Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

30.04.2016, 01:19 #1020 Ostatnia edycja: 19.10.2019, 22:08 by sseebbaa1
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bubel25

Trzeba podjechać i zobaczyć co ty tam modzisz :)

sseebbaa1

Na następny weekend robimy Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.spota na kartingach elektrycznych, to wtedy wpadnij!

Po kartingach podjedziemy do mnie i pokażę Ci postępy w projekcie :)

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 27.04.2016, 09:42Tak jak mechaniczne kwestie są dla mnie proste (hardware), to jak widzę skróty elektroniczno-diagnostyczne (software), to zaczynam się pocić Shocked
Piggy-back ("świnia") to urządzenie, które "oszukuje" ECU poprzez zmianę odczytów z poszczególnych czujników, standalone to osobny komputer, działający niezależnie od ECU. Z kolei Ecumaster w trybie fuel-implant działa jak coś pomiędzy, czyli bezpośrednio steruje wtryskiwaczami, a poza tym działa jak piggy-back.

Cytat: sseebbaa1 w 27.04.2016, 09:42Dlatego w sumie warto w końcu zrobić temat w stylu: "encyklopedia / słownik skrótów w eksploatacji i tuningu", który to temat już jakiś czas temu zasugerowałem.
Chyba bardziej osobny dział. Pomyślę o tym. Zwykły temat nie spełni swojej roli -- nie będzie można podyskutować o każdym haśle czy dodać czegoś od siebie. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Jakie wydajniejsze wtryski będą odpowiednie dla ST220, gdyby wypalił projekt z doładowaniem?

Czy oryginalne wtryski z Focusa RS mk2 o nominalnej wydajności 440 cc/min będą pasowały zarówno pod względem:
-podłączenia mechanicznego?
-podłączenia elektronicznego?
-tworzonej chmury?

Czy może jest lepsza propozycja?

Pytam znacznie wyprzedzająco, ale wolę ustalić takie szczegóły.
Jakoś nie mogę znaleźć informacji jakie dokładnie modele wtrysków zastosowano np. w samochodach Noble M400 czy Rossion Q1, które mają nasze silniki tylko z turbo.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Do ST200 pasują bodaj z wtyczkami EV-6 i stożkową chmurą.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

18.05.2016, 08:57 #1026 Ostatnia edycja: 19.10.2019, 22:09 by sseebbaa1
Będę musiał się temu przyjrzeć.
Wygląda na to, że także wśród wtyczek EV-6 są różnice. One również są wyróżnione kolorami.

USCAR / EV6 / EV14 White Female Type A Fuel Injector Connector
USCAR / EV6 / EV14 Red Female Type B Fuel Injector Connector
USCAR / EV6 / EV14 Yellow Female Type C Fuel Injector Connector


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Źródło: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://injectorrepair.com/uscar-ev6-fuel-injector-connectors/



Tomasz widziałem Twoją Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.informację (i zdjęcie) na cougarklub.pl odnośnie stożkowej chmury formowanej przez wtryski ST220.

A znalazł ktoś informację na temat kształtu chmury formowanej przez wtryski Focusa RS mk2?
Obecnie takie nowe wtryski RS można kupić na Allegro po 209 zł/szt.
To dobra cena?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

23.05.2016, 21:03 #1027 Ostatnia edycja: 19.10.2019, 22:10 by sseebbaa1
Planowana podstawa kompresora będzie miała wewnątrz sześć kanałów, którymi tłoczone będzie powietrze z kompresora do LIM-a.
No i kanały w tej podstawie będą miały różne długości.
Czy różnice w długościach kanałów dolotowych będą miały negatywny wpływ na pracę silnika?
(wydaje się, że równa długość kanałów ma największe znaczenie przy wolnossącym, ale jak to jest przy forced induction?)

Najkrótsze kanały będą miały po około 13 cm długości (mowa o długości samego kanału schowanego w podstawie kompresora), natomiast najdłuższe kanały będą miały około 3-4 cm więcej.
Różnice wynikają z różnych rozstawów otworów w kompresorze względem wlotów do silnika. Pokazuje to zdjęcie, gdzie uszczelka LIM-a leży na otworach kompresora.
Na zdjęciu uszczelkę położyłem tak, aby była wycentrowana na środkowy otwór kompresora - w rzeczywistości wyśrodkowanie będzie na skrajny otwór bliżej koła pasowego, co powoduje, że przesunięcia na otworach po przeciwnej stronie będą większe, niż na fotce.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Alek

03.06.2016, 19:57 #1028 Ostatnia edycja: 03.06.2016, 20:05 by Alek
O ile pamiętam dobrze z szybkiej lektury książek o turbo, tam gdzie jest ciśnienie to długości nie mają aż takiego znaczenia.

