ST220 Supercharger 354 KM :)

marcin uk, 31.01.2014, 20:11 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

A czy można zastosować do Mondeo ST220 silnik 3.5 V6 EcoBoost?

Takie używane silniki można kupić w Stanach, bo tam jest to już dosyć popularny napęd, występujący w coraz większej liczbie Fordów.
Ceny są też rozsądne, zwłaszcza gdy porównamy do przewidywanych kosztów modyfikacji silnika MEBA.

Tylko czy podpasowałby pod skrzynię biegów od ST220?

Jest to ciekawy pomysł, bo 3.5 EcoBoost na "dzień dobry" legitymuje się mocą około 360-370 KM.
Wiadomo, że rury od dwóch turbosprężarek należałoby jakoś inaczej uformować, ale czy uda się połączyć z resztą napędu ST220?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

marcin uk

Cytat: sseebbaa1 w 20.02.2014, 22:47A czy można zastosować do Mondeo ST220 silnik 3.5 V6 EcoBoost?

tutaj by trzeba było zpaytać się w jakimś dobrym zakładzie, ale nie ma rzeczy nie możliwych :)

Sam zaraz zobacze ten silnik co i jak :) hmmm to ciekawe

sseebbaa1

A jakie ciśnienie oleju jest w silniku ST220?
Pytam o to pod kątem ewentualnego przygotowania silnika pod doładowanie.
No i czy zwiększenie ciśnienia oleju przekłada się na lepszą penetrację oleju do tych naszych newralgicznych panewek?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Pod kątem rozważań o doładowaniu w silniku Duratec 3.0 - czy ktoś wie, jak jest rozwiązane smarownie sworzni tłoków?

Prawdopodobnie jest tam kanalik wydrążony w każdym korbowodzie doprowadzający olej do tego sworznia na górze, którym mocowany jest tłok. Nie mogę nigdzie znaleźć rysunków technicznych czy jakiegoś opisu.

Dużo wskazuje na to, że oryginalne korbowody i tłoki są wystarczająco wytrzymałe w ST220 i nie będzie potrzeby ewentualnej ich wymiany np. na kute tłoki i korbowody (bo są bardzo drogie). Nie wiem tylko jak jest zorganizowane te smarowanie i dlatego pytam.

Całe moje myślenie o doładowaniu jest ukierunkowane na jak najmniejsze wydawanie pieniędzy przy wyeliminowaniu rzeczywistych słabych punktów silnika, a nie na wyrost.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

NeroN

Poszukaj na allegro tłoka. Albo kontaktu do juzka, on chyba rozbierał silnik.
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

sseebbaa1

Chciałem nawet kupić cały osobny silnik do eSTeka, żeby mieć z czym kombinować i nie blokować własnego auta.
Taki silnik miałby posłużyć jako materiał do pracy, bez spinania się goniącymi terminami.
Tam też na pewno mógłbym przyjrzeć się szczegółom budowy silnika, potem dopasować panewki, wyważyć wał itp. itd.

Kolega "Falubaz 1" upatrzył nawet w Niemczech rozbitego ST (uderzonego w tył), którego mieliśmy kupić na spółkę.
Ja miałem zabrać kompletny silnik, a on miał resztę spożytkować. Cena była dobra i rocznik rozbitka też był dobry, ale niestety okazja uciekła...
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1


Tutaj projekt Nautilusa z USA:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=J2uuBZdnafk

Zestaw składa się z
-kompresora wyporowego Eaton MP90 (nowszy od M90, bo już z wbudowanym zaworem by-pass)
-customowej aluminiowej podstawy z wspawanym aftercoolerem chłodzonym cieczą (podstawa składa się z trzech warstw)
-zewnętrznej dodatkowej chłodnicy do tej cieczy (nie wiem tylko jak jest wymuszany obieg tej cieczy)
-wydajniejszych wtrysków

Silnik podobno jest seryjny, tyle tylko, że to inna odmiana Durateca 3.0, która ma zmienne fazy rozrządu i może ma odporniejsze panewki(?).
Na jednym z innych filmików właściciel podawał, że jeździł na doładowaniu 11 psi, co oznacza ok. 0,75 bara.

Nautilus już nie robi tego zestawu, bo mieli za mały popyt.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

st-power

Dźwięk kompresora miodzio :)
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

yayko

Sebaaaa może to Cię zainteresować :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://marysin.waw.pl/mondeo/mods/supercharged%204wd%20mondeo%20part%201.pdf

sseebbaa1

A pewnie, że ciekawe! Tyle, że mamy już to w pierwszym wpisie :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

yayko

ale nazwa linku inna :P

maximilian13

znalezione w sieci
zrobiony na Turbo Kit Nautilus'a
305 hp 354Nm
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.garaget.org/?car=5756



Flaman

Tylko teraz pytanie, kto by to zrobił w naszych warunkach i jaki jest koszt części i jaki robocizny? Fajnie się czyta i patrzy, a jak pada konkretne pytanie o koszty, to zawsze padają jakieś bliżej nieokreślone kwoty. A tak na poważnie w ostatnich latach jest bum na benzynowe silniki turbo, a ja mając dwa auta turbo i jeden wolnossący stwierdzam, że dużo bardziej wolę swojego wolnossańca ze względu na jego elastyczność. Turbo fajna sprawa duży przyrost mocy przy mniejszej pojemności, ale muszę czekać aż ta moc będzie dostępna, a ja depczę i chce od razu ogień. Chyba nadal wychodzi taniej kupić mocne seryjne auto niż podkręcać słabszy silnik.
Najpierw ogarnij siebie, potem auto.

skoti79

Z turbo trzeba się nauczyć jeździć.  Wiesz kiedy wstaje turbo, kiedy jest max moment i da się jeździć :)

yayko

w Szwecji robią to z nudów i pasji :)