Alternatywa dla MSDS

T, 05.07.2010, 04:02 « poprzedni - następny »

valhard

Podajecie w tym wątku różne alternatywy do MSDSów a nie mogę znaleźć jak tutaj umiejscawiają się oryginalne kolektory wydechowe ale z wydłubanymi prekatami?

Ile da mi taka przeróbka w porównaniu do np kolektorów MSDS czy Toyosports?

Wiem, że zabawa w ulepszanie naszych bolidów tania nie jest ale czy mając możliwość wydłubania prekatów opłaca się inwestować w inne kolektory?
Niech moc V-ki będzie z Wami!
====

MAG

Będę "strzelał", ale jesli zmiane kolektorów uznamy za efekt 100%, to wydłubaniu prekatów dałbym góra 10-15%.
Jesli do tego dodałbys odpowiednie poprawienie y-pipe'a, to moze do spółki by wyszło oze 20% ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

valhard

czyli warto :)
Niech moc V-ki będzie z Wami!
====

MAG

Czyli warto co?
Wydłubywac prekaty, czy kupowac kolektory???

Bo jak dla mnie wydłubanie prekatów to taka namiastka, która jesli sie uda, da niewielki zysk, chociaz może sporo też popsuć niestety ...

W ST200 miałem poprawiona y-pipe i razem z wkładką filtra dało mi to niby około 2-3KM, czyli defacto w granicach błędu pomiaru.

Natomiast wydłubania prekatów nie mozna w zaden sposób okreslić alternatywą dla dobrych, sportowych kolektorów ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

valhard

czyli warto zainwestować w nowe kolektory, np MSDS
Niech moc V-ki będzie z Wami!
====

T

Moim zdaniem wydłubanie prekatów da raczej jakieś 50% efektu zmiany kolektorów na takie, jakie są dostępne, bo:

- w autach w wieku ok. 10 lat te prekaty w najlepszym razie są już lekko przytkane, co samo w sobie ogranicza przepływ,
- dostępne kolektory mają konstrukcję daleką od ideału, przy czym MSDS-y są moim zdaniem konstrukcyjnie lepsze od Racebitsów, jednak pomiarów nie robiłem (razem z kolektorami zmieniłem pompę paliwa).

Jeżeli ktoś ma znajomego spawacza, to rozważyłbym natomiast montaż kolektorów ST220, tylko trzeba do nich dorobić downpipes i zrobić to dobrze (długość, średnica, precyzja wykonania). Jeśli ktoś decyduje się pozostać przy kolektorach z 2,5, to radziłbym kupić drugi komplet i na nich zrobić przeróbki, przy okazji warto obrobić wloty, wypolerować je wewnątrz i zlikwidować ostry zakręt w jednym z nich. Do tego optymalizacja y-pipe, wymiana głównego katalizatora, który też już jest na pewno lekko przytkany, na tłumik przelotowy i powinno być wyraźnie lepiej. Rozważyłbym też usunięcie lewego tylnego tłumika i zamianę prawego na przelotowy (o dużej średnicy), ale te modyfikacji przyczynią się już do znacznego wzrostu hałasu i należy brać to pod uwagę.

Aha, powyższe to teoria -- nie mam już okazji tego przetestować. Niemniej gdybym drugi raz dłubał w 2,5 to zrobiłbym właśnie coś takiego.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

MAG

No dobra, to które kolektory obecnie dostepne są najlepsze do ST220, a które do zwykłej V-ki?

Bo mocno zaczałem sie zastanawiać nad zostawieniem Maxia i zakupem drugiego auta zamiast poprostu zamianą mojego diesel'a na tego 2,5T ...