« Dodane: 03.06.2016, 20:05 »

Cytat: sseebbaa1 w 23.04.2016, 09:05
No to zrobimy wtedy zamówienie grupowe, bo jestem przekonany, że kilka osób jeszcze skusi się na ulepszone poduszki silnika.

Jakieś inne podpowiedzi/uwagi odnośnie projektu z kompresorem?

Ja chcę poduszki też, nawet żeby leżały tylko

T

Moim zdaniem taka drobna różnica w doładowanym silniku nie będzie miała większego znaczenia. Tylko trzeba zrobić dobrze to połączenie, tak, żeby strumień powietrza z bocznych kanałów nie powodował rozpylania paliwa po ściankach, bo to już może mieć znaczenie i to spore.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Cytat: Tomasz w 03.06.2016, 21:23żeby strumień powietrza z bocznych kanałów nie powodował rozpylania paliwa po ściankach

Projekt zakłada pozostawienie LIM-a i to bez jego jakichkolwiek modyfikacji. A więc strumień powietrza będzie w zasadzie wpadał do cylindrów tak jak w wersji wolnossącej, tylko oczywiście "intensywniej" :D
Te kilka centymetrów wysokości LIM-a powinno odpowiednio formować strumień przed głowicą, nawet jeżeli przed samym dolnym kolektorem dolotowym (LIM) będzie zawirowanie spowodowane wpadaniem powietrza pod kątem.
(jak już pokażę schematy poglądowe podstawy kompresora, to będzie bardziej zrozumiałe o co chodzi z tym wpadaniem powietrza pod kątem do LIM-a).


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

morhot

sseebbaa1, czytam z wielkim podziwem i trzymam kciuki.
Ale powiedz mi, jak zamkniesz maskę? :-D
Mruczenie widlastej szóstki jest jak balsam na udręczoną codziennością duszę.

Tigerbart

Cytat: morhot w 04.06.2016, 08:27
sseebbaa1, powiedz mi, jak zamkniesz maskę? :D

To jest najmniejszy problem.

sseebbaa1

04.06.2016, 17:14 #1033 Ostatnia edycja: 05.06.2016, 14:02 by sseebbaa1
Cytat: morhot w 04.06.2016, 09:27Ale powiedz mi, jak zamkniesz maskę? :D

O tym, że będzie garb, to wiedziałem od początku :) bo już dawno miałem główne założenia projektu:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,3606.msg34684.html#msg34684
(z istotnych założeń zmieniłem tylko sposób odprężania silnika - rezygnacja z podkładek pod głowice, a zrobienie krótszych korbowodów, bo to zdecydowanie lepsze rozwiązanie)

morhot - jeżeli zaś chodzi o samego garba na masce, to raczej na pewnym etapie będę posiłkował się pomocą forumowiczów w celu zaprojektowania takiego kształtu maski, aby jak najładniej komponował się z linią nadwozia i jednocześnie, aby jak najbardziej maskował wybrzuszenie :)
Nie może być to budka suflera w stylu Subaru tym bardziej, że kompresor tym garbem nie zasysa powietrza.
Jak już będę wiedział o ile trzeba podnieść maskę nad kompresorem, to wrzucę informację na forum i będziemy robili konkurs. Tak to przynajmniej jawi mi się w marzeniach. Ech...

Lecz na początku, to na pewno przez jakiś czas byłaby po prostu wycięta fleksem dziura w masce :D
Ten wygląd miałby swoje zalety :evil: ale za bardzo rzucałby się w oczy - showcar nie jest moim celem.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

05.06.2016, 19:53 #1034 Ostatnia edycja: 19.10.2019, 22:13 by sseebbaa1
Pytanie do ludzi mających doświadczenie z przeróbkami układu wydechowego w ST220 - czy warto zainteresować się takim zestawem zrobionym w Rosji? :)
Cena bardzo dobra, bo 410 Dolarów, co pozwoliłoby wybaczyć ewentualne drobne niedoskonałości, a długie runnery robiłyby i tak niezłą robotę.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.ebay.com/itm/Exhaust-manifold-Ford-Mondeo-ST220-3-0-V6-/322130066187?hash=item4b0072bb0b:g:yZ0AAOSwLN5Wl8L8&vxp=mtr

Opis z aukcji:
Perfomance exhaust manifolds and downpipe for ford mondeo st220
Stainless steel
Kit including:
1) two exhaust manifolds
2) Two downpipes (diametr 57mm or 63mm) or one y-pipe ( diametr 63mm or 76mm)



Nie jestem pewny o co chodzi z punktem 2) tego opisu z aukcji - "Two downpipes or one y-pipe"?



Zdjęcia z aukcji:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy