Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

11.10.2013, 22:39 #60 Ostatnia edycja: 22.09.2019, 22:39 by sseebbaa1
Cytat: bishop w 11.10.2013, 21:12Znajdź specjalistę
Będę szukał na pewno.
Ale czekam też na podpowiedzi!
Chciałbym trafić na specjalistę, a nie na człowieka który maluje pokoje a przy okazji zaciski  :)


Zdjęcia zacisków zrobiłem z przyłożoną miarką, żeby było widać rozmiar zacisku.

Na jednym zdjęciu miarka jest przyłożona do otworów mocujących zacisk.
Rozstaw otworów to 9cm (kiedyś szukałem informacji na temat rozstawu, więc teraz wstawiam dla potomnych).

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

13.10.2013, 12:21 #61 Ostatnia edycja: 22.09.2019, 22:42 by sseebbaa1
Wczoraj przyglądnąłem sie trochę tyłowi auta pod kątem możliwości montażu tylnej górnej rozpórki.


Jest jeden producent tylnej rozpórki do Mondeo MK3 i rozpórka ta jest przykręcana do nadkola, a nie do górnego mocowania amortyzatorów. Chciałem sprawdzić czy jest możliwość przykręcenia rozpórki wyżej (im bliżej górnego mocowania amortyzatorów, tym lepiej).

A więc po odsunięciu tapicerki w bagażniku hatchbacka to wygląda tak (prawe tylne nadkole):
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Podłoga bagażnika i nadkole są połączone przyspawanym elementem w kształcie litery L, który ma na celu eliminację podatności budy na skręcanie. Ale takie rozwiązanie nie ma szans na oparcie się większym przeciążeniom. Musiałoby być bardziej rozbudowane przestrzennie.
Tu zbliżenie na ten element:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




No i wstawiam zdjęcie wspomnianej tylnej rozpórki Mondeo MK3 z firmy WEICHERS SPORT o symbolu 168021 :
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Mocowanie tej tylnej rozpórki:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

17.10.2013, 15:38 #62 Ostatnia edycja: 22.09.2019, 22:43 by sseebbaa1
Mondeo ST220 zachęca do ostrzejszej jazdy.
No i ostatnia niezbyt rozsądna jazda :evil: skutkowala uderzeniem przednim prawym kołem w wysoki krawężnik.
(to i tak najmniejszy wymiar kary jaki mnie spotkał za takie numery)
Uderzenie było na lekko skręconych kołach, ale koło uderzyło płasko - tak, że kontakt był tylko felgą, mniej więcej w połowie wysokości ramion felgi.
Przez to że płasko poszło uderzenie, to opona nic nie ucierpiała.
Ale oczywiście czymś to musiało skutkować  ;(
Samochód jeździ, ale koło lekko huczy. Jest to niewielki dźwięk, ale słychać. Obstawiam, że to łożysko ucierpiało...

Będę jeszcze to sprawdzał na podnośniku, przez kręcenie koła w powietrzu. Sprawdzimy gdzie tak dokładnie hałasuje.

No cóż. Jak jest zabawa, to trzeba płacić!
Takie życie.


Ale jest też dobry wniosek z tego zdarzenia.
Oryginalne felgi od ST (czyli takie jak moje - patrz zdjęcia w pierwszym wpisie) to naprawdę pancerna konstrukcja!
Felga jest nadal prosta!
Oczywiście ma uszkodzoną powierzchnię ramion, ale kręci się idealnie (sprawdzone na maszynie u wulkanizatora).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

Za wysoki krawężnik? Da się miasto sądzić? :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

Hehe. Dobre!
Pozwę ich za postawienie krawężnika na mojej drodze. I nie ważne że dalej był trawnik i chodnik  :D





Dzisiaj stwierdziłem, że mój samochód ma super komfortowe zawieszenie i pięknie wybiera nierówności (mimo obniżonego zawieszenia).





Muszę tylko dodać, że to było zaraz po intensywnej jeździe na kartingach po nierównym betonowym torze!
:stupid:  :stupid:  :stupid:
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

Cytat: sseebbaa1 w 17.10.2013, 19:55Muszę tylko dodać, że to było zaraz po intensywnej jeździe na kartingach po nierównym betonowym torze!
zmieściłeś się w gokarcie?:P
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

18.10.2013, 17:27 #66 Ostatnia edycja: 22.09.2019, 22:45 by sseebbaa1
Cytat: bishop w 18.10.2013, 07:03zmieściłeś się w gokarcie?
Zmieściłem się!
Nie było aż tak źle.

A kończąc offtopic o kartingach pokazuję tylko, na jakim sprzęcie jeździ się po tym torze.
Sprzęt jest używany, ale wszystko działa.
Fajna zabawa!

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





PS. Po weekendzie odstawiam ST220 na wymianę przedniego łożyska.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

19.10.2013, 18:53 #67 Ostatnia edycja: 22.09.2019, 22:47 by sseebbaa1
Już dzisiaj udało się wstawić Mondeo do warsztatu.
Rzeczywiście, tak jak przypuszczałem łożysko jest uszkodzone.
Niestety są też inne części do wymiany, choć nie jest to spowodowane tym wspomnianym wcześniej krawężnikiem.

Po ściągnięciu łożyska okazało się, że piasta jest też do wymiany. Są bowiem na niej spore rysy wzdłuż obwodu, świadczące o obracaniu się łożyska na piaście. A tam powinno to siedzieć bez ruchu.

Przy okazji zdejmowania kół mogłem też przyjrzeć się swoim tarczom i klockom.
No i stwierdzić trzeba, że hamulce skończyły się!
Nadto w jednym przednim przewodzie hamulcowym jest dziwne pęknięcie, ale bliżej karoserii a nie zacisku. Czyli przewód też do wymiany.

Zastanawiam się czy nie reklamować tych tarcz hamulcowych. Mają zaledwie z 0,5-0,7 mm rantu (czyli takie jest ich zużycie), a są całkowicie popękane! A przecież to ATE PowerDisc.

Klocki zjechane - zostało może z 1 mm okładziny.

Czyli cały zestaw wytrzymał coś około 7.000 kilometrów, bo niecały rok temu montowałem nowiutki zestaw ATE (tarcze + klocki).

A teraz tarcza jest popękana na całym obwodzie!
Zdjęcie zrobione zaraz po zdjęciu tarczy:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Tarcze zatem idą na śmietnik, żeby nie rozpadły się na drobne kawałeczki w trakcie jazdy.


A tutaj zbliżenie na te spękania:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Czyli rzeczywiście oryginalne hamulce z tarczą 300 mm są po prostu za małe do ST220. Nie wytrzymują przeciążeń. I to nawet tak dobre produkty jak ATE.


Tym samym zaczynam w trybie przyśpieszonym wymianę hamulców.
Miałem na spokojnie kompletować sobie wszystkie części i później zimą montować...
Ale jednak wydatki przyszły szybciej niż to sobie planowałem.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

caqerr

Te zdjęcie gokartu to ze stadionu we Wrocku :D ?

sseebbaa1

20.10.2013, 09:39 #69 Ostatnia edycja: 22.09.2019, 22:47 by sseebbaa1
Nie. To z Gorzowa.
W Gorzowie dopiero co otworzono nowy tor. Chociaż trudno o nim mówić nowy, bo jest zrobiony w masakrycznie starej hali i jeździ się po niezbyt równym i łatanym betonie.
A do tego jak widzisz używane wózki.

Ale niezależnie od tych malutkich mankamentów :) i tak zamierzam tam sobie jeszcze wiele razy pojeździć, bo radość z jazdy jest ogromna!
Adrenalina trzyma jeszcze długo po!

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

caqerr

Identyczne są we Wro pod stadionem dlatego pytałem :D

sseebbaa1

Cytat: bishop w 28.09.2013, 08:08A właśnie. Co za sprężyny masz obniżające?

bishop ostatnio sprawdziłem te sprężyny.

Są to sprężyny firmy MAD.
Na przednich sprężynach jest napisane "L568 FRONT 268/07"
a na tylnych "L569 REAR 180/05"

Te symbole nic nie mówią i w internecie też nic nie można po nich znaleźć.

Ale kiedy szukałem po prostu sprężyn MAD, to jedynymi żółtymi sprężynami firmy MAD pasującymi do Mondeo MK3 są "35/30".
Czyli to by wskazywało na obniżenie przodu o 35mm, a tyłu o 30mm.

U mnie te sprężyny są połączone ze standardowymi amortyzatorami Motorcrafta i wszystko to bardzo dobrze ze sobą działa. Mówią mi to też osoby, które mają większe doświadczenie z jazdą na obniżonych zawieszeniach.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

caqerr

Czyli coś pomiędzy Eibachem a serią... :D

sseebbaa1

A Eibach jakie ma obniżenie?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

caqerr

40/35.
Niby niewiele ale te 5mm sprawi ,że gdzieś przekosze zderzak... ;|