[Mondeo] Olej do ST 220

Falubaz 1, 22.12.2012, 22:04 « poprzedni - następny »

NeroN

Cytat: Falubaz 1 w 15.01.2013, 17:01
Jakis czas temu byl artykul w necie zamieszczony przez dyrektora generalnego firmy Castrol ktory opisywal ze wymiana oleju to sciema on sam posiadal Toyote w ktorej jak sam twierdzil od 10 lat nie wymienial oleju nie pamietam wszystkiego ale dosc dokladnie opisywal jak to firmy dogaduja sie miedzy soba co jest konieczne Postaram sie odszukac ten artykul gdyz byly tam ciekawe fakty i liczby.
potrzebne

Czytałem to... Widziałeś dyrektora generalne który jeździ 10 letnią Toyotą ?

Czy stoi u niego w garażu od 10 lat i nic się z nią nie dzieje :)

Są 3 prawdy...

Olej smaruje, jak masz astre 1.4 to czegonie wlejesz to nasmaruje, jak masz ST220 z wrażliwymi panewkami to na Formula 5W30 przekręcisz.

Ja leję CFSa bo ładnie pachnie :P
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

Essio

Formuła ble... Millers za drogi. Jaki proponujecie inny? Aby zadowolić moje panewki.
Oberslejzen!

sseebbaa1

No właśnie czego żądają nasze panewki w ST220?
(ale bez przesady cenowej)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

NeroN

Syntetyka dobrego.

Millers, Motul, nie musi być CFS (~250zł) czy NT (~300zł) Millers, może być XFS (~180), XF (~160) czy inny.
Motul 300V (ponad 200zl wyjdzie 5L, sprzedawany tylko po 2L, czyli tzreba kupić 6L, zostanie na następną), 8100 poniżej 200zł wymiana.

Amsoil jakiegoś.

Ja bym nie zalał napewno Mobila, Castrola - IMO więcej marktingu niż oleju, dużo podróbek. Motul - dużo podróbek, tylko pewne źródło.
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

Falubaz 1

Cytat: NeroN w 15.01.2013, 18:55
Syntetyka dobrego.

Millers, Motul, nie musi być CFS (~250zł) czy NT (~300zł) Millers, może być XFS (~180), XF (~160) czy inny.
Motul 300V (ponad 200zl wyjdzie 5L, sprzedawany tylko po 2L, czyli tzreba kupić 6L, zostanie na następną), 8100 poniżej 200zł wymiana.

Amsoil jakiegoś.

Ja bym nie zalał napewno Mobila, Castrola - IMO więcej marktingu niż oleju, dużo podróbek. Motul - dużo podróbek, tylko pewne źródło.

Ja dziś kupiłem Millersa CFS 5w40 NT za 217 zł za 5 litrów. Koleś miał jeszcze Valvoline  VR1 Racing 5W-50 chciał po 35 zł za 1 L.

NeroN

CFS NT ? Gdzie za tyle dają ?
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

Falubaz 1

Cytat: NeroN w 16.01.2013, 09:42
CFS NT? Gdzie za tyle dają?

Z Passata B5 bez paragonu bo sie drukarka fiskalna popsula na mrozie.

wilhelm

Mógł wypisać ręcznie :D

Falubaz 1

Cytat: wilhelm w 16.01.2013, 12:09
Mógł wypisać ręcznie :D

Ołówek też mu zamarzł  :D - Koleś kiedyś pracował jak przedstawiciel handlowy i sprzedawał Oleje a teraz
jest kryzys i musi biedaczek na mrozie jakiego Millersa proponować by zimę Polską ciężką przeżyć.  8)

bubel25

Witam chciałbym się dowiedzieć który olej będzie lepszy i ile w ogóle oleju wchodzi w taki silnik. Poprzednik lał Valvoline 5w30 a ja się zastanawiam czy wlać taki sam czy np: wlac Valvoline 5w40 synpower?

bishop

Olej: 5w40 do jazdy po ulicach bez mega szaleństw. Wchodzi powyżej 5 litra. Kup 6l będziesz miał na dolewkę.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

bubel25

To jak bym chciał szaleć to inny olej się leje?

yayko


sseebbaa1

Cytat: yayko w 24.08.2015, 12:50
10w60
To w zasadzie jest już specyfikacja torowa.

Pierwsza liczba - 10 - oznacza bardzo słabe właściwości podczas zimnych startów. Ale w samochodach torowych z reguły nie jest to problemem, bo wyjeżdżają w ciepłe dni.
Odpalanie zwykłego auta zimą z takim olejem, oznaczałoby szybkie zużycie elementów silnika.

Druga liczba - 60 - oznacza z kolei bardzo dużą wytrzymałość oleju i jego filmu na wysokie temperatury i pracę w takich warunkach. Ale żeby wykorzystać te właściwości, to auto musiałoby jeździć po torze - obrotomierz non stop w pobliżu czerwonego pola i tak nieprzerwanie przez jakiś czas.
Reasumując - na ulicy tego nie wykorzystasz, nawet jak lubisz ostro jeździć.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

caqerr

10w60 ? Szkoda by mi tego było zalać do STeka.
O ile przez lato może dramatu by nie było to jestem ciekaw czy przez zime by coś nie padło ;)
5w50 jest idealny jak dla mnie. Specyfikacja jeśli dobrze pamiętam prawie identyczna jak 5w40(w przypadku valvoline'a, nie wiem jak w innych) a zawsze film olejowy wytrzyma  dłużej ;)