Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Nowy RS??

auchim, 07.02.2013, 19:01 « poprzedni - następny »

gaiden

Hmmm.... ciekawe rzeczy pisze ARTEX RS. Ja zamówiłem własnie rsa mk3 - a aktualnie mam rsa mk2. Długo biłem się sam z sobą czy wymienić, ale w końcu decyzja zapadła. Jest więcej takich kwiatków jak pisze Artex ? Prowadzi ktoś jakiś dziennik odnośnie nowego RSA na internecie?

Franek

Gaiden, ciekawe co piszesz.
Nie tak dawno pisałeś, że:

Jeździłem WRX STI :) DZIĘKUJĘ @carfit !!! Focus RS mk3 odchodzi w zapomnienie. Będę szukał nowego wrx sti, a najchętniej wziąłbym tego co dzisiaj jeździłem :) Jedyne czego mi brakuje w tym aucie to dźwięku w środku, brak blow offa, ale coś za coś, albo jest w trasie znośnie i nic nie "buczy", albo buczy i na dłuższą metę jest to uciążliwe. W razie czego można zmienić końcówki:)
Także, mam nadzieję, że w niedługim czasie zostanę właścicielem Subaru :):) :) Dziękuję wszystkim za pomoc!


(...) dźwięk focusa na żywo? Dla mnie jest żenujący. Tragedia. Właśnie z dwóch powodów go nie kupię: jeden to dźwięk (wiem, można to "naprawić" montując inny wydech) i ugrzeczniony wygląd w stosunku do mk2

Co się stało, że jednak Focus?
:mask:

gaiden

1. poczytałem o silniku w sti
2. mozna dokupic fajny wydech do rsa
3. Cena sti-rs to jakies 50 tys roznicy, a to duzo
te 3 rzeczy chyba zaważyły. mam odbior na koniec czerwca 2017

Kris1976

Gaiden , RS mk3 to najlepiej brzmiące (w serii) R4... o jakiej żenadzie piszesz ?  ...nie rozumiem... Żadna Rka ani popyrkująca sztucznie 45AMG nie brzmi tak dobrze. Bezsensem jest tez w takich sytuacji porównywanie 3' przelotowego boxera subrau do serii RSa... Nowy seryjny Wrx Sti brzmi ...tak sobie.
Mi dźwiek pasuje pomimo przesiadki ze STejka mk2 ...

To co pisze Artex to normalne zjawisko podczas mroźnej zimy. Klapa w wydechu przymarza,  jak odjedziesz kawałek, zagrzeje się i tryby jazdy wracają.
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

gaiden

Tak, masz racje. Ja porównywałem rs mk3 do mk2 którego posiadam, i wyglądowo oraz brzmieniowo jednak stary model jest dla mnie duużo lepszy. Wydech widziałem na youtube fajny, coś koło 8 tys wychodzi i zaczyna to inaczej brzmieć. Z wyglądem już nic nie zrobimy ;)

Kris1976

pojeździsz na seryjnym wydechu to się przekonasz że jak na fabrykę to zrobili co się dało z R4.
Z zewnątrz mk2 ładniejszy ale już środek to trąci myszką na tle mk3...poza tym w końcu będziesz miał trakcję której mk2 w zimie czasem (plus w deszczowe dni ) nie ma wcale...
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

Łukasz

Dla mnie wydech jest już nawet trochę zbyt głośny po pół roku użytkowania. Momentami aż nie chce sie dodawać gazu bo człowiek chce spokoju i ciszy:) Teraz pasowałoby mi zamienić się wydechem z Hondą Type R :) byłoby cicho i spokojnie

gaiden

Pożyjemy zobaczymy, klamka zapadła, czekam :)
Ps. Czy u was też się dzieją jakieś niepokojące rzeczy jak awarie AWD, problemy z uszczelką pod głowicą czy problemy z hamulcami?
Jak użytkujecie swoje auta - w większości cywilny sposób, czy wizytujecie czasami tor?

Piotrjr

RS MK3, 10 miesięcy, 13,000 km - żadnych problemów. Używany intensywnie na górskich drogach (kraj i zagranica - Alpy). Po 1,500km zmieniony olej na MIllersa XF i od tego czasu dolane około 0,6 L czyli na ponad 10 tys km praktycznie nic. Revo Stage 1 sprawia że to inny samochód. Dla mnie perfekcja.

Łukasz

U mnie nic się nie dzieje. Samochód mam pół roku, przejechałem 13 tys km. Nie byłem na żadnym torze ale samochodu nie głaszczę. Są takie chwile/dni kiedy muszę się odstresować i bak starcza na niecałe 200 km. Poza dolewką niecałego litra oleju na te 13 tys km nic się nie działo.

gaiden

Revo Stage 1  - a tak po polsku?:) ile to dodaje km i ile to kosztuje - rozumiem ze po wgraniu tego gwarancja znika.

Piotrjr

Stage 1 to 382KM i 560NM. Revo to renomowany tuner z UK i zna 2.3L Ecoboost na wylot. Ich mapy w kwestii min. zabezpieczenia silnika są moim zdaniem o wiele lepsze i bardziej dopracowane niż oryginalne Forda, np. zabezpiecza silnik termicznie przed przegrzaniem ograniczając moc, ogranicza obroty w zaleznośći od temperatury oleju a tego mapy fabryczne nie robią. Poza tym SPS dzięki któremu ustawisz mapy pod dwa rodzaje paliwa, wrócisz do map fabrycznych czy przede wszystkim zablokujesz mapę silnika co jest chyba najlepszą metodą antykradzieżową. Wpisz w googlu REvo Stage 1 Focus RS MK3 i znajdziesz link do strony producenta. Koszt około 700 euro. Zawsze można wrócić do map fabrycznych.

gaiden

jak z gwarancją?

Kris1976

31.01.2017, 16:33 #538 Ostatnia edycja: 31.01.2017, 16:44 by Kris1976
Cytat: Piotrjr w 30.01.2017, 19:29Ich mapy w kwestii min. zabezpieczenia silnika są moim zdaniem o wiele lepsze i bardziej dopracowane niż oryginalne Forda, np. zabezpiecza silnik termicznie przed przegrzaniem ograniczając moc, ogranicza obroty w zaleznośći od temperatury oleju a tego mapy fabryczne nie robią.

są zabezpieczenia fabrycznie od temp. silnika/dolotu
-5
-15
-25% mocy


« Dodane: 31.01.2017, 16:39 »

Cytat: gaiden w 30.01.2017, 19:56
jak z gwarancją?
bez problemu skoro można wrócić do ori mapy

« Dodane: 31.01.2017, 16:44 »

Cytat: gaiden w 30.01.2017, 17:58. Czy u was też się dzieją jakieś niepokojące rzeczy jak awarie AWD, problemy z uszczelką pod głowicą czy problemy z hamulcami?
a skąd wziąłeś te awarie ? ja o takich nie słyszałem póki co w RS-ach mk3
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

gaiden

Bez problemu można wrócić ? Jak? Przed przeglądem zmieniasz na oryginał i poprzeglądzie na REVO ? Jak to się robi?