Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

21.04.2017, 22:50 #1320 Ostatnia edycja: 10.01.2020, 19:36 by sseebbaa1
Cytat: kantor w 21.04.2017, 06:18Czym odkreciles ta sondę?

Pożyczyłem od kolegi z warsztatu 7-elementowy zestaw kluczy do odkręcania sond. Z tego zestawu mógłbym użyć takich 4 kluczy, bo pasowały rozmiarem (22mm):

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Najpierw używałem jednego z tych dłuższych kluczy (po lewej), ale potem zobaczyłem, że akurat do pierwszej sondy przed katalizatorem na drugim rzędzie (czyli bliżej chłodnicy) lepiej nadają się niskie klucze (po prawej). Najlepiej mi pasował ten z kwadratowym otworem dopasowanym do przedłużki od "grzechotki".

Dlatego za ok.15 złotych na Allegro kupiłem sobie na zapas :) niski klucz ("NASADKA KLUCZ NASADOWY DO SONDY LAMBDA 22mm 1/2"), którym jest nawet jeszcze lepszy, bo ramię jest krótsze.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Nie wiem niestety jak sprawdzi się przy pozostałych sondach. Miałem to szczęście, że padła mi sonda, do której jest najłatwiejszy dostęp :)


Cytat: weksla w 21.04.2017, 06:26Seba czy teraz działa wszystko jak powinno i nie ma checka?

Żaden błąd nie wyskakuje!
Auto nie trzyma obrotów jałowych, ale nie wydaje mi się, aby to było winą sondy. Potwierdzeniem tego są odczyty sondy.

Kiedy stara sonda zaczęła słabo działać, to pokazywała takie odczyty:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Potem całkowicie padła:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Błędy jakie akurat mi się pokazały, to P0155, a później P1151.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Po wymianie sondy na opisywaną we wcześniejszym moim poście wszystko wróciło do normy, przynajmniej jeżeli chodzi o odczyty z sondy:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Cytat: Bobson w 21.04.2017, 08:20Podsumowując: jeśli wiemy co się z czym "je" to warto kupić uniwersalną markową jeśli różnica w cenie jest duża.

Tutaj różnica w cenie jest prawie 10-krotna!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

mariusz gorzów

Czyli już w ST wszystko w porządku??

sseebbaa1

Jeszcze nie, ale jest lepiej.
Przypadkowo spotkany kolega bubel25 podpowiedział mi, abym zrobił samoadaptację silnika, bo u jego kolegi to pomogło. Znalazłem opis procedury samoadaptacji i auto zaczęło się inaczej zachowywać.
Już nie gaśnie mi na wolnych obrotach! Obroty natomiast ma zbyt wysokie i wolno schodzi z tych wysokich do poziomu około 800-850 obr/min.
Zaraz po docieraniu też obroty wolno schodziły, ale teraz jest inaczej - widać, że komputer przyjął jakieś inne wartości zapewne na skutek właśnie tej samoadaptacji.

Padł jeden ksenon, a konkretniej przetwornica - już kupiona używana z byłego auta Tomasza.

Połamał się czujnik poziomu ksenonów znajdujący się przy tylnej osi. Jak sprawdzę, że od kombi też może być, to też wezmę od Tomasza. A jak nie, to kupię w internecie.

Czuję też spaliny wewnątrz kabiny, więc muszę spokojnie przyglądnąć się wydechowi na jakimś kanale. Nie słyszę żadnego przedmuchu, ale spaliny dziwnie czuć.


To tyle z bieżących ciekawostek.
A przy okazji pracuję nad dalszymi modyfikacjami, ale o tym na razie cicho sza!
Część modyfikacji jest dla zdrowia silnika, a część dla komfortu i zadowolenia kierowcy :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Obecnie jeżdżę z Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.przepustnicą 65mm od Mustanga ze zrobioną dodatkowo modyfikacją thin blade.
Ale parę dni temu przełożyłem na kilka godzin zwykłą Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.przepustnicę 60mm, ale też z thin blade.

Czyli mogłem jednego dnia porównać dwie przepustnice różniące się tylko i wyłącznie średnicą (65mm vs 60mm).
No i muszę powiedzieć, że można wyczuć różnicę na wysokich obrotach! Na niskich i średnich obrotach nie wyczułem żadnej przewagi, natomiast na wysokich obrotach silnik z większą przepustnicą wyraźnie lepiej pnie się w górę do odcinki!

Kiedy bowiem zainstalowałem standardową przepustnicę (a przecież i tak ulepszoną w stosunku do fabrycznej serii), to na wysokich obrotach silnik sprawiał wręcz wrażenie jakoś sztucznie zdławionego i ograniczonego :D

Zatem pole przekroju przepustnicy ma znaczenie na wysokich obrotach, kiedy zapotrzebowanie na powietrze jest największe. To zaś może oznaczać, że przepustnica Mustanga może pomóc w uzyskaniu lepszej mocy maksymalnej, a więc i lepszego wyniku na hamowni :)
Według moich własnych obserwacji (a wskazywanych także przez Tomasza), to właśnie przepustnica jest najwęższym gardłem w dolocie. Wszystkie inne przekroje są większe.
Nawet wlot do górnego kolektora dolotowego - bezpośrednio sąsiadującego z przepustnicą - ma standardowo średnicę otworu ok.64mm, co wskazywałoby na przystosowanie go bardziej do przepustnicy 65mm, niż 60mm.
To tyle z moich spostrzeżeń.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MotoManiaq

Cytat: sseebbaa1 w 28.04.2017, 16:08Padł jeden ksenon, a konkretniej przetwornica

jaki miales objaw padnietej przetwornicy??

sseebbaa1

07.05.2017, 14:31 #1325 Ostatnia edycja: 10.01.2020, 19:41 by sseebbaa1
Usterka ujawniła się w ten sposób, że któregoś wieczoru parkując przy jakimś budynku zobaczyłem, że ksenony dają dziwną, czerwonawą barwę na ścianie. Zrobiłem zdjęcie, choć nie wiedziałem do czego ono może się przydać :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Po kolejnych 3 minutach wróciłem do auta i ksenon już wówczas całkowicie nie działał :(

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Na 100% to nie jestem pewny czy to przetwornica, bo nie mam zbytniego doświadczenia z ksenonami.
Ale sprawdziłem, że na pewno winnym nie jest żarnik, bo przekładanie żarników pomiędzy ksenonami nic nie zmieniło - ten reflektor który nie świecił, to dalej nie działał.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

To chyba najrozsądniej będzie przełożyć całą elektronikę z tego mojego reflektora.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

W ksenonie mam padniętą cewkę (nazywaną też starterem). Ustaliłem to po tym, że przekładanie pomiędzy reflektorami żarników oraz przetwornic nic nie zmieniało. Dopiero zamiana cewek zmieniła święcący ksenon :)

---
Plany, które chciałbym zrealizować do wakacji:

- decat (delete catalytic converter - czyli wyrzucenie katalizatorów),

- zamontowanie innej wersji przepustnicy 70mm (wersja z możliwością regulowania ilości powietrza na wolnych obrotach),

- zamontowanie komputera UKP-PRO oraz wyświetlacza do tego komputera,

- podłączenie do tego komputera czujników: ciśnienia oleju, temperatury oleju, temparatury spalin,

- wystrojenie auta na śwince DET3 (czyli wersja z fuel implantem - niezależne sterowanie wtryskami).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

Cytat: sseebbaa1 w 19.05.2017, 16:19Plany, które chciałbym zrealizować do wakacji:

- decat (delete catalytic converter - czyli wyrzucenie katalizatorów),

- zamontowanie innej wersji przepustnicy 70mm (wersja z możliwością regulowania ilości powietrza na wolnych obrotach),

- zamontowanie komputera UKP-PRO oraz wyświetlacza do tego komputera,

- podłączenie do tego komputera czujników: ciśnienia oleju, temperatury oleju, temparatury spalin,

- wystrojenie auta na śwince DET3 (czyli wersja z fuel implantem - niezależne sterowanie wtryskami).
- hamownia na której mam nadzieje że STek wypluję więcej niż seria;]
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

kantor

1 po co montować decaty przy takim przebiegu? - co z lambadami za katami?
2 co to ukp pro jak sie go podłącza i czemu ma służyć prócz wymienych niżej?
3 det3? WTF?:)
e30 e36 e34 e34 e39 e39 i nagle st220

veg

Cytat: sseebbaa1 w 19.05.2017, 16:19- decat (delete catalytic converter - czyli wyrzucenie katalizatorów),
Z czym to się je?

sseebbaa1

Cytat: kantor w 19.05.2017, 21:231 po co montować decaty przy takim przebiegu?
Cytat: veg w 19.05.2017, 21:27
Z czym to się je?

Decat w Mondeo ST220 nie jest wiązany z przebiegiem, a więc w domyśle z zapchanym katalizatorem. Decyzja o wyrzuceniu katalizatorów jest spowodowana ich fabrycznie fatalnym umiejscowieniem oraz chęcią "odblokowania" wydechu.
W ST220 katalizatory są zamontowane zaraz za krótkimi kolektorami wydechowymi i tym samym wiszą po obu bokach silnika, w bardzo niewielkiej odległości od bloku.
A pamiętać trzeba, że każdy katalizator jest urządzeniem, które ma na celu dopalać spaliny, więc specjalnie jest tam generowana baaaardzo wysoka temperatura. To zaś oznacza, że w odległości zaledwie kilku centymetrów od bloku silnika wiszą dwa potężne piecyki :) nagrzewające się nawet do 800°C.
Uważam, że jest to ewidentny błąd konstrukcyjny - głównie odpowiedzialny za padanie panewek w ST220 (poprzez przegrzewanie silnika i oleju - ciepło jest emitowane chociażby na cie Nmkie ścianki wystającego filtra oleju).

Sam decat od strony technicznej polega na wymontowaniu katalizatorów, a zamontowaniu w ich miejsce po prostu rur zastępujących ten brakujący element. Dzięki temu zwiększa się efektywność układu wydechowego, gdyż usuwamy elementy, który mocno hamują spaliny - zwłaszcza, że w naszych V6 są zamontowane bardzo blisko wylotu spalin z silnika.
W naszych poczciwych ST220 jest jeszcze jedno uzasadnienie dla takiej modyfikacji, a mianowicie wspomniane gotowanie silnika. W innych samochodach katalizatory są z reguły w dalszej odległości od bloku, najczęściej gdzieś pod podłogą (z dala od komory silnika), co powoduje, że nie emitują ciepła bezpośrednio na blok silnika.

Decaty łatwo można owinąć taśmami termoizolacyjnymi, które dodatkowo znacząco obniżą temperaturę w komorze silnika. Izolacja termiczna powoduje też zachowanie temperatury spalin, co przekłada się na ich wysoką (korzystną) prędkość.


Cytat: kantor w 19.05.2017, 21:23co z lambadami za katami?

Problem z drugą sondą lambda jest rozwiązywany poprzez tulejki wspawane w takiego decata. Tulejki (zwane zazwyczaj emulatorami sondy) odsuwają czujnik na pewną odległość od strumienia spalin, co oszukuje czujnik, który "widzi" wtedy mniejsze wartości, które odczytuje.

Zamierzam skorzystać z oferty GTPerformance, gdyż oni jako jedyni oferują decaty do ST220 gotowe do wysłania na drugi koniec Polski. Dysponują odpowiednimi szablonami. Każdy inny zakład chce, aby do nich przyjechać i dopiero na aucie dopasowywać rurę w miejsce katalizatora.
Istotne jest też to, że proponują podobno bardzo porządny produkt zrobiony ze stali nierdzewnej oraz mają opracowane odpowiednie emulatory sondy, które nie powodują później błędów w odczytach z drugich sond lambda.


Cytat: kantor w 19.05.2017, 21:232 co to ukp pro jak sie go podłącza i czemu ma służyć prócz wymienych niżej?

A to takie coś:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.reveltronics.com/pl/produkty/uniwersalny-komputer-pokladowy-ukp

Na jednym niewielkim wyświetlaczu można w jednym czasie wyświetlić odczyty nawet 6 zegarów.

Oprócz bajeranckiego wyglądu :D można ustawić alarmy dla poszczególnych odczytywanych wartości. Dzięki temu komputer może ostrzegać kierowcę np. w momencie osiągnięcia pewnej temperatury oleju itp.

Obecnie wyzwaniem jest estetyczne ulokowanie wyświetlacza we wnętrzu Mondeo mk3, tak aby nie wyglądało to na prowizorkę. Chciałbym, aby jak najbardziej wyglądało to fabrycznie i mam już na to pomysł. Ale zobaczymy jak to wyjdzie.

Powodem wyboru UKP-PRO jest także to, że nie podobały mi się zegary umiejscowione w słupku przy przedniej szybie oraz nie znalazłem ładnych nakładek pozwalających na zamontowanie klasycznych zegarów w innym miejscu wnętrza.


Cytat: kantor w 19.05.2017, 21:233 det3? WTF? :)

DET3 jest rodzajem tzw. "świnki". Czym jest "świnka" starałem się wytłumaczyć w poście Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.#558.

Podobno DET3 poza standardowymi opcjami daje dodatkowo możliwość całkowicie niezależnego sterowania wtryskiwaczami paliwa (czyli sterowanie wtryskiwaczami występuje tak jakby w trybie standalone i można tym dowolnie manipulować).

Kolega caqerr polecił mi człowieka, który w ramach strojenia samochodu montuje także świnkę w wersji DET3 i przy jej użyciu dokonuje strojenia na tzw. hamowni drogowej (czyli jeździ autem z podpiętym laptopem i wprowadza odpowiednie ustawienia).
Po takim strojeniu spodziewam się:

Cytat: bishop w 19.05.2017, 18:22
że STek wypluję więcej niż seria;]


:D :D :D

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

kantor

A dużo roboty żeby założyć te decaty? Z tego co widziałem pod autem to śruby są od góry i dojście do nich jest ultra kiepskie
e30 e36 e34 e34 e39 e39 i nagle st220

veg

Ok to już wiem o co w tym chodzi. Ktoś gdzieś pisał, że wywalenie katalizatorów spowoduje, że spaliny będzie czuć i mogą być problemy z przeglądem/miśkami. Planujesz całkowicie wywalić katalizatory czy zamontować inne w dalszej części wydechu?

bishop

Cytat: veg w 20.05.2017, 09:23że wywalenie katalizatorów spowoduje, że spaliny będzie czuć i mogą być problemy z przeglądem/miśkami.
Potwierdzam. Tak mam u mnie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html