Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

04.06.2014, 20:41 #375 Ostatnia edycja: 05.06.2014, 16:20 by sseebbaa1
Cytat: Tomasz w 04.06.2014, 19:14To jest właśnie opis problemu "niedokręconych" wałków rozrządu
Wygląda na to, że jest to nie tylko kwestia prostego niedokręcenia wałków, gdyż wtedy rozwiązaniem byłoby po prostu zastosowanie procedury przewidzianej przez Forda i dokręcenie śrub w przewidzianej przez fabrykę kolejności.
Tymczasem cytowany temat podaje inne rozwiązanie polegające na specyficznym dokręceniu śrub (częściowo odmiennym od fabrycznego sposobu).
Więc rzeczywiście obecnie pokładam nadzieje w tym rozwiązaniu.

Cytat: Tomasz w 04.06.2014, 19:14nie dotyczy to defektu zaworów czy popychaczy jako takich
Zgadza się!


« Dodane: 05.06.2014, 16:20 »

No niestety dzisiaj nie będzie to zrobione, bo warsztat nie ma tak małego klucza dynamometrycznego, który pozwalałby dokręcać śruby z siłą 8 Nm, a tyle jest potrzebne przy śrubach trzymających wałki. Klucz będzie jutro.
Załamka...

No ale tu przy okazji rodzi się pytanie - czy wałki rozrządu są dokręcane gdy łańcuch jest założony, czy może łańcuch zakłada się później już po dokręceniu?
Może to być istotne z tego względu, że łańcuch jednak ciągnie trochę kółka rozrządu w dół, a tym samym stara się podnieść wałek i naciska na mocowania. Wówczas może dojść do zafałszowania siły z jaką faktycznie są dokręcane śruby mocowania wałków. Ciągnący łańcuch może także doprowadzić do krzywego ustawienia wałka itp.

W temacie z Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.fordcontour.org nic nie wspominają o łańcuchu, chociaż na jednym szkicu głowica jest przedstawiona bez łańcucha. Więc jak to jest?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

yayko

a ja mam pytanie czy to cykanie dzieje się na zimnym i ciepłym silniku czy tylko na zimnym?

sseebbaa1

W zasadzie to tykanie słychać tylko na ciepłym.
Taki objaw wpisywałby się w opis tykania z cytowanego amerykańskiego forum. Tam stwierdzono, że tykanie jest słyszalne przy normalnej roboczej temperaturze silnika.
To dlatego mam nadzieję, że to rozwiązanie przyniesie ulgę silnikowi i moim uszom :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

I jak? Mają klucz? Dokręcili? Działa wszystko?
ps. Ceramizer wlewałeś całe opakowanie do komory?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

Byłem poza Gorzowem i nawet nie wiem, bo nie zadzwoniłem do mechaniorów. Wiem, że klucz kupili, ale czy zrobili z niego użytek, to już nie mam pojęcia.
Jutro tzn. dzisiaj to sprawdzę.

Cerateca wlałem oczywiście całego, dolewając go do świeżo wymienionego oleju.
A Ty wlewałeś inaczej, czy jak?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Co to za mechanicy, że kluczy nie mają? :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Nic mi nie mów. Dałem im szansę, ale niestety okazała się po prostu żenada.
W poniedziałek zabieram auto i wracam do swojego wcześniejszego warsztatu.

Mały klucz dynamometryczny kupili chyba tylko dlatego, że jestem klientem który dopytywał się o naprawę tych zaworów i wskazywał, że mocowania wałków muszą być dokręcane z siłą 8 Nm.
Strach pomyśleć jak oni wcześniej naprawiali rozrząd i inne podzespoły wymagające niskich wartości Nm (bo mieli klucz tylko do wyższych wartości Nm).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

weksla

O ile W OGÓLE dokręcali coś kluczem dynamometrycznym, w co jednak wątpie:D
Znam kilkanaście takich warsztatów co robią na przysłowiowe "oko" i będizesz Pan zadowolony:D...
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

yayko

Mam ten sam problem co Ty :)
i jeżeli chodzi o dokręcanie wałków to nic to nie daje, dalej słychać to cykanie,
Moi spece z DREAM GARAGE obstawiają że u mnie są to szklanki i pewnie w następnym miesiącu będą one wymieniane..

sseebbaa1

Jestem już po dokręceniu tych wałków.
Dokręcane były z siłą 8 Nm. Czyli jak instrukcja przykazała.
Mechanik mówił, że te 8 Nm to naprawdę mało, bo ledwie zabrał się za przykręcanie, a tam klucz dynamometryczny już "cyk". Mechanior chętnie przykręciłby mocniej, ale jak instrukcja, to instrukcja!

No i wydaje mi się, że jest troszeczkę ciszej. Słychać trochę klekotanie, ale jednak jest ciszej.
Jeszcze będę nasłuchiwał.

Aaaa, mechanik sprawdzał też szklanki i twierdził, że są OK.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

13.06.2014, 20:47 #385 Ostatnia edycja: 25.09.2019, 22:48 by sseebbaa1
Ostatnio przy ostrzejszej przejażdżce usłyszałem niepokojący odgłos.
Podczas naprawdę mocnego hamowania (takiego, że pasażer leci na przednią szybę :) ) było słychać takie mocne i głuche uderzenie.
Sprawiało to wrażenie jakby coś się przesunęło na skutek tego ostrego hamowania.

Wtedy też przypomniałem sobie, że ten odgłos słyszałem już wcześniej, ale wtedy byłem przekonany, że może tak koło (lub zawieszenie) zareagowało na jakiejś dziurze przy mocno dociążonej przedniej osi w trakcie hamowania.

Pierwsze podejrzenie padło na układ wydechowy - że mógł tak mocno przesunąć się na swoich elastycznych mocowaniach i coś zahaczyć, urwać mocowanie. Ale to nie było to.
Drugie moje podejrzenie, to łapa silnika, tym bardziej, że widziałem na gumie łapy malutkie pęknięcie.
Mechanik mówił jednak, że to mało prawdopodobne.

Wzięliśmy auto na podnośnik i wtedy zobaczyłem, że przy jarzmach zacisków jest świeży ślad niewielkiego przesunięcia!
Dzięki temu, że mam pomalowane zaciski było to lepiej widoczne, bo czerwony bardziej rzucał się w oczy.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Mechanik mocniej dokręcił śruby (dało się!) i jest spokój.

Morał - po jakimś czasie od wymiany zacisków hamulcowych trzeba koniecznie sprawdzić dokręcenie śrub trzymających jarzmo!
:o

Odgłosy ustały, a to najważniejsze.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

weksla

No Sebaa ja tez wymieniałem nie dawno. Sprawdze u siebie jak się mają srubki. U mnie gorzej, bo na nowe bilsteiny poczekam około 3 tygodnio zanim stargają z Raichu:(
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

sseebbaa1

Cytat: weksla w 13.06.2014, 20:57
No Sebaa ja tez wymieniałem nie dawno. Sprawdze u siebie jak się mają srubki. U mnie gorzej, bo na nowe bilsteiny poczekam około 3 tygodnio zanim stargają z Raichu:(
Koniecznie sprawdź! Trochę strach, jak pomyślę, że zaciski nie było porządnie dokręcone.
No i życzę jak najszybszego montażu nowych amorków.


A mnie coraz bardziej wkurzają odgłosy z jakiegoś obracającego się elementu przy przednich kołach. Powoduje on wyczuwalne wibracje.
W zasadzie to obstawiam lewą półoś oraz łożysko podpierające tę półoś.
No i tu mam pytanie - czy taką półoś trzeba wymieniać w całości z łożyskiem, czy może da się wymienić samo łożysko? Czy krzyżaki w tej półosi też mogą powodować takie objawy?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

weksla

łozysko podpory wału jest tylko na prawej (dłuższej) półosi i można je wymienić osobno - nie trzeba całej półosi.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Cytat: sseebbaa1 w 15.06.2014, 21:53No i tu mam pytanie - czy taką półoś trzeba wymieniać w całości z łożyskiem, czy może da się wymienić samo łożysko?
Oryginalnie występuje jako jedna części, ale można wymienić samo łożysko. Kosztuje mniej niż 100 zł.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club