (o ile występuje), w drugiej czujnik położenia przepustnicy, a w trzeciej instalacje elektryczną w tych okolicach...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

ninjja

z tego co sie orientuje czujnika polozenia pedalu gazu w mk1 nie ma chyba ze otrzymalem zle informacje sprawdze to bo gdyby byl od niego bym zaczal gdyz blad dotyczy polozenia pedalu gazu, czujnik polozenia przepustnicy raczej tez nie wystepuje chyba ze jest gdzies ukryty nie w okolicy przepustnicy,gdybys mogl mi wskazac ewentualne polozenie obu tych czujnikow w mk1 poszperalbym,sprawdze tez jeszcze raz w ksiazce obslugi i napraw mk1,co do instalacji spryskalem wszystkie mozliwe ustrojstwa dotyczace przepustnicy sprayem kontakt. Myslenie masz w super kierunku tyle ze po rozmowie z mechanikiem takich czujnikow mi nie podal,ide do ksiazki sprawdzic i moze cos wygoogluje.pozdrawiam i dziekuje

T

Zerknąłem na Allegro na zdjęcia przepustnic z mk1 1,8 i jest tam czujnik położenia przepustnicy -- przy przepustnicy, po przeciwnej stronie niż uchwyt linki. U Ciebie tego nie ma? Może się popsuło i jakiś "magik" się tego pozbył (bo bez TPS auto jeździ lepiej niż z popsutym)?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

ninjja

wybacz w mk1 focusie benzynowym nie ma czujnika jest tylko krokowiec po przeciwnej stronie linki gazu,przy pedale gazu w tym modelu tez nie ma czujnika bo to jest pedal na linke, i teraz nurtujace pytanie jak mozesz pisac
Cytat: Tomasz w 31.07.2012, 09:55U Ciebie tego nie ma? Może się popsuło i jakiś "magik" się tego pozbył (bo bez TPS auto jeździ lepiej niż z popsutym)?
model mojego focus to ghia oryginalny i sprowadzony przezemnie nie przez jakiegos dostawce dealera, ksiazka 100 % oryginalna,serwisowany do dnia zakupu do 2011 roku,nie powiesz mi ze ktos wyciagnal czesc bo tak bylo latwiej? pozdrawiam  :D
poslij mi link do tej przepustnicy lub podaj nr aukcji zerkne sobie na to cudo z czujnikiem,oczywiscie dziekuje ze probujesz mi pomoc, ale jest kilka modeli focusow i dlatego rozbieznosci w konstrukcjii przepustnicy .pzdr.

T

Cytat: ninjja w 31.07.2012, 10:54wybacz w mk1 focusie benzynowym nie ma czujnika jest tylko krokowiec
Pierwsza z brzegu aukcja z przepustnicą:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://moto.allegro.pl/przepustnica-ford-focus-mk1-1-8-16v-wysylka-i2472815961.html

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



A tu z samym czujnikiem położenia przepustnicy:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://moto.allegro.pl/focus-mk1-1-8-16v-zetec-eydb-czujnik-przepustnicy-i2502713658.html

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



...albo na ebayu:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.ebay.com/itm/STANDARD-SMP-THROTTLE-POSITION-SENSOR-TPS-TH265-/400181399222?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Model%3AFocus&hash=item5d2cab8eb6&vxp=mtr

Jest tego mnóstwo. Wszyscy mylą TPS z krokowcem? ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

ninjja

wydawalo mi sie ze to silniczek krokowy :) to gdzie jest moj krokowiec? czy sa jakies parametry dla pomiaru tego czujnika,zeby sprawdzic jego dzialanie czy poprostu wymienia sie go i po klopocie? w kazdym badz razie nie wiem czemu uroilem sobie ze to krokowiec,dzwonilem do swojego mechanika on mowi ze ze polecal jego wymiane i nie wie czemu se ubzduralem :) no coz gra slowek i laik taki jak ja zrobil se krokowca w innym miejscu niz powinien byc,moze sie go tez czysci tylko? wyjalbym i zastosowal taka kuracje, w kazdym razie pomogles mi bardzo i za to Ci dziekuje,pzdr
Mam wszystkie objawy dokladnie tak jak podano w tym temacie oraz niedawno po powrocie z wczasow doszlo szarpanie przy starcie oraz zwiekszone spalanie w miescie,na trasie w normie gdyz stala predkosc ,malo manewrow zatrzymanie -start .Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/naped-i-skrzynia-biegow/291986,Jakie-sa-objawy-uszkodzonego-czujnika-otwarcia-przepustnicy-Jak-sprawdzic-czy-dziala-prawidlowo.html

« Dodane: 31.07.2012, 13:50 »

na koniec spytam o producentow, godnych zaufania jesli chodzi o to ustrojstwo, sklep w sasiedztwie poleca mi topran (hans pries) w cenie 100 pln, potem motorcraft za 280 pln lub na allegro motorcraft za 150 pln co mie sie wierzyc nie chce ze to motorcraft, sa takie calkiem tanie po 67 pln z getz? moze jakies sugestie ? pozdrawiam

T

TPS można sprawdzić miernikiem lub jakimś interfejsem, w Mondeo powinien pokazywać poniżej 1 V na jałowym i ok. 4,6 V przy WOT (i coś pomiędzy przy częściowych obciążeniach), przypuszczam, że u Ciebie jest podobnie. Jest to zwykły potencjometr i pada dość często. Objawy potrafią być dość dziwne i irytujące. Najdroższego z możliwych na pewno nie ma sensu kupować, ale raczej kupiłbym jakiś markowy.

Co do zaworu bocznikowego, to prawdopodobnie jest wkręcony gdzieś w kolektor dolotowy, z tym że w Fordzie często nie jest to silniczek krokowy, ale elektromagnes.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

ninjja

07.08.2012, 17:10 #10 Ostatnia edycja: 07.08.2012, 20:29 by ninjja
podmienilem dzis na najgorszy z mozliwych max geer czy jak to sie pisze no i bez klimy ok,jednak po 10 minutach pracy klima na 1 plus obieg zamkniety plus swiatla no i kazde wcisniecie sprzegla powoduje blokade obrotow pomiedzy 1500-2000 obr/min i kilka sekund to trwa podem spada jednak na tym tandetnym TPS-ie po powrocie obroty na 900 obr/min przy wylaczonych urzadzeniach a po przegazowaniu spadaja do okolo 500 obr/min po czym podnosza sie falujac,wyjalem i oddalem do sklepu,dalej mam stary fordowski i nadal szukam nowego w dobrej cenie,pzdr

« Dodane: 07.08.2012, 17:22 »

Mam do Was jeszcze jedno pytanie, czy w fordzie focusie takim jak ja mam normalne jest ze podczas zmiany biegow silnik zwieksza na chwile obroty podobno dlatego zeby je wyrownac? niektorzy nazywaja to miedzygazem? i w takim razie zwiekszanie obrotow podczas pracy klimy czyzby to bylo takze normalne choc po zatrzymaniu na swiatlach 2000 obr/min i chwilowe prawie wycie silnika nie jest zbyt przyjemne bo jesli to wszystko to norma moze czujnik jest sprawny po zalozeniu innego mam teraz watpliwosci czy to napewno potencjometr przepustnicy,pozdrawiam

« Dodane: 07.08.2012, 18:25 »

czy mozna tez prosic szczegolowy opis jak zmierzyc potencjometr, kupie miernik tylko nie mam pojecia jak go ustawic i ktore bieguny do jakiej koncowki polaczyc, :) pzdr

« Dodane: 07.08.2012, 19:49 »

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=43436 moze komus tez sie przyda znalazlem odpowiedz ,pozdrawiam

« Dodane: 07.08.2012, 20:29 »

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/show_item.php?item=2539021481 otrzymalem odpowiedz ze jest to czesc montowana na pierwszy montaz do forda .co to dokladnie oznacza i jaka jest jakosc takiego produktu w porownaiu do motorcrafta ?