Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

bishop

Cytat: Tomasz w 31.07.2015, 12:00W ST220 nie da się w ogóle zamontować x-pipe w równych odległościach od obu głowic, bo silnik jest umieszczony poprzecznie, a miejsca do zrobienia "zawijasa" w wydechu niestety nie ma
Ostatnio dostałem fotkę st220 zrobionego na 280koni (większa średnica tłoków, program itp). Wydech też przerobiony oczywiście i chyba zmieścił tego "zawijasa" Fakt że pewnie trzeba dużo się męczyć (katy usunięte) ale jest to możliwe:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Ps. Niech ktoś przerzuci i podepnie temat wydechu bo znowu gdzieś wszystkie informację zanikną.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

T

31.07.2015, 12:55 #796 Ostatnia edycja: 31.07.2015, 12:58 by Rijndael
Cytat: bishop w 31.07.2015, 12:09Rozumiem że Y-pipe działa tak samo na podciśnienie jak x? Czyli każdy osobne prowadzenie wydechu (bez łączenia X,Y,H-pipe) jest złym pomysłem?
Tak, tam też zachodzi taki efekt, z tym że wydech z X-pipe jest najbardziej efektywny.

Zupełnie osobne wydechy dla obu głowic nie są dobrym rozwiązaniem, podobne jak osobne dla każdego cylindra. :) W każdym razie w kontekście jakichś normalnych konstrukcji, bo trudno mi powiedzieć, czy ktoś nie stworzył gdzieś jakiegoś bardzo specyficznego silnika, gdzie to ma jakiś sens.

« Dodane: 31.07.2015, 12:57 »

Cytat: bishop w 31.07.2015, 12:44Ostatnio dostałem fotkę st220 zrobionego na 280koni (większa średnica tłoków, program itp). Wydech też przerobiony oczywiście i chyba zmieścił tego "zawijasa" Fakt że pewnie trzeba dużo się męczyć (katy usunięte) ale jest to możliwe:
Patrząc na zdjęcie nie jestem pewien, czy udało mu się to wyrównać do końca. Jak mierzyłem u siebie, to nijak nie dało się tego zrobić. Aczkolwiek ja mam inne kolektory, te z ST220 są krótsze i być może wtedy jest więcej miejsca. Niemniej pewnie zbliżył się do ideału i zrobienie czegoś takiego na pewno miało sens.

« Dodane: 31.07.2015, 12:58 »

Cytat: yayko w 31.07.2015, 12:32czyli trzeba się wybrać na hamownie i sprawdzić Smiley
I najlepiej porównać z seryjnym autem, bo poszczególne hamownie mają taki rozrzut wyników, że porównywanie zmian które mogą dać, powiedzmy, 5% różnicy na różnych hamowniach nie ma żadnego sensu.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

yayko

ale u mnie finalnie ma być wydech na dwóch rurach do końca :)

sseebbaa1

Już mam mętlik w głowie :)

Czy w ST220 dałoby się zrobić kolektor wydechowy o równych długościach (liczonych do połączenia)?
Tam wydaje się, że drzemią spore rezerwy mocy...

Ciekawostka - tak się projektuje kolektory wydechowe (z klocków :D ):
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.stainlessheaders.com/customheaders
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

yayko

ja zrobiłem coś czego nikt jeszcze chyba nie zrobił :) i przyspieszenie z dołu jest lepsze :)
a to dobry patent na kolektor :D

T

31.07.2015, 15:42 #800 Ostatnia edycja: 31.07.2015, 15:44 by Rijndael
Cytat: yayko w 31.07.2015, 13:42ale u mnie finalnie ma być wydech na dwóch rurach do końca Smiley
No to wtedy X-pipe ma sens, ale daj je albo w proporcjach odległości 1:1, jeśli zdołasz przerobić odpowiednio przód wydechu albo w 1:2 (licząc od samych głowic) jeśli Ci się nie uda. Wtedy teoretycznie powinno działać najlepiej. Albo przerób przód jak się da, żeby maksymalnie wyrównać wydechy z obu głowic, a X-pipe daj jak najdalej, żeby maksymalnie zbliżyć się do tego 1:1.

« Dodane: 31.07.2015, 15:43 »

Cytat: sseebbaa1 w 31.07.2015, 14:03Czy w ST220 dałoby się zrobić kolektor wydechowy o równych długościach (liczonych do połączenia)?
Tam wydaje się, że drzemią spore rezerwy mocy...
Filtr oleju może przeszkadzać. Trzeba by go gdzieś przenieść. Ale można spokojnie zrobić 1:1:2, tak jak jest w moich MSDS-ach. Tylko średnica lepsza byłaby większa, tzn. 2,25", a nie 2" na rurze zbiorczej (i odpowiednio więcej wcześniej).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Pięknie, pięknie...
ST220 zostawiłem na tydzień w warsztacie, bo w tym czasie byłem w Krakowie (pojechałem S-Maxem).
Mechanicy mieli założyć kable wysokiego napięcia firmy Magnecor z jednoczesną wymianą świec na nowe, a także pospawać wydech.
Przy okazji likwidowania nieszczelności wydechu zobaczyli jakieś pęknięcia na tylnych sprężynach! :E

Jutro pojadę i zobaczę jak to wygląda. Kurcze myślałem, że tylko te seryjne sprężyny pękają, a "tuningowe" będą wytrzymalsze...