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

trozyshousy4rP

wymiana to lepsza opcja!
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.oscyloskop | Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.analizator logiczny

Venomus

Dla mnie kolektory to podstawowa modyfikacja dla tego silnika, oczywiście do tego od razu zrobić porządny dolot i wydech przelotowy i jest bardzo odczuwalna różnica w jeździe, dźwięku oraz sam wykres z hamowni pokaże ile to dało :) .
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.www.cougarklub.pl
www.cougarklub.org
Pozdrawiam Wszystkich Patryk :D

T

Cytat: MAG w 27.01.2014, 10:42No dobra, to które kolektory obecnie dostepne są najlepsze do ST220, a które do zwykłej V-ki?
Moim zdaniem, do obu, z tych co można kupić, prawdopodobnie MSDS z ceramiką, ew. ta nowa kopia MSDS (ale nie na 100%, bo po zdjęciu trudno ocenić, czy trzyma właściwie wymiary, a to bardzo istotne).

Do 3.0 byłyby lepsze kolektory z runnerami o jeszcze większej średnicy, ale nie są niestety dostępne.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

MAG

Cytat: trozyshousy4rP w 28.01.2014, 21:16
wymiana to lepsza opcja!
Masz na mysli wymianę standardowych kolektorów zamiast wydłubywanie prekatów, czy też pisałeś w odpowiedzi na moje zastanawianie się nad zamianą diesel'a na tego 2,5T?

Jesli to drugie, to powiem tak, na tę chwilę zastanawiam się nad dwoma opcjami:
1. Zamiana jak wyżej, ale ma ona swoje minusy, bo na 99% będę w najblizszym czasie potrzebowal w domu drugie auto.
2. Zostawienie diesel'a żonie (i jako auto na rodzinne wyjazdy) i kupienie drugiego auta typowo dla siebie - zastanawiam sie albo nad ST200 i zrobieniem w nim hybrydy z blokiem 3,0 albo ST220 (moje byłe auto będzie niedlugo na sprzedaż, a obecny właściciel jeszcze je doinwestował w stosunku do tego co ja w nim zrobiłem), lub ewentualnie ST170 z założeniem, że za max 2 lata mój najstarszy syn je przejmie....

A wracając do meritum - Tomasz - jakimis linkami poratujesz....
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

T

Cytat: MAG w 29.01.2014, 11:08A wracając do meritum - Tomasz - jakimis linkami poratujesz...
Jakimi konkretnie? Do MSDS chyba znasz, a do pozostałych powinny być namiary w tym temacie. :)

Tu masz porównanie MSDS vs. Racebits/Toyosports: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,2950.0.html.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

MAG

MSDS ze Stanów z Nautiliusa albo szukanie uzywek po portalach, a Toyo z ebay'a z Anglii - tak?

znalazłem cos takiego do ST220:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK3-3-0-V6-ST220-EXHAUST-DE-CAT-MANIFOLD-2001-2007-MF6420-DP7937-/191049401447

i w opisie jest coś takiego:
Stainless Steel T-304 Exhaust De-cat and Manifold are designed to fit Ford Mondeo ST220 3.0 V6 Mk3 2001-2007

Features:
•Our products are 100 % Brand New
•Mandrel Bent T-304 Stainless Steel
•Mirror Polished All The Way Through
•Allowing more airflow through the pipe
•Gain more performance due to more air flow
•Increases horsepower by UP TO 5-10BHP


i drugie:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK3-3-0-V6-ST220-EXHAUST-DE-CAT-MANIFOLD-2001-2007-MF6420-DP7937-/190923538140?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2c73edfedc - niby takie same ale droższe i dające mniejsze przyrosty???

Stainless Steel T-304 Exhaust De-cat and Manifold are designed to fit Ford Mondeo ST220 3.0 V6 Mk3 2001-2007

Features:
•Our products are 100 % Brand New
•Mandrel Bent T-304 Stainless Steel
•Mirror Polished All The Way Through
•Allowing more airflow through the pipe
•Gain more performance due to more air flow
•Increases horsepower by UP TO 5BHP (Dependant upon engine mods)



Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0