Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

T

Cytat: st-power w 30.07.2015, 08:51Seba akurat tylną cześć wydechu mógłbyś już zrobić,bo ona się nie zmieni, pozostała fakt,trzeba będzie już typowo zrobić pod turbo lub kompresor, bo jeśli dobrze pamiętam planujesz doładowanie Smiley
Tylko Seba musiałby z grubsza oszacowac, pod jaką moc celuje, żeby dobrać odpowiednią średnicę.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

yayko

3 cale starczą :)

T

Cytat: yayko w 30.07.2015, 17:183 cale starczą Smiley
Ale przy rozejściu musiałby wtedy zrobić jakieś 2,4" (60 mm). Nie byłby do optymalny wydech do obecnego silnika, no ale, w porównaniu z tym, który jest, czyli uszkodzone już tłumiki środkowe i seryjne, komorowe końcowe nie byłoby raczej gorzej. Pytanie, jak by było z hałasem.

No i wtedy trzeba by to robić od kolektorów, czyli najpierw decat (albo sportowe caty), 2x60 mm i tłumiki rurowe, potem zejście na 3" (76 mm), a potem znów rozejście na 2x60 mm i przelotowe tłumiki końcowe.

Ale jest też inna opcja, która pozwoliłaby niedrogo zrobić coś z obecnym wydechem, trochę potestować, wyczuć temat, czyli wymiana środkowych tlumików na rurowe 50 mm, a końcowych na przelotowe 50 mm (mogą być używane, byle pasowały rozmiarem). Reszta mogłaby zostać na razie seryjna. Koszt rzędu kilkuset złotych i 90% efektu wydechu za parę tysięcy. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

st-power

Jeśli masz problem tylko z samymi tłumikami to je po prostu wymień na jakiś zamiennik sportowy - dobrze je pomierz i po małym koszcie też będzie fajnie :) A później zrobisz już konkret :D

Tu np masz spory wybór :
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.mtuning.pl/Turbo-Works,c,152
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

T

No własnie. Środkowe można na te rurowe AWG — sam je mam i sprawdzają się naprawdę dobrze, pomimo śmiesznej ceny. Jeśli chodzi o końcowe to naprawdę wszystko jedno — byle średnica się zgadzała i były przelotowe, a nie z jakimiś komorami, jak np. niektóre Ultery.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

yayko

Ja mam 3 sztuki turbo worksa i jest super fakt ze musiałem  jedengo magnaflow  założyć żeby  wyciszyć  :)

sseebbaa1

Rzeczywiście te środkowe tłumiki z Turbo Works wychodziłyby po 170-180 zł za sztukę.
Dwa takie zakończyłyby problem ze środkową częścią wydechu.
Z ciekawości pomierzę środkowe tłumiki przy następnej okazji. Pozostanie tylko wybranie jednej z trzech średnic rur: 2.25", 2.5" albo 3.0".

Ciekawa i rzeczywiście niezbyt droga alternatywa.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

yayko

Tylko wszystkie wydechy środkowe turboworks maja xpipe i nie wszyscy o tym piszą :)
wiec musiał  byś  dać  pierwszy  środkowy  magnaflow a później turbo works :)

sseebbaa1

Cytat: yayko w 31.07.2015, 08:10Tylko wszystkie wydechy środkowe turboworks maja xpipe i nie wszyscy o tym piszą
W sensie, że wewnątrz puszki łączą się obie te rury, tak jak to zwykle robi zewnętrzny X-pipe?
Jeżeli tak, to rzeczywiście nie sposób znaleźć takiej informacji, nawet na innych stronach niż ta powyżej.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

yayko

31.07.2015, 11:02 #789 Ostatnia edycja: 31.07.2015, 11:12 by yayko
dokładnie tak :) i mało kto pisze o tym :)

« Dodane: 31.07.2015, 11:12 »

Seba ja mam taki zestaw idąc od silnika :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/tlumik-owalny-magnaflow-dual-2-25-35cm-x-pipe-i5563058116.html
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/uniwersalny-tlumik-sportowy-dual-x-pipe-2x-58mm-i5570730549.html
i 2 sztuki takich końcowych :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/uniwersalny-tlumik-sportowy-przelotowy-58mm-off-i5570725342.html
i dwie takie końcówki :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/koncowka-wydechu-r1-fi-100-nierdzewka-wawa-i5566191691.html

i jak coś rabat też Ci u nich załatwię :)

T

Ja bym nie robił w wydechu dodatkowych łączeń, nie sposób amatorską metodą przewidzieć, jak to będzie działać.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

yayko

to ma dać większy pomruk silnika :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=2crCWF5cmLk

T

31.07.2015, 12:00 #792 Ostatnia edycja: 31.07.2015, 12:08 by Rijndael
Może i tak. Ale generalnie łączenie wydechów z obu głowic w silnikach V robi się po to, żeby wywołać podciśnienie w wydechu dla drugiej głowicy, co pozwala zwiększyśc efektywność opróżniania cylindrów ze spalin, a w przypadku wałków z overlapem — także ich napełniania. Żeby to działało właściwie, takie miejsce musi być dokładnie wyliczone, bo generalnie łączenie dwóch strumieni gazów w jeden powoduje straty, gdyby było inaczej, to wydechy składałyby się z samych x-pipes. :) Czyli mówiąc krótko — jeżeli takie x-pipe umieścimy w przypadkowym miejscu, to efekt też będzie przypadkowy i najprawdopodobniej niekorzystny. Oczywiście mówię o mocy maksymalnej.

« Dodane: 31.07.2015, 12:08 »

I jeszcze jedno. Jeśli już stosuje się x-pipe w amatorskich wydechach w V-ce, to ma to sens własnie przy wydechu całkowicie podwójnym i wtedy x-pipe montuje się daleko od głowic, zwykle gdzieś w okolicach tylnej osi, w równych odległościach od obu głowic. W ST220 nie da się w ogóle zamontować x-pipe w równych odległościach od obu głowic, bo silnik jest umieszczony poprzecznie, a miejsca do zrobienia "zawijasa" w wydechu niestety nie ma, a w okolicach tylnej osi wydech... właśnie się łączy. :)

Zobaczcie jak wygląda wydech do S-type 3.0 V6. Tam jest właśnie H-pipe (zasada działania podobna do X-pipe) umieszczona w tym miejscu, o którym napisałem powyżej. Wcześniej są dwa tłumiki rurowe:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

bishop

Cytat: Tomasz w 31.07.2015, 12:00Ale generalnie łączenie wydechów z obu głowic w silnikach V robi się po to, żeby wywołać podciśnienie w wydechu dla drugiej głowicy, co pozwala zwiększyśc efektywność opróżniania cylindrów ze spalin
Rozumiem że Y-pipe działa tak samo na podciśnienie jak x? Czyli każdy osobne prowadzenie wydechu (bez łączenia X,Y,H-pipe) jest złym pomysłem?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

yayko

czyli trzeba się wybrać na hamownie i sprawdzić :)