[Mondeo] problemy z zawieszajacymi sie obrotami :/

roki, 24.12.2012, 18:52 « poprzedni - następny »

T

W zasadzie problem z tym zaworem to także zwykle nieszczelność. :) Ale generalnie może to być cokolwiek, prawie każda awaria objawia się najbardziej na biegu jałowym.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

marcin uk

Chcialem dolaczyć sie do tematu bo dzisiaj odpalilem normalnie przejechalem 2 km zatrzymalem zakupy, odpalilem i prawie nie moglem jechac takie skoki od 400 do 1200 wskazowka skakala w gore i dol.

Zalalem paliwem bo mialem malo i nic nie pomoglo, przygazowalem do 6 i nic. Na jalowym mam to samo po przejechaniu 5 km.

Jakies rady ?

Jaki moze byc najgorszy scenariusz ?

Alek

17.02.2015, 19:41 #17 Ostatnia edycja: 17.02.2015, 19:44 by Alek
Oj, ale Twoje objawy  są zupełnie inne niż w tym wątku. Masz możliwość podłączyć się do skanera? Byłoby szybciej zrobić troubleshooting. Po mojemu jak Ci przygasa to albo brakuje powietrza albo brakuje paliwa, odczyt z lambdy byłby pomocny. Bez tego to lista możliwości jest dość długa :) ale chyba nic dramatycznego, no bo w najgorszym razie pompa paliwa? Katalizatory może się zatkały, o ile są. Filtr paliwa może był wymieniany za rządów Kaczyńskiego ostatni raz ?

marcin uk

Jutro zerkne , ale na diagnostyke bede musial podjechac hmmm bedzie ciezej.

Filt powietrza ok , wymienilem 6 miesiecy temu.

Katy sa , zatkaly to moga sie zatkac, moc ma jak jade i dam mu ostro , ale przywlnej jedzie masakra, na postoju to boje sie ze zgasnie.


Alek

17.02.2015, 22:11 #19 Ostatnia edycja: 17.02.2015, 22:14 by Alek
Albo zawór bocznikowy w takim razie. Tak na szybko możesz wziąć torx'a i na przepustnicy podkręcić śrubą minimalne otwarcie, ale to jest prowizoryczne.

Znaczy tak :
- znajdź klucze, raczej zestaw bo nie pamiętam rozmiaru
- otwórz maskę
- uruchom silnik
- znajdź przepustnicę
- znajdź śrubę na przepustnicy (od strony filtra i serwa hamulcowego)
- wyreguluj tak żeby trzymał nieco wyższe jałowe obroty
- uciesz się że trochę pomogło
- nie przestawaj szukać źródła problemu
- poszukaj kogoś z forum kto mieszka koło Ciebie i ma ELMa żeby Cię podłączyć i posłuchać auta, FORScan pokazuje tryb pracy zaworu bocznikowego i pożądane jałowe obroty na żywo, od tego zacznij

marcin uk

Napewno sprawdze wszystkie mozliwosci i dojde do zrodla problemu.

Oczywiscie tutaj tez napisze co jest/bylo przyczyna przyda sie innym w przyszlosci.


Flaman

W starej fieście miałem problem z potencjometrem przepustnicy, na jałowych mi gasł, jako że auto stare a nowy potencjometr kosztował 200zł postanowiłem samemu naprawić. Obudowa hermetyczna, więc był problem z otwarciem i zamknięciem. Przyczyną były przeżarte przewody przy samej obudowie. Po regeneracji i zamknięciu urwał mi się przewód od masy, więc zrobiłem "sztuczną masę". Efektem było to co pisałeś, jak podjeżdżałem do świateł, to auto mi samo robiło przygazówki tak jakbym zachęcał innych do wyścigu. Być może u ciebie też leży w tym problem?
Najpierw ogarnij siebie, potem auto.

marcin uk

18.02.2015, 10:12 #22 Ostatnia edycja: 18.02.2015, 14:12 by marcin uk
Cytat: Flaman w 18.02.2015, 09:22Efektem było to co pisałeś, jak podjeżdżałem do świateł, to auto mi samo robiło przygazówki tak jakbym zachęcał innych do wyścigu. Być może u ciebie też leży w tym problem?

sPOTO JEST TYCH OPCJI ....

« Dodane: 18.02.2015, 14:12 »

Wszystko wyczyscilem,  nawet dalem nowy filt powietrza, sprawdzilem uszczelnienia powietrza itd i dupa.

Jakies dziwne dzwieki ida z silnika okolice sensora powietrza taki swist czy cos nie wiem.

Obroty spadaja do 400-500 kopci z tylu jak cholera.

po jakisc 30 sek ida w gore powyzej 1200 i spadaja znowu do 400 , az prawie auto gasnie.

Jakies inne wskazowki ???

st-power

Powtórzę tu raz jeszcze - odpiął Ci się zapewne przewód podciśnienia. Przepatrz przewody przy kolektorze ssącym i znajdziesz wężyk,który gdzieś powinien być wpięty ;)
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi