Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

przemtol

Też miałem problemy z klimą, że raz działała a raz nie. U mnie były przetarte kabelki idące do "osuszacza" i powodowało to że raz łączyło a raz nie. Zdjęcie podglądowe: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://d.moto.gratka.pl/auto/14604/ogl/41/90/13644037709877_B.jpg

sseebbaa1

Cytat: przemtol w 04.08.2014, 22:24U mnie były przetarte kabelki idące do "osuszacza" i powodowało to że raz łączyło a raz nie.
Dzięki za podpowiedź. Jutro sprawdzę wszystkie widoczne kabelki. Może akurat uda się coś zobaczyć.
Czasami najprostsze metody mają szanse rozwiązać problem.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

No i kolejna część historii z zaciskami hamulcowymi (wcześniej posty #385, #400).

Znowu pojawiły się pojedyncze stuki przy ostrzejszym hamowaniu. Słyszałem je ponownie już od pewnego czasu, ale nic nie pisałem, bo chciałem znaleźć w końcu rozwiązanie irytującego problemu.
Stuki były zarówno denerwujące, jak i niebezpieczne.
Oczywiście zacząłem jeździć ostrożniej, bo nie chciałem nic uszkodzić.

Aby znaleźć rozwiązanie rozmawiałem ze ślusarzem-magikiem, któremu chciałem zlecić wykonanie nadwymiarowych śrub lepiej wypełniających otwory w zwrotnicy.
Po opisaniu problemu ślusarz stwierdził, że to niemożliwe, żeby te dwa elementy, czyli jarzmo zacisku i zwrotnica, przesuwały się względem siebie. Mówił, że dwa kawałki żelastwa przylegające do siebie i porządnie skręcone taką twardą śrubą (10.9) nie mają prawa ruszyć się nawet jeżeli otwory w zwrotnicy mają lekki luz i nawet jeżeli siły działają w poprzek śruby.
Ostatecznie nie zleciłem wykonania tych śrub...

Ślusarz nic nie pomógł, ale za to w trakcie rozmowy oświeciło mnie i już wiem co jest problemem!
8) 8) 8)
Jeszcze tego nie sprawdziłem, ale jestem przekonany, że dobrze myślę.

Podpowiedź - po dokręceniu zacisków do zwrotnic problem ustał na jakiś czas, powiedzmy na miesiąc. Potem znowu się pojawił.
Druga podpowiedź - rozwiązanie kryło się w tym co mówił ślusarz.

Ktoś już wie? :)

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

caqerr


sseebbaa1

Cytat: caqerr w 11.08.2014, 22:26
Luźna zwrotnica?

Nie.
Zwrotnica jest OK.
:)

Chodzi o połączenie zwrotnicy z jarzmem zacisku. Tam jest problem. Tylko jaki?
:D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Brak podkładki? ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Cytat: Tomasz w 11.08.2014, 22:54
Brak podkładki? ;)

Y, Y.  :)
To nie to.
Zresztą żadnych podkładek tam nie widziałem nawet przy standardowych zaciskach.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Bezpośrednio z tego, co mówił Ci ślusarz, wynika chyba tylko tyle, że źle to skręciłeś. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Cytat: Tomasz w 11.08.2014, 23:27
Bezpośrednio z tego, co mówił Ci ślusarz, wynika chyba tylko tyle, że źle to skręciłeś. ;)
Skręcone to było naprawdę mocno. Mechanik prawie wisiał na kluczu. Sam to widziałem.
Ale po miesiącu jazdy, kiedy znowu pojawiło się stukanie, to tę samą śrubę mógł jednak ponownie trochę dokręcić.
Coś jakby się poluzowało.

I tu jest rozwiązanie.
Ale chyba potrzebna jest następna podpowiedź - ten problem nie wystąpi przy każdym zacisku. Tylko pewna modyfikacja powoduje problem :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Nie wiem, może lakier?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Cytat: Tomasz w 11.08.2014, 23:57
Nie wiem, może lakier?
Trafiony, zatopiony!
O to właśnie chodzi!

