Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

T

O-ringi musisz wymienić, o ile nie robiłeś tego niedawno. Kosztują grosze.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Właśnie tak sobie pomyślałem, że po prostu przykleiły się na skutek wysuszenia. Ta listwa jest już dłuższy czas wyjęta i nie była zabezpieczona przed wyschnięciem.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Cytat: Tomasz w 16.05.2015, 21:25
O-ringi musisz wymienić, o ile nie robiłeś tego niedawno. Kosztują grosze.
A jakbym wymieniał wtryski na wydajniejsze, to one przychodzą w komplecie już z tymi O-ringami?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

arkadius73

16.05.2015, 22:28 #677 Ostatnia edycja: 16.05.2015, 22:35 by arkadius73
tak w komplecie będziesz miał z uszczelkami


« Dodane: 16.05.2015, 22:35 »

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://i234.photobucket.com/albums/ee95/flippelax/mazda6/injector%20replacement/2011-10-22_11-38-38_792.jpg
albo grubo albo wcale

T

Cytat: sseebbaa1 w 16.05.2015, 21:43A jakbym wymieniał wtryski na wydajniejsze, to one przychodzą w komplecie już z tymi O-ringami?
Zwykle tak, u mnie były. Pamiętaj, żeby przy montażu nasmarować je delikatnie olejem silnikowym -- łatwo wejdą w gniazda i się przy tym nie uszkodzą.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

arkadius73

do smarunku lepsza jest wazelina techniczna
albo grubo albo wcale

sseebbaa1

Jedno jest pewne - O-ringi trzeba czymś delikatnie natłuścić, żeby łatwo weszły, bez podwijania się lub nawet uszkodzenia.
Najlepszym dowodem jest to, że podczas wyciągania wtrysków wszystkie sześć O-ringów zostało w listwie wtryskowej (dokładnie tak jak na zdjęciu powyżej). A teoretycznie powinny wyjść z wtryskami.



Wstępnie zamówiłem zestaw przewodów wysokiego napięcia firmy Magnecor - zestaw o numerze 65153.
Podobno niezniszczalne.
Cena ok. 860 zł, ale skoro niezniszczalne ... to chyba warto :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Tigerbart

sseebbaa1 a tak się zastanawiam, bo widzę, że mocno myślisz o podniesieniu wydajności silnika 3.0 Duratec, czy rozważałeś / sprawdzałeś opcję z głowicami od Jaguara 3.0? Słyszałem, że pasują P&P, a Jaguar ma fabrycznie 240 koni, więc teoretycznie po ich montażu i dobrej mapie można osiągnąć fajny wynik. Już ktoś to ogarnął, zobacz:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=PCQgHOsYp7M

sseebbaa1

Ale z tego filmiku, ani z jego opisu nie wynika, że ma głowice od Jaga.
Zresztą wyczytałem gdzieś na innych forach, że nie ma sensu montowania tych głowic.
Podobno głowice i zawory są dosyć dobrze dopracowane w ST220 - do tego stopnia, że właściciele wcześniejszych modeli Noble w ramach modyfikacji montują głowice ST220 bez żadnych przeróbek.

A podniesienie mocy to i owszem, lecz bardziej z "trójką" z przodu :) Wtedy to mam sens.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Tigerbart

Jak myślisz jak udało się uzyskać wzrost mocy o ponad 40 koni? Jesteś zdania, że jest doładowany? Pytam, bo ja się zastanawiam jak to zostało zrobione, a dziś taki pomysłowy Dobromir mi się włączył z tym Jaguarem ;)

sseebbaa1

To może być kwestia źle skalibrowanej hamowni. Po prostu.
Zerknij na auto Tomasza, które teraz ma 240 KM po ulepszeniu dolotu V6, a bez zbytniej ingerencji w wydech (z tego co pamiętam).
Jeżeli dodasz do tego zafałszowany wynik hamowni, tak jak np. było to w przypadku auta kolegi Boxik (zawyżenie o 30 KM), to masz już odpowiedź.

Mondeo z tego filmiku nie było doładowane. Opis wskazuje natomiast na hardocorowy wydech:
it has both cats removed and a twin stainless pipe straight through
Do tego rzeczywiście zostało poprawione oprogramowanie i stąd wyższa moc. Ale jak jest z rzetelnością wyniku, to nie wiadomo.


Zastanawiam się, jak silnik ST220 zniósłby programowe odblokowanie obrotów powiedzmy do 8.000 przy ulepszonym dolocie powietrza? Są informacje, że takie obroty są uzyskiwane, chociaż nie wiem czy nie wymaga to kutych wnętrzności (lżejszych!).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

qualin

w uk mozna kupic jakies gotowe zestawy do ST zwiekszajace moc do 250 km :P
cos takiego Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://pumaspeed.com/product-Mondeo-ST220-Power-Upgrade-ST250_596.jsp ;)

yayko


sseebbaa1

Cytat: qualin w 19.05.2015, 12:05
w uk mozna kupic jakies gotowe zestawy do ST zwiekszajace moc do 250 km :P
cos takiego Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://pumaspeed.com/product-Mondeo-ST220-Power-Upgrade-ST250_596.jsp ;)
Zestaw składa się z wydechu Millteka, słabego stożka K&N i boxa z programem.
Piszę o słabym stożku, bo z tego co pamiętam, to on nie miał żadnej izolacji/przegrody zapobiegającej przed zasysaniem gorącego powietrza od strony silnika.
Koszt tego zestawu wskazany na stronie to 1.640 €.

Sam mod jest sensowny, ale po pierwsze trzeba poprawić stożek, a po drugie lepiej na modyfikacje programu pojechać do lokalnego zaufanego "chipownika". Będzie to lepsze, niż narzucony program w boxie.

W Polsce wydech Millteka kupisz za 3.000 zł.

Moim zdaniem jest spora szansa na zbliżenie się do tych 250 KM, chociaż być może trzeba dodać do tego lepszą przepustnicę (albo chociaż zrobić thinblade).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

caqerr

Tylko kto Ci sensowny ogarnie strojenie 3.0v6 ?
Strasznie mało jest osób które potrafią ogarnąć ten silnik...

Tigerbart

Z tuningiem oprogramowania do forda w pl jest strasznie słabo. Na wybrzeżu nie ma nikogo kto zna się na rzeczy. Pewnie podobnie jest w reszcie kraju.. Jedynie heko, na południu.