[Mondeo] problemy z zawieszajacymi sie obrotami :/

roki, 24.12.2012, 18:52 « poprzedni - następny »

roki

Witam.Coraz czesciej zawieszaja mi sie obroty na rozgrzanym silniku zazwyczaj na 1300 lub 2000 obr...i bardzooo wolnooo zchodza np podczas gazowania nim na postoju od 6tys w dol w slimaczym tempie...pomaga zgaszenie i odpalenie ponowne silnika...a czasem i to niepomaga...jaki jest lub moze byc problem??Wesolych swiat!!;)
roki

caqerr

Może ciągnie gdzieś lewe powietrze :)

roki

24.12.2012, 20:45 #2 Ostatnia edycja: 25.12.2012, 17:53 by roki
Sprobuje jutro odpiac akumulator na 30min i zaadaptuje kompa od nowa moze pomoze...teraz caly czas zawiesza sie na 1300 1500 lub 2200 obr....jest to bardzo wkurzajace...moze silniczek krokowy...hmm...

« Dodane: 24.12.2012, 22:48 »

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link. https://www.youtube.com/watch?v=KFlrYzCll0g&feature=youtube_gdata_player       a wyglada to tak

« Dodane: 25.12.2012, 17:53 »

Odlaczylem kabelek z wtyczka z silnika krokowego na wlaczonym silniku ze dwa razyvi po odpaleniu auto chodzilo prawie normalnie....chyb probkem tkwi w silniczku krokowym ktory jutro wymienie...;)
roki

DAYCO

Masz 3 rzeczy do sprawdzenia najprawdopodobnie masz gdzies nieszczelnosc i ssie lewe powietrze albo do czyszczenia przepustnica oraz silniczek Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.krokowy.To głowne powody swirowania obrotów. ;)

Falubaz 1

Sprawdz jeszcze odmy. Bocznikowy nawet jak sie wyczysci czasami nie pomaga wtedy trzeba wymienic, a jak sprzeglo?

roki

Ze sprzeglem bez problemow...po tym poscie na nastepny dzien wszystko ustalo...dziwne...mimo ze mam dwa krokowce od Essio NA RAZIE ich niemontuje.Moze pomoglo to ze na nowo zaadaptowalem kompa odlanczajac mondka od akumulatora na 30min ;) czekam co sie bedzie dzialo dalej...NA RAZIE od kilku dji spokoj
roki

Wilu117

U mnie takie problemy powodował uszkodzony TPS.

st-power

Miałem problem z wieszającymi się obrotami, na początku wyczyściłem więc krokowy-pomogło,ale zapobiegawczo na jesieni wymieniłem na nowy Forda. Przyszły mokre deszczowe dni i problem powrócił . Dodam,że nie dzieje się to cały czas a raz ma taki kaprys a raz nie. Jakieś pomysły ? Z reguły wahluje między 1000 a 1200,więc tragedii nie ma,ale nie lubię jak coś nie jest idealnie :)
Wężyki podciśnienia, sprzęgło z dwumasą wymienione w lutym, świece i kable WN (Ford) w listopadzie.

Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

TAM

Sprawdziłeś czy przepustnica zawsze dokładnie się domyka?

Alek

Yyy, Roki i st-power, tak sobie myślę że coś niecoś można się dowiedzieć ELMem+FORScan. Tam można spojrzeć na napięcie z TPS'a, aktualny tryb pracy krokowego, pożądane jałowe obroty i zrobić test pracy krokowego. Niby za darmo a kilka rzeczy można wykluczyć na starcie.

bishop

Cytat: st-power w 06.01.2015, 12:52i problem powrócił
Może to sprawka przepływomierza?
Ja z kolei mam pytanie. U mnie występuję taki efekt. Odpalam auto i za pierwszym razem obroty wchodzą na 1000-1200. Powoli schodzą na biegu jałowym 600-700 i tak pozostają. Bez wahnięć itp. Przy jeździe dodatkowo mam też tak że po wciśnięciu pedału sprzęgła obroty wzrastają. Ten typ tak ma? To jest prawidłowa reakcja? Rok temu zmieniałem, kable, cewkę, krokowiec. Wszystko oryginalne. Sprzęgło i dwumasa wymienione w sierpniu. Ostatnio zauważyłem że zgubiłem śrubkę od regulacji przepustnicy..dziwne. Możliwe że to może być przyczyna? Z tego co czytałem bez kompa nie wyreguluje sam śrubki? To prawda?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

Alek

Cytat: bishop w 07.01.2015, 08:50Może to sprawka przepływomierza?
Hmmm... też można podglądać jakiś parametr z przepływomierza, nie pamiętam czy napięcie czy obliczony przepływ. Potem porównać z innym autem w jak najbardziej zbliżonych warunkach.

Cytat: bishop w 07.01.2015, 08:50Ja z kolei mam pytanie. U mnie występuję taki efekt. Odpalam auto i za pierwszym razem obroty wchodzą na 1000-1200. Powoli schodzą na biegu jałowym 600-700 i tak pozostają. Bez wahnięć itp.
U mnie jest tak samo, i wydaje mi się że to jest zamierzone (its not a bug, its a feature) bo na podglądzie parametrów "Desired Idle RPM" tak właśnie się ustawia, że w trakcie rozgrzewania silnika stopniowo życzy sobie coraz niższe obroty jałowe.

Cytat: bishop w 07.01.2015, 08:50Przy jeździe dodatkowo mam też tak że po wciśnięciu pedału sprzęgła obroty wzrastają. Ten typ tak ma? To jest prawidłowa reakcja?
Miałem taki objaw przy nieszczelnym dolocie. Zdejmij kolektor i sprawdź wszystkie odmy, stawiam 5 PLN że znajdziesz dziurę, i że jak ją załatasz to objaw zniknie. Gdybyś musiał wymienić kolanko na którejś odmie to uderz na PW to Ci powiem jak to zrobić taniej i solidniej niż oryginalna (wadliwie zaprojektowana) część.

Cytat: bishop w 07.01.2015, 08:50Ostatnio zauważyłem że zgubiłem śrubkę od regulacji przepustnicy..dziwne. Możliwe że to może być przyczyna?
U mnie ta śruba jest wykręcona tak daleko że nie dotyka nawet dźwigni przepustnicy (i wszystko jest ok), więc to raczej nie to. Jak będziesz bardzo zestresowany jej brakiem to myślę że tam jest zwykły gwint metryczny, więc można to dokupić w casto/prakti/merlinie.

st-power

W takim razie zacznę od sprawdzenia przepustnicy i odmy.
Mi przy odpaleniu też wchodzi na 1200 i stopniowo schodzi,także to jest normalne bishop.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

T

Takie efekty powoduje najczęściej nieszczelność. Z tego co pamiętam, masz tam prawie wszystko wymienione, ale czy sprawdzałeś np. zawór odpowietrzania par paliwa?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

st-power

Nie, nie sprawdzałem,ale dziękuję za kolejną podpowiedź,choć również obstawiam,że pojawiła się jakaś nieszczelność. W przyszłym tygodniu się tym zajmę.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi