[Fiesta] Jaką moc można wyciągnąć z Fiesty mk6 st150?

weksla, 16.03.2013, 20:23 « poprzedni - następny »

weksla

Hej

Jak w temacie. Napiszcie ile jest się w stanie (jak najmniejszym kosztem) wyciągnąć z silnika w fiescie st 150 2.0 16v.

Chodzi mi o taki realny wynik nie żadne ekstremum.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Mustang

wiem, że stary temat ale bez odpowiedzi :P Teraz po moich bataliach z mocą stwierdzam, że tanio się nic z tym nie zrobi. Fakt, że jak ogarnąłem sam wydech to przyrost był zacny bo 12KM ale też serii nie pokazał ten silnik. Więc uważam, że jedyne wyjście to turbo a to jak wiadomo już nie jest mały koszt. Bez turbo realnie około 170-180KM widziałem projekty na forach UK ale dużymi kwotami tam operowali.

TAM

To jeszcze raz odświeżę temat - bez turbo można ten silnik podkręcić do prawie 210 KM, to jest już jednak bardzo duży koszt - co najmniej 13000 zł. A najsensowniejszy mod jaki widziałem, to 190-200 KM z pięknym przebiegiem momentu obrotowego; koszt ca. 7000-7200 zł. Moc powyżej 180 KM w tym silniku zawsze wiąże się z nowymi wałkami rozrządu, i to właśnie one stanowią sporą część potrzebnej kwoty. Reszta to wydech (kompletny z kolektorem 4-1 i ze sportowym katem), elementy dolotu i oczywiście remap.

TowerST

Oczywiście trzeba jeszcze to wszystko zestroić.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.mountune.com/index.php/services/performance-upgrades/fiesta/fiesta-2005-2008

Aktualnie "buduję" ST150 pod kątem upalania amatorskiego. Do końca roku chcę mieć taki wykres jak MP165.

RS Mark III / było ST225 / ST150

TAM

Jasne, dlatego napisałem że remap jest konieczny.
A taki poniżej nie podoba Ci się bardziej?

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


TowerST

moment słabo się prezentuje względem MP165
RS Mark III / było ST225 / ST150

T

Cytat: TowerST w 27.03.2014, 22:31moment słabo się prezentuje względem MP165
Zwróciłeś uwagę na jednostkę, w której jest podany? :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

TAM

Słabo? Moim zdaniem o klasę lepiej...

TowerST

Upsss, zwracam honor. A na jakich to gratach wystrojone i gdzie?
RS Mark III / było ST225 / ST150

TAM

Wykres dotyczy modyfikacji z kitem oferowanym przez Pumaspeed z UK, ale chcą za niego za dużo. Można trochę pokombinować i to samo załatwić 20-25% taniej.

TowerST

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://drive.google.com/file/d/0BxeVyaKfdXpJeW90VXp3cHp1aTQ

Zhamowałem dzisiaj Fiestę na 161/210. Jestem pozytywnie zaskoczony. Moment ma niesamowity jak na to co przy niej było robione:

- stożek,
- rozwiercony wylot z kolektora (ori) wydechowego,
- downpipe Milltek, a za nim kompletny przelot wyspawany z kwasówki w 1h z końcowym tłumikiem przelotowym,
- lekki modyfikacje na fasolkach / program ORI

Widać co trzeba zrobić w następnej kolejności - zdecydowanie wałki, góra o nie KRZYCZY!
RS Mark III / było ST225 / ST150

TAM

Jeździłem trochę taką Fiestą i bardzo mile to wspominam. Miała bez żadnych przeróbek 155/200 i jeszcze ładniejszy przebieg momentu. Bardzo, bardzo fajny ten Duratec-HE. Skądinąd wiem, że doskonale się w nim sprawuje kolektor 4-2-1, chociaż w większości kitów jest promowany 4-1, ale to jednak nie to samo. Zmodyfikowane wałki mogą prawie nie pogorszyć momentu w zakresie niskich obrotów, za to dłużej trzmają moment pod koniec zakresu, dzięki czemu daje się uzyskać 180 KM przy 7200 obr. Troche groźnie to brzmi, ale ten silnik dobrze sobie z tym radzi. Sterownik też jest bardzo elastyczny i szybciutko "uczy się" nowych wałków (wiem to z opisu jednego zapaleńca na angielskim forum).

TowerST

155/200 na totalnym ori świadczy o tym, że silnik został bardzo dobrze ułożony, a w przypadku Durateca to bardzo ważne i robi wynik. Wiele osób nie ma 140 KM. To, że 4-1 jest promowany raczej mnie nie dziwi, bo przeciętny klient patrzy na piki programu i w większości tylko na kuce, a nie kształt kreski i moment. Oczywiście u mnie wleci 4-2-1, ale uważam, że wałki musza wejść pierwsze.

Co do 180 KM przy 7200 obr. To za tym kryją się sprężynki. zaworowe. Bez ich wymiany tego silnika NIE MOŻNA KRĘCIĆ WYŻEJ. Po wymianie sprężyn odcinkę można przesunąć do okolic 7800 obr., modząc jeszcze bardziej nawet do 8000 obr. a wtedy mówimy adekwatnie o 190 i magicznych 200 KM.

Jako, że mam to szczęście posiadać jednocześnie ST225 i ST150 pozwolę sobie napisać, iż Fiesta daje 5x więcej frajdy niż Focus podczas upalania. Fiesta to zarąbisty gokart, banan z gęby nie schodzi, a i dużo lepsze czasy kręci niż Focus - przynajmniej na "torach", na których mam przyjemność się bawić. Ale żeby nie było to Foka jest super autem do jazdy na codzień (((;
RS Mark III / było ST225 / ST150

Alek

a swap bloku na 2.3 nie będzie najprostszy ? Podobno to ten sam silnik z zewnątrz.

TowerST

Ostatnio padł mi blok i chciałem pójść w ten mod. Niestety blok to początek zabawy, trzeba jeszcze parę rzeczy wymienić w osprzęcie i niezostałoby mi na sterownik i strojenie, bo na standard ECU nie dałoby tego wystroić.
RS Mark III / było ST225 / ST150