Mam u siebie obecnie sprężyny firmy MAD obniżające o 35 mm przednią oś oraz o 30 mm tylną (taką informację odszukałem w internecie, bo te sprężyny były montowane jeszcze przez Niemca - poprzedniego właściciela i nie mam żadnej dokumentacji ich dotyczącej)


Pasuje mi taki poziom obniżenia auta - powiedzcie zatem, które sprężyny brać do B5Y? (jeżeli potwierdzi się jutro to uszkodzenie).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Jeśli efekt, będzie podobny jak w kombi, to Eibach Pro-kit w wersji do 2.0, a nie do TDCI.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Alek

Mogłeś wracając wpaść zobaczyć moje eibachy ;) Jak to jest że docent nie boi się sam wymieniać łożyska dyferencjału ale wymianę świec i kabli już zleca ?

Hmm... cytat ze strony fyrmy MAD :
" Reliability - MAD products come with lifelong warranties." - może warto zapytać ? :P

st-power

Seba kup Eibacha Pro Kit E10-35-004-02-22 - większość mi znanych ST220 na nich jeździ włącznie ze mną . Obniżenie 40/30mm.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

yayko

To seba tego jeszcze nie ma?

sseebbaa1

Cytat: st-power w 17.08.2015, 14:23
Seba kup Eibacha Pro Kit E10-35-004-02-22 - większość mi znanych ST220 na nich jeździ włącznie ze mną. Obniżenie 40/30mm.
Takie właśnie zostały zamówione. Chyba nawet już jutro powinny dojechać do warsztatu.
Problemem jest to, że warsztat ma poblokowane już terminy i chyba zrobią to dopiero za tydzień :mad:

Jeżeli macie jakieś krytyczne uwagi, co do tego zestawu i uważacie inny za lepszy, to piszcie! W razie czego zwrócę towar, bo jest taka możliwość do czasu montażu.


Cytat: Tomasz w 17.08.2015, 10:18
Jeśli efekt, będzie podobny jak w kombi, to Eibach Pro-kit w wersji do 2.0, a nie do TDCI.
Eibach rzeczywiście proponuje dwa różne zestawy. Zarówno jeden, jak i drugi obniżają o 40mm/30mm. Lecz różnią się dopuszczalnym naciskiem na przednią oś. Tylna oś ma stały nacisk 1015 kg.

Te przednie sprężyny przeznaczone do lżejszych modeli (1.8 16V, 1.8 SCi, 2.0 16V) mają nacisk 1065kg,
a te do cięższych (1.8 16V, 2.0 16V, 2.5 V6 24V, 3.0 V6 24V, 2.0 16V DI / TDDi / TDCi, 2.0 16V TDDI / TDCi, 2.0 TDCi, 2.2 TDCi) mają nacisk 1200kg.

Tomasz, rozumiem, że sugerujesz te sprężyny od lżejszych modeli? Jeżeli tak, to chyba nie byłby to zbyt dobry pomysł. Ciężki silnik dogiąłby jeszcze bardziej przednie sprężyny i uzyskałbym jeszcze większe obniżenie, co nie jest moim zamiarem - obecnie mam 35/30, a Eibachy będą już 40/30.



Widziałem swoje sprężyny. Masakra! Obie tylne są pęknięte mniej więcej w połowie ich wysokości. Zwoje oparły się o siebie i dlatego całkowicie nie usiadł.
Ostatnio po wymianie tulei tylnej ramy pomocniczej auto jeździło fajnie, a potem znowu coś nie do końca mi pasowało. Myślałem, że już mam jakieś przywidzenia poprzez zbyt szczegółowe zwracanie uwagi na sposób prowadzenia auta. Wydawało mi się, że po naprawie za bardzo się czepiam i sam sobie tłumaczyłem, że tak musi być. Oj te autosugestie :)
Ale zacząłem słyszeć jakieś strzały w podwoziu przy prędkościach parkingowych zwłaszcza po zmianie kierunku jazdy przód-tył, albo nawet całkiem na postoju przy skręceniu kołami. Wydawało mi się, że to z przodu coś jest nie tak.
Dobrze, że kazałam wnikliwiej sprawdzić zawieszenie.
Kiedy auto stało na kołach, to absolutnie nie było widać tego uszkodzenia! Dopiero podniesienie samochodu i swobodne opadnięcie kół odsłoniło uszkodzenia sprężyn. W takiej pozycji zwoje sprężyn mogłem przekręcać ręką, tak aby dobrze zobaczyć pęknięcie.


Cytat: yayko w 17.08.2015, 17:57
To seba tego jeszcze nie ma?
Miałem obniżone zawieszenie, ale innej firmy.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

Coś ostatnio w Lubuskiem lubią strzelać sprężyny. Gdyby nie nivo też bym poszedł w obniżenie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

A w jaki sposób nivo "odczytuje", że nadwozie jest za nisko i że trzeba podnieść budę?

Może wystarczy przerobić mocowanie czujnika, albo skrócić jakąś dzwigienkę przy tylnym zawieszeniu żeby ustrojstwo uznało, iż auto jest na właściwym poziomie, gdy w rzeczywistości jest np. 15-20 mm niżej...
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 17.08.2015, 20:32Te przednie sprężyny przeznaczone do lżejszych modeli (1.8 16V, 1.8 SCi, 2.0 16V) mają nacisk 1065kg,
a te do cięższych (1.8 16V, 2.0 16V, 2.5 V6 24V, 3.0 V6 24V, 2.0 16V DI / TDDi / TDCi, 2.0 16V TDDI / TDCi, 2.0 TDCi, 2.2 TDCi) mają nacisk 1200kg.
To widzę, że jest inaczej niż w kombi. Co jest zresztą logiczne, bo kombi ma inny rozkład mas.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club