Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Cytat: bishop w 31.01.2014, 17:09
Wyślij im linka do Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.fordtuning.pl
To sobie zostawię jako asa w rękawie, gdy dojdzie do sporu sądowego  :evil:
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

02.02.2014, 11:50 #241 Ostatnia edycja: 25.09.2019, 21:13 by sseebbaa1
Uszkodzona tylna większa tuleja w przednim wahaczu z mojego ST220. Element metalowy rozpadł się na skutek uderzenia w koło w trakcie stłuczki.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Nawet śruba trzymająca tuleję wygięła się:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



No ale nowe części już czekają na montaż.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

marcin uk

uff :) w końcu przeczytałem wszystko. Aż miło i przyjemnie się czytało. Świetne autko.
Przyznam, że nawet mająć bmw czy audi aż tyle nie czytałem czy się nie wciagnełem w tematy na forum, a tu przyjemnie się patrzy, czyta i przyjemnie ogłąda postępy visualno-tuningowe itd. :)

Sam już zacząłem delikatnie coś robić, ale to co wym robicie to jest to po prostu PASJA przez duże P :)

Tycek

Cytat: sseebbaa1 w 12.01.2014, 21:14Sprawdzając niektóre VIN-y znalezione chociażby w ogłoszeniach zauważyłem, że w ST220 zawieszenie specjalne łączy się w konfiguracji ze skrzynią 6-biegową (MMT6). To potwierdzałoby, że ten rodzaj zawieszenia występuje po pierwszym liftingu. Ale zaznaczam, że wymaga to jeszcze potwierdzenia, bo przecież sprawdziłem tylko kilka samochodów.
Kolego masz tu mój vin, miałem tdci 130 PRZEDLIFTA  z (twoim zdaniem) poliftową skrzynią MMT6 i ze specjalnym zawieszeniem...? Numer VIN: WF0WXXGBBW3D15977
Dodam jeszczę, że w obecnym st220 10.12.2002r jest zawieszenie specjalne i skrzynia 5 :) Czyli nic juz nie jest jasne. Pozdro.

Baro91

Sprawdzanie numer VIN w Microcat ?

sseebbaa1

03.02.2014, 15:05 #245 Ostatnia edycja: 03.02.2014, 16:12 by sseebbaa1
Cytat: Tycek w 03.02.2014, 07:11Dodam jeszczę, że w obecnym st220 10.12.2002r jest zawieszenie specjalne i skrzynia 5  Czyli nic juz nie jest jasne. Pozdro
Tycek a czemu Ty twierdzisz, że masz zawieszenie specjalne?
W temacie dotyczącym Twojego ST220 sam wstawiłeś dane uzyskane z ETISa i tam jak byk jest napisane: "Z Zawieszeniem Standardowym"!

Masz przedlifta więc masz skrzynię MTX75 (5-biegową) oraz standardowe zawieszenie.
Nie rób zamieszania :D



Cytat: Tycek w 03.02.2014, 07:11Kolego masz tu mój vin, miałem tdci 130 PRZEDLIFTA  z (twoim zdaniem) poliftową skrzynią MMT6 i ze specjalnym zawieszeniem...?

Moje uwagi odnośnie zawieszenia i skrzyni biegów dotyczą WYŁĄCZNIE modeli ST220.

Model ST220 przed liftem miał skrzynię MTX75 i standardowe zawieszenie, a po lifcie skrzynię MMT6 i zawieszenie specjalne. Jak do tej pory nie znalazłem samochodu, który podważyłby takie twierdzenie.



Cytat: Baro91 w 03.02.2014, 10:35
Sprawdzanie numer VIN w Microcat?
Numer VIN rozszyfrowujemy na stronie FordEtis
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.etis.ford.com/?lang=pl&country=PL
W zakładce pojazdy wpisujesz (ew. wklejasz) numer VIN i wyskakują podstawowe dane samochodu.
Rozwijasz okienko "Mniej ważne funkcje" i rozwija się lista z bardziej szczegółowym opisem.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Cytat: marcin uk w 03.02.2014, 04:53
uff  w końcu przeczytałem wszystko. Aż miło i przyjemnie się czytało. Świetne autko.
Dziękuję!
Ale widzę w innych tematach, że Ty też masz niezły zapał do modów w swoim nowym autku.
Tak trzymać!



Przeglądając specyfikację mojego samochodu przypisaną do numeru VIN stwierdziłem, że nie wszystko rozumiem z zapisanych tam informacji.
A informacje wyświetlają się następujące:

Data produkcji: 03.11.2005
Model pojazdu: Mondeo 2001-2007
Typ nadwozia: 5-Drzwiowy Sedan
Wersja: ST220
Silnik: Duratec 3.0 EFI (220PS)
Przekładnia: 6-bieg. przekł. ręczn. - MMT6
Napęd: LHD FWD
Przełożenie przekładni głównej: 3.867/2.762
Norma emisji spalin: Etap IV ograniczania emisji
Klimatyzacja: Automatyczna Regulacja Temperatury
Obszar: (+)"B"
Lakier: Machine Silver Metalik
Materiał we wnętrzu: Verona Grain Leather
•   Wyprodukowany W Zakładzie Genk
•    Bez lakieru zamawianego specjalnie
•    Poziom marketingowy 1
•    (-) SVP
•    Z elektroniczna kontr.statecznosci
•    Naklejka aplikacji VP
•    Ok. przednie zamykane 1 dotknieciem
•    Okna tylne zamyk./otwierane 1 dotkn
•    Ze standardowš przyciemnianš szybš
•    Z Ogrzewanš Szybš Przedniš
•    Przedn.maty podl.-dywanik Deluxe
•    Tyln.maty podl.-dywanik Deluxe
•    Z Izolatorem
•    Bez relingu dachowego
•    Elektr.Regulowane Lusterko Wsteczne
•    Podw. el./ogrz. lusterka z lampkami
•    Tylny œr.podłokiet.ze schowkiem
•    Z ręcznie reg. podporš lędŸw. pas.
•    Ogrzew.siedz. kier.-zmien.temp.
•    Z ogrzew.siedz.pasaż.-zmien.temp.
•    Bez ogrzewanych tylnych siedzeń
•    Z brzęczykiem ostrz. pasów bezp.
•    Z regulatorem siedz. kier. 8 kier.
•    Z el. 8-kier. reg. siedz. pasaż.
•    Z gałk.zm.bieg.skórz./dobran.kolor.
•    Pilot drzwi - 2 kluczyki
•    Z Wycier./Spryskiwacz. Szyby Tylnej
•    Z automat.wycieraczkš szyby przedn.
•    Z Ogrzew. Dyszami Spryskiwaczy
•    Z wycier./sprysk. reflektorów
•    Bez Szyberdachu
•    Air Crtn Rstrnt LH
•    Kurtyna powietrzna - prawa strona
•    Deployable Anti-W'Lash Restr
•    Z intel.ograniczn. pod.pow.kierowcy
•    Z 'intel.'ograniczn.pod.pow. pasaz.
•    Z bocznš podusz.pow.- str. kierowcy
•    Z bocznš podusz.pow.- str. Pasażera
•    Z małym stalowym kołem zapasowym
•    Koła Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.f.dz. ze st. lekk.18" X 7.5 16
•    Opona koł.zapas. Mini o ogran.zast.
•    Specjalne zawieszenie
•    Bez wspomagania awaryjnego hamulców
•    Układ ABS na wszystkie koła
•    Z Przeciwobrot. Systemem Trakc.
•    Wlot filtru zapachów w pasie podok.
•    Bez Nagrzewnicy
•    Kierownica w kolorze pojazdu
•    Ze Sterowaniem Prędkoœciš
•    Bez Nagrzewnicy Pomocniczej
•    Z komputerem paliwowym (symbol)
•    Z czujnikiem odlegl. przy cofaniu
•    Z obwodowym urzadz.p/kradziezy
•    Bez zestawu do zamontowania radia
•    Bez dod. odtwarzacza CD
•    Tylko interfejs telef. BT/VC
•    Bogate wyp. z CDX6/radiem AM/FM
•    4 współosiowe głoœniki bogat wersji
•    Z pakietem przyg. telef.-Konstr.B
•    Bez ukł. zapewn.rozrywki rodzinie
•    Bez systemu interfejsu tel. komórk.
•    Moduł aktywowany głosem - Francuski
•    Z Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.e.ster.rad.na joys.+przyc.roz.PTT
•    Z zapalniczka
•    Reflektor ksenonowy
•    Z Przednimi Lampami Przeciwmgieln.
•    Z autom. reg. poz. œwiec. reflekt.
•    Z automatycznym wł./wył.reflektorów
•    Z przyciemniani oswietl zest wskaz



No i stwierdziłem, że nie wiem co dokładnie oznaczają następujące zapisy:

Poziom marketingowy 1
(-) SVP
Naklejka aplikacji VP
Z Izolatorem
Deployable Anti-W'Lash Restr

Czy ktoś pomoże rozszyfrować to?

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Cytat: sseebbaa1 w 04.02.2014, 22:48Poziom marketingowy 1
(-) SVP
Naklejka aplikacji VP
Z Izolatorem
Deployable Anti-W'Lash Restr

Czy ktoś pomoże rozszyfrować to?
No i nikt nie pomoże?  ;(



A moje autko dalej zalega w warsztacie. Po zamontowaniu nowych wahaczy prawe koło stoi w zbyt dużym ujemnym pochyleniu (góra koła za bardzo idzie w głąb auta). To może oznaczać (i raczej oznacza), że amortyzator skrzywił się w trakcie stłuczki.
Przez chwilę rozważałem czy nie kupić całego kompletu (4 szt.) jakichś innych amortyzatorów niż seryjne. Ale ostatecznie zdecydowałem, że zostanę przy oryginalnych Motorcraftach i kupię tylko 2 szt. na przód.
Jeżdżę po dosyć dziurawym mieście i takie nie do końca twarde amortyzatory powodują, że auto jest szybsze (lepiej wybiera dziury) niż na twardszym zestawie.

Niestety nie jest wykluczone, że sanki też trzeba wymienić. Na całe szczęście używane sanki, to jest niewielki koszt na aukcjach internetowych. Tylko znowu powstaje pytanie czy sanki w ST220 są takie same jak w reszcie Mondeo mk3?
Myślę, że są identyczne, ale pewności nie mam.
Jak warsztat będzie zamawiał amortyzatory, to poproszę żeby przy okazji sprawdzili też po indeksach czy sanki są takie same.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

Jean-Luc Picard :D na sieci znalazłem tylko to:
Cytat: sseebbaa1 w 11.02.2014, 20:29Deployable Anti-W'Lash Restr
napinacze pasów bezpieczeństwa.
Cytat: sseebbaa1 w 11.02.2014, 20:29(-) SVP
Special Vehicle Pack - chodzi o to, że instalacja elektryczna nie jest przystosowana do rozbudowy o jakieś opcje. Jakie? Henry Ford pewnie też nie wie.
Cytat: sseebbaa1 w 11.02.2014, 20:29Z Izolatorem
Hood insulation - wygłuszenie, izolacja pod maską.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

Dzięki Seweryn za pomoc!
Skąd wziąłeś te info?

A co do "Hood insulation - wygłuszenie, izolacja pod maską" to pewnie i tak wygłuszenie zostanie usunięte, jak tylko Tomasz zdecyduje się w końcu(!) sprzedać mi swój filtr stożkowy z osłoną termiczną. Ta osłona jest dopasowana do maski bez wygłuszenia.
Akurat wygłuszenie w benzyniakach nie jest absolutnie konieczne, a wręcz lekko zbędne przy V6  8)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

Znalazłem w sieci;]
Cytat: sseebbaa1 w 12.02.2014, 10:35Tomasz zdecyduje się w końcu(!) sprzedać mi swój filtr stożkowy z osłoną termiczną
Kupuj, kupuj. Ładnie wykonane.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

T

Cytat: sseebbaa1 w 12.02.2014, 10:35jak tylko Tomasz zdecyduje się w końcu(!) sprzedać mi swój filtr stożkowy z osłoną termiczną
Jak wiesz, muszę dorobić jeden element, żeby całość pasowała pnp do Twojego auta, a pogoda była, póki co, wybitnie niegarażowa. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

13.02.2014, 23:31 #252 Ostatnia edycja: 25.09.2019, 21:17 by sseebbaa1
W związku z tym, że kilka osób pytało mnie jak to jest z tym obniżeniem zawieszenia dzięki akcesoryjnym sprężynom rozwinę trochę temat. Zamieszczę też zdjęcia, które dobrze zobrazują to.

Przypomnę, że mam sprężyny firmy MAD i one obniżają o 35mm przód i o 30 mm tył.
(patrz też post #71)

No i tu powstało pytanie czy te 35/30 oznacza obniżenie względem normalnej wysokości ST220, czy może względem normalnej wysokości zwykłych Mondeo?

Odpowiedź - takie obniżenie (35/30) uzyskalibyśmy w zwykłym Mondeo.
W Mondeo ST220 będzie to oznaczało rzeczywiste obniżenie o 20 mm z przodu i 15 mm z tyłu.

Skąd taka różnica?
Stąd, że każde ST220 wyjeżdżało z fabryki obniżone o dokładnie 15 mm w porównaniu do "zwykłych" Mondeo mk3.
Producenci akcesoryjnych sprężyn nie rozróżniają ST - reszta świata :) i podają obniżenie zwykłych Mondeo.
Zatem rzeczywiste obniżenie eSTeków będzie mniejsze o te 15 mm.

Poniżej przedstawiam zdjęcie ST220 (kolegi Bishopa) stojącego na fabrycznych sprężynach. Widać, że przednie koło jest w równych odległościach od krawędzi błotnika. Czyli na całym obwodzie opony jest mniej więcej taka sama odległość do łuku nakreślonego przez kształt błotnika.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




A tutaj zdjęcie mojego ST220 ze wspomnianymi sprężynami 35/30. Widać, że dolne krawędzie błotnika są oddalone od koła podobnie jak w samochodzie Bishopa, ale góra błotnika obniżyła się właśnie o te 2 cm.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Mój komentarz do takiego obniżenia jest następujący - gdybym kupił eSTeka z normalnym zawieszeniem (-15mm) to nigdy sam z siebie nie zdecydowałbym się na obniżenie wozu. Bałbym się, że coś urwę na dziurach, albo że będzie za twardo i ogólnie do kitu.
Ale kupiłem już autko z tymi niższymi sprężynami. Zostało mi to narzucone :)
Jednak już po kilku tygodniach wiedziałem, że jest to jedna z lepszych modyfikacji jaką może zapewnić swojemu autku kierowca lubiący wykorzystywać możliwości V6. Samochód wcale nie traci dużo na naprawdę dziurawych drogach, a za to na najbliższym zakręcie z nawiązką odrabia ewentualne straty :evil:
Do tej pory nie miałem doświadczenia z obniżonymi zawieszeniami, ale koledzy którzy mieli większą wiedzę w tym zakresie po przejażdżce mówili, że bardzo fajnie to działa - tzn. czuć było wyeliminowanie przechyłów przy hamowaniu/przyśpieszaniu i przede wszystkim w zakrętach. Ale ewentualne dziury w jezdni zawieszenie ciągle wybierało i nie było efektu "dechy".

Mogę śmiało powiedzieć, że ewentualne kolejne auta też będę obniżał.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Ja też bardzo lubię swoje zawieszenie (Eibach -40/-30 + B6), jednak faktem jest, że na seryjnym dało się jeździć szybciej po bardzo dziurawych drogach. :) Oczywiście na bardziej normalnych jest dokładnie na odwrót.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

marcin uk

14.02.2014, 02:44 #254 Ostatnia edycja: 14.02.2014, 12:05 by badger
Cytat: sseebbaa1 w 13.02.2014, 22:39Do tej pory nie miałem doświadczenia z obniżonymi zawieszeniami, ale koledzy którzy mieli większą wiedzę w tym zakresie po przejażdżce mówili, że bardzo fajnie to działa - tzn. czuć było wyeliminowanie przechyłów przy hamowaniu/przyśpieszaniu i przede wszystkim w zakrętach. Ale ewentualne dziury w jezdni zawieszenie ciągle wybierało i nie było efektu "dechy".

Zmniejszenie środka ciężkości i już jest wspaniale. Nawet 20 mm już czuć ja miałem bete 40-50 mm i poczułem diametralną różnice.

Co do dziur :) nie ma znacznej różnicy, ale jest na parkingach bo trzeba uważać na różne krawężniki itd. :)

Ja pomyśle o 235/35/19 bo na takich kółeczkach już można jeździć :) ale to już koszt opon i felg jak na razie są inne ważniejsze sprawy jak wydech,hamulce, nagłośnienie ;)