Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

NeroN

Cytat: bishop w 13.01.2014, 10:46
Doszukałem się że drugi facelifting (6 biegów, wnętrze) wchodził w czerwcu 2003 roku.

Pierwszy FL, ja mam sierpień 2003 (Fv zakupu, po VIN by trzeba spr date produkcji) i już jest polift.

II FL 2005r. ale nie wiem który miesiac.
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

sseebbaa1

No to NeroN jak będziesz miał chwilę to sprawdź w etisie zarówno dokładną datę produkcji, jak i rodzaj zawieszenia. No i rozumiem, że masz skrzynię MMT6?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

przemtol

u mnie: Data produkcji: 11.09.2002 Z Zawieszeniem Standardowym

sseebbaa1

Dzięki za info.
Dzisiaj przeglądnąłem też kilkanaście VIN-ów różnych eSTeków zwłaszcza z roku 2003, aby zweryfikować swoje wcześniejsze przypuszczenia.
Obecnie już niemalże z pewnością mogę stwierdzić, że "specjalne zawieszenie" montowane było po pierwszym lifcie.
Nie była to żadna opcja do wyboru, a po prostu wprowadzone na stałe ulepszenie zawieszenia, które Ford nazywał od tej pory specjalnym. Jednym z elementów zawieszenia specjalnego są wzmocnione wahacze.
Jeszcze nie wiem jakie inne części zmodyfikowano w zawieszeniu. Nie wiem też czym dokładnie różnią się wahacze wzmocnione od standardowych.

Wątpliwości odnośnie rodzajów zawieszenia powstały z tego powodu, że pierwszy lifting został wcześniej wprowadzony w ST220, niż w pozostałych Mondeo mk3. Zatem wydawało się, że niektóre eSTeki miały nowsze elementy zawieszenia jeszcze przed liftem. Ale jak już wspomniałem, tak jednak nie było, bo daty liftów nie pokrywały się.
Nie miałem czasu żeby sprawdzić dokładnej daty wprowadzenia liftu w ST220.

Mówiąc prościej - do wszystkich ST220 z 6-biegową skrzynią biegów (MMT6) zamawiamy wahacze wzmocnione, bo ta skrzynia została wprowadzona wraz z pierwszym liftem.
Do wersji przedliftowych, ze skrzynią 5-biegową (MTX75), zamawiamy wahacze standardowe.
"Przedliftowcy" mogą się cieszyć, bo wahacze standardowe są wyraźnie tańsze.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

Cytat: sseebbaa1 w 14.01.2014, 21:41ze skrzynią 5-biegową (MTX75), zamawiamy wahacze standardowe.
Czyli standardowe jak do wszystkich Mk3 z tego rocznika? Niezależnie czy diesel czy benzyna?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

Cytat: bishop w 15.01.2014, 08:49
Czyli standardowe jak do wszystkich Mk3 z tego rocznika? Niezależnie czy diesel czy benzyna?

Nie!
Zawieszenia w zwykłych Mondeo są inne.
Czyli zawieszenie ST220 jest zawsze inne nawet jeżeli jest "standardowe".

ST220 miało swoje standardowe i specjalne zawieszenie.
A reszta modeli miała swoje (inne) standardowe i specjalne.

Wskazanie skrzyni biegów (5 lub 6) pomaga w prosty sposób na odróżnienie przedliftowych od poliftowych, ale tylko ST220.
W innych modelach Mondeo mk3 skrzynia nie była już takim wyznacznikiem.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

iparts

Przeczytałem cały temat i muszę przyznać że bardzo ciekawy projekt. Gratuluje świetnego auta i oby tak dalej!
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.iparts.pl/auto/ford,36.html

sseebbaa1

Cytat: iparts w 15.01.2014, 10:58
Przeczytałem cały temat i muszę przyznać że bardzo ciekawy projekt. Gratuluje świetnego auta i oby tak dalej!
Dziękuję bardzo.
Staram się dbać o autko w miarę swoich możliwości.

Ale i tak brakuje paru tysięcy na realizację planów, które chodzą po głowie...

Najbliższy plan zakłada uzbieranie kasy na szperę Quaife. Chciałbym spróbować jak wtedy będzie jeździł mój smok.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Do mojego ST220 przyjechały dzisiaj dwa wahacze przednie o następujących symbolach:
2S71-3042-AD [1522082] - prawy
2S71-3051-AD [1522131] - lewy
(wahacze oczywiście były zamawiane poprzez podanie nr VIN)

No a inny człowiek, który mi sprawdzał symbole (również po podaniu VIN-u), stwierdził, że powinienem kupić:
5S71-3042-AB [1522084] - prawy
5S71-3051-AB [1522133] - lewy


Czy ktoś ma możliwość sprawdzenia czy to są symbole tych samych części?
Czy może są różne?

Symbole oczywiście dotyczą oryginalnych części Forda.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

Napisz na FCP do wojtekn - on chyba pracuje w Fordzie, wiec ma dostep do najnowszych informacji...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1

Aby sprawdzić numery części jakie do mnie przyjechały w ramach zamówienia, dzisiaj podjechałem do lokalnego ASO i zapytałem czym różnią się te pierwsze wahacze od tych drugich (z postu #233).
Z oficjalnego programu Forda wyszło przy tych pierwszych, że są to wahacze standardowe (STD) a te drugie są wzmocnione (HD).