Zaciski były malowane dwoma albo nawet trzema warstwami farby i po termicznym utwardzeniu tworzy ona całkiem grubą warstwę.
Niestety teraz dopiero zdałem sobie sprawę, że w miejscu połączenia jarzma zacisku i zwrotnicy farba nie została usunięta! Oddzielała ona obie części, a duże siły występujące na styku dwóch płaszczyzn powodowały po prostu ugniatanie się tej grubszej warstwy farby.
Widać to na wcześniejszych zdjęciach (#385). Farba powodowała też pewnie jakiś poślizg pomiędzy częściami.

Zatem dokręcenie śrub pomagało tylko na chwilę, zaraz po wyjechaniu z warsztatu. Później znowu farba była ugniatana i dlatego po pewnym czasie wydawało się, że śruby poluzowały się.

A dlaczego ślusarz naprowadził mnie na to rozwiązanie? Bo mówił o dwóch przylegających do siebie kawałkach żelaza. Wtedy uświadomiłem sobie, że u mnie, na skutek nałożenia stosunkowo grubej warstwy farby, te kawałki żelaza nie przylegały jednak ściśle.

Rozwiązanie jest banalne, ale pasuje mi do wszystkich objawów.
W najbliższych dniach odkręcę zaciski i oczyszczę strategiczne miejsca w jarzmach.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

olo

Oby to było to ,choć wydaję mi się że przy mocnym dokręceniu nie powinno nic się przesuwać mimo farby,ale kto wie.Po Twoich postach profilaktycznie sam u siebie sprawdziłem dokręcenie zacisków  ST-kowych i wszystko spoko.Zeszlifuj tą farbę w tych miejscach styku i obserwuj dalej.

sseebbaa1

Cytat: olo w 12.08.2014, 11:42wydaję mi się że przy mocnym dokręceniu nie powinno nic się przesuwać mimo farby,ale kto wie.
Na pewno najlepszy styk tych dwóch płaszczyzn jest wtedy, gdy są całkowicie czyste i niczym nie pokryte.
Ale w sumie nie każda farba musi powodować taki efekt, jak u mnie wystąpił.

Ja pomalowałem zaciski farbą, która przeznaczona jest do malowania kominków, a więc odporna na działania wysokich temperatur (patrz post #122).
Farba była nakładana kilkoma warstwami i to spowodowało, że jej ostateczna grubość była spora.
Zapewne pomalowanie jakąś inną farbą i jedną warstwą mogłoby nie spowodować tego efektu.

Ale ta moja farba ma szanse utrzymać się znacznie dłużej na zacisku i nie stracić swojego koloru (tego bym nie chciał).
Uważam, że wybór farby był dobrym wyborem, tylko niestety nie pomyślałem, że miejsca gdzie jarzmo przylega do zwrotnicy powinny zostać albo zasłonięte przed pomalowaniem, albo wyczyszczone już po pomalowaniu.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 12.08.2014, 00:28Zatem dokręcenie śrub pomagało tylko na chwilę, zaraz po wyjechaniu z warsztatu. Później znowu farba była ugniatana i dlatego po pewnym czasie wydawało się, że śruby poluzowały się.
Albo po prostu ta farba ma niższy współczynnik tarcia niż oryginalna powierzchnia zacisku. Tak czy owak, jest to bardzo prawdopodobna diagnoza, głównie dlatego, że chyba nikt inny nie miał taki problemów z tymi zaciskami (łącznie ze mną).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

st-power

Cytat: sseebbaa1 w 30.07.2014, 11:26Zobaczymy co uda się ustalić Łukaszowi (st-power) i ile to kosztuje w serwisie.

Z przykrością informuję,że emblemat ST220 na siatkę zderzaka przedniego jest nie do kupienia. Po długich poszukiwaniach przez Ford Polska doszli,że ten emblemat był tylko montowany w nowym aucie i nie występuje jako część zamienna.
Pozostaje tylko rynek wtórny lub zrobić go samemu.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi