[Mondeo] Pompa paliwa ST220 - kilka pytań

przemtol, 24.08.2013, 10:00 « poprzedni - następny »

przemtol

Mam kilka pytań na które nie znalazłem odpowiedzi na forach:

- czy pompa paliwa powinna cały czas pompować ~4,5bar? jeśli nie to do jakich wartości może spadać ciśnienie pod obciążeniem? (kiedyś widziałem filmik na youtube ale już nie działa)

- czy posiada ktoś numer katalogowy samego wkładu?

- czy ewentualnie można wsadzić pompę walbro, bez przeróbek reszty układu?

- czy w jaguarach s-type 3.0V6 wszystkie pompy są takie same? gdyż podobno pasują do st

NeroN

4,5 Cały czas.

Reszta nie wiem, ja u siebie wymieniłem na używkę, film na YT mój jest i powinien działać...
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

przemtol

dzięki za odpowiedź, liczyłem bardzo na nią ze względu iż Twój film nie działa:)

przed napisaniem tematu przejrzałem wszystkie tematy i nic konkretnego nie znalazłem.


Cytuję twój post:
Cytat"I tak wygląda ciśnienie w czasie jazdy - 3ci bieg do odcinki (znaczy prawie do odcinki bo tam ledwo dociąga).

W momencie kiedy zaczyna być problem z obrotami wskazówka paliwa lata tak jak widać Smiley

Tylko się zastanawiam czy tak nieduże wahania cisnienia maja wpływ, wątpię. Raczej te wachania spowodowane dragniami silnika i tym właśnie zamuleniem.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/NjC9GYofmL4"

Jak widać link nie działa :/

u mnie to wygląda w chwili obecnej tak: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=IT8bReOG2YE&feature=youtu.be = kaszana ;(

NeroN

Pompam jak byk (albo regulator przy pompie) ale raczej pompa, a filmiku już nie mam na tel, a konto na YT zlikwidowałem i może go wywaliło :)
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

przemtol

Fakty:
- pompa paliwa w ST220 ma pompować cały czas niezależnie od obciążenia 4,5bar +-0,02bar, w przypadku innych mondeo mk3 3,8bar
- aby sprawdzić zaworek zwrotny czy nie przepuszcza można mu na chwilę zatkać obieg
- problem z pompami jest taki iż producenci nie podają parametrów a hurtownie mają często źle dopasowane do auta, pierwsza pompa (zamiennik) padła po trzecim teście drogowym w dniu założenia
- druga pompa zamówiona z: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://pompypaliwa.home.pl/pl/p/pompa-paliwa-FORD-MONDEO-III-Stufenheck-B4Y-3.0-ST220-2S719H307BD/2793 (zamiennik) 115zł działa jak na razie 2 dni ale hula do 4 biegu do odcinki także na 5 pewnie też pójdzie, także na chwilę obecną polecam. Po miesiącu, dwóch napisze kolejne info.

Nr pompy:
FORD
MONDEO III (B5Y)
ST220
2967
226/166
MEBA
04/02-
1375225   FORD
72488   SIDAT
1375225   FORD
22488   FISPA
2S719H307BD   VISTEON
2S719H307BD   FORD
72488   SIDAT
E10742M   AIRTEX
VDO A2C59514062
1375225   FORD
A2C59514073   VDO

odnośnie pompy walbro da rade wsadzić z małą przeróbką koszyka, gdyż wymiar pompy oryginalnej to 110mm wysokość i średnica 38mm, a walbro ma 121mm na 39mm

zdjęcia ori pompy poniżej:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


caqerr

Dużo roboty jest z samą wymianą tego ustrojstwa ?

T

Tak, bo trzeba opuścić bak (albo wyciąć dziurę w podłodze).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

przemtol

Dokładnie tak jak Tomasz pisze aczkolwiek ja polecam opuścić bak gdyż od razu można go w środku wymyć a syfu będzie na pewno sporo jak jeszcze tam nikt nie zaglądał.

Cała procedura jest opisana w książce Ford Mondeo Sam Naprawiam

Taxon

Hejka

Ja też podejrzewam spadek ciśnienia w układzie paliwowym przy większych obciążeniach, ale nie wiem, czym i jak to zmierzyć. Na postoju i niskich biegach spokojnie dochodzi do odcinki, ale jak próbuję szybciej zmienić bieg w czasie dynamicznego przyspieszania, to potrafi się przydławić. Układ zapłonowy (cewka, świece, przewody) nowe (świece i cewka Motorcraft, przewody NGK). Czy ktoś z Wawy dysponuje sprzętem i czasem by potwierdzić lub rozwiać moje obawy ?

przemtol

Zwykly manometr z kawalkiem weza starczy ze skala do 5bar.

Taxon

Dzięki
A w jaki sposób najłatwiej wpiąć się w listwę? Tzn domyślam się,że w zawór, tylko zastanawiam się jaka końcówka tam pasuje.
Rozumiem, że niezależnie od obciążenia powinno być 4,5 bara ?

przemtol

kilka linijek wyżej pisze:
Cytat: przemtol w 05.09.2013, 18:304,5bar +-0,02bar

żadnej końcówki nie potrzebujesz, wykręcasz wentylek, węża naciągasz na zaworek i skręcasz cybantem

guapo

Przemtol jak ta pompa za 115zł?Bo mi ta pompa wyrabia tylko do 6800obr

przemtol

nie przęciągałem auta dalej jak ~6,5tys, i przy tylu obrotach na biegu 1,2,3,4 normalnie pompa wyrabia, najszybciej to jechałem 240km/h licznikowe, choć szłoby pocisnąć jeszcze trochę.. teraz mam auto u lakiernika jak odbiorę to może uda mi się nagrać filmik..

T

Na oko nie da się tego ocenić, gdyby było wyraźnie czuć, że auto słabnie, to pompa byłaby już ewidentnie uszkodzona. Jedyny test, po którym wiadomo, czy pompa jest OK, to pomiar ciśnienia na listwie, ew. pomiar AFR.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club