Mając taką informację złożyłem reklamację przez warsztat w którym zamawiałem i poinformowałem telefonicznie dostawcę, że w moim aucie jest zastosowane "specjalne zawieszenie", co można w prosty sposób ustalić po nr VIN. Tym samym wahacze standardowe są nieodpowiednie.
Człowiek po drugiej stronie słuchawki najpierw próbował mi wmówić, że wszystko jest OK, ale potem powiedział, że oddzwoni do mnie. Więc czekam. Zobaczymy jaką odpowiedź wymyślą.

Ale coś mi się wydaje, że jakiś magazyn Forda chciał mnie zrobić w konia. Bowiem w polskim magazynie był na stanie prawy wahacz a musiałem czekać na ściągnięcie z Niemiec lewego (bo zamówiłem oba). Więc myślę sobie, że po prostu ktoś chciał wcisnąć mi standardowy wahacz, aby "zluzować" magazyn. A drugi dobrali już do pary żeby się nie różniły typami. Są to części nie cieszące się popytem i pewnie wahacz zalegał od dawna.

Inna sprawa, że w programie z częściami Forda w ASO to mają niezły cyrk. Widziałem na monitorze, że niektóre wahacze do ST220 miały w opisie że są standardowymi (opis szarą czcionką) i jednocześnie są wzmocnionymi (opis czarną czcionką).
Wiem że, szara czcionka oznacza, że nie jest to całkowicie pewna informacja, a czarna ma podobno oznaczać sprawdzone dane. Niezłe jaja skoro oficjalny program serwisowy zawiera informacje, które dopiero muszą zostać sprawdzone :)

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Z tymi wahaczami to są niezłe przeboje.
Ustalenie rodzaju wahaczy do ST220 przez dane uzyskane z oficjalnego programu komputerowego Forda w zasadzie nie daje żadnej jednoznacznej odpowiedzi! Nieźle co?

Kiedy ja zamawiałem oryginalne wahacze, to warsztat na moją prośbę zadał dostawcy bardziej szczegółowe pytania (w rozmowie telefonicznej) odnośnie zamówienia. I wtedy okazało się, że konkretne dane zawarte są tylko w specjalnej bazie danych (?) rejestrze (?) będącej w posiadaniu oficjalnego przedstawiciela. Żaden ASO nie dysponuje informacjami z tej bazy i muszą się o takie informacje specjalne zwracać (tak mi to wytłumaczono). Baza danych ma zawierać precyzyjne informacje odnośnie części, jakie były w samochodzie na tzw. pierwszym montażu.
Jest to jedyny sposób na ustalenie jakie konkretnie wahacze są w samochodzie (na samych wahaczach nie widać numerów seryjnych).

Taką właśnie drogą warsztat ustalił, że do mojego ST220 pasują wahacze:
2S71-3042-AD [1522082] - prawy
2S71-3051-AD [1522131] - lewy

Była to informacja jedynie telefoniczna, więc dalej nie byłem przekonany co do jej prawdziwości. A przynajmniej chciałem ją sprawdzić.

Z tego powodu poprosiłem kolegę Przemka (,,Falubaz 1") o sprawdzenie tego w niemieckich serwisach Forda. Przemek poprosił z kolei swojego kolegę pracującego w serwisie w Niemczech o przysługę i otrzymałem informację potwierdzającą prawidłowość wyboru wahaczy o w/w numerach.

Czyli wygląda na to, że kupiłem i otrzymałem prawidłowe wahacze.


Tak jak już pisałem wcześniej, ASO ustaliło (również po numerze VIN) inne wahacze niż te powyżej.
A kolega z FCP, który zajmuje się rozprowadzaniem oryginalnych części do Forda ustalił jeszcze inne :)

Podsumowując – wszystko wskazuje na to, że akurat w odniesieniu do ST220 trzeba posiłkować się informacjami odnośnie części z pierwszego montażu. Zatem warto pamiętać, że nawet ASO powinno przedzwonić do FORD POLSKA i zweryfikować swoje informacje z komputera.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Dokonałem zakupów:
- dwa wahacze przednie [symbole we wcześniejszym poście]
- drążek kierowniczy [4111327]
- końcówka drążka kierowniczego [1138313]
- 4 oryginalne używane felgi od kolegi Kapi1983 (w ładnym stanie; nie regenerowane, bo chciałem oryginalne wykończenie felg)

Kupione felgi dodatkowo oddałem do prostowania, bo miały minimalne bicie na wewnętrznym rancie.

Czekam jeszcze na śrubę trzymającą wahacz (przechodzącą przez tą większą tylną tuleję), bo została wygięta w trakcie stłuczki. Po dotarciu tej śruby będzie wszystko składane.

Przy okazji sprawdzania zawieszenia mechanik zauważył jeszcze przepuszczający simering na wale przy kole pasowym, więc to też będzie wymienione.


A na koniec pozostanie boksowanie się z ubezpieczalnią, bo wszystkie ceny przez nich sugerowane nijak się mają do rzeczywistych kosztów.
No i będzie trzeba im wytłumaczyć, że zawieszenie ST to nie to samo co w pozostałych modelach.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

caqerr

Powodzenia w walce z ubezpieczycielem, przyda się ;)

bishop

Cytat: sseebbaa1 w 31.01.2014, 15:40No i będzie trzeba im wytłumaczyć, że zawieszenie ST to nie to samo co w pozostałych modelach.
Wyślij im linka do Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html