[Mondeo] Mondeo ST220 kombi r.2004

MAG, 04.02.2014, 12:08 « poprzedni - następny »

MAG

04.02.2014, 12:08 Ostatnia edycja: 04.02.2014, 13:15 by MAG
Witam Wszystkich

Uprzejmie informuję, ze moje byłe ST220 jest znowu na sprzedaż
Zdjęcia postaram się wkleić później, a opis wykonany przez obecnego właściciela Mariusza wklejam ponizej:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Cytat
Do sprzedania Ford Mondeo ST220 kombi z czerwca 2004 r. (po I lifcie), w kolorze Performance Blue i z jasnoszarym skórzanym wnętrzem. Samochód jest znany na forum - zakupiłem od kolegi Maćka w czerwcu 2011. Jestem w sumie jego trzecim właścicielem. Sprowadziłem go ze Szwecji - tam było użytkowane do momentu mojego zakupu.

Nie będę rozpisywał się o technikaliach, ponieważ model ten jest dość dobrze znany a informacje o nim są ogólnie dostępne. Z całą pewnością zasługuje na swoją nienaganną reputację – świetny układ kierowniczy, doskonałe zawieszenie i mocny 3-litrowy sześciocylindrowy silnik wraz z precyzyjną 6-biegową skrzynią manualną sprawiają, że w tej klasie cenowej i przy tej wielkości to auto praktycznie nie ma konkurencji. Przy okazji znakomicie sprawdza się jako pojazd codziennego użytku – jest praktyczny, pojemny i bezawaryjny.

Dla mnie zakup tego samochodu nie był przypadkiem – to była świadoma decyzja związana ze znajomością wszystkich jego plusów i minusów. Niestety nie jest łatwo znaleźć takie auto w wersji konkretnie nas interesującej i do tego w dobrym stanie technicznym. Mi się to udało, ponieważ Maciek jest miłośnikiem marki i wiedział jak o niego dbać 
Cała historia auta opisana była w temacie ,,ST220 by MAG".

Teraz w skrócie coś więcej z okresu mojej eksploatacji.
Miałem w tym samochodzie tylko jedną awarię – w kwietniu 2012 r. samochód nie wyjechał z garażu ponieważ, jak się później okazało, rozleciał się wysprzęglnik hydrauliczny. Samochód odtransportowano do gdyńskiego Eurocaru i tam wymieniono kompletne sprzęgło wraz z wysprzęglnikiem (cały zestaw jest jeszcze na gwarancji). Nigdy nie miałem innej awarii.

Mechanicznie samochód jest bardzo zadbany, zaryzykuję nawet powiedzieć że idealny. Wszystkie przeglądy są robione regularnie w Eurokarze (tam jest dostępna cała historia tego auta). Ostatni robiony był w wakacje 2013. Oczywiście potwierdzone są wpisami w książce serwisowej. Olej wymieniam dwa razy w roku (średnio co 8 - 10 kkm). Na wszystkie serwisy, wymiany, części posiadam faktury, które załączone będą wraz z dokumentami samochodu (książką serwisową, instrukcjami, gwarancjami, Kartą Pojazdu oraz 3 kluczykami).

Od wakacji 2013 wymieniłem następujące części:
- wszystkie elementy gumowe i metalowo-gumowe tylnego zawieszenia (drobnica Lemforder, tuleje wahaczy oraz tuleje pomocnicze ori Motorcraft),
- tarcze hamulcowe wraz z klockami + regeneracja zacisków (przód: Brembo Max + Ferodo DS2000; tył: ATE + Ferodo Premier); zaznaczam, że przednie hamulce są od Focusa ST225 – samochód zdecydowanie lepiej hamuje, a układ hamulcowy jest odporniejszy na przegrzanie,
- komplet profi amortyzatorów (przód: Bistein B8 + łożyska i odbojniki; tył: Bilstein B6); zaznaczam, że samochód jest na sprężynach Eibach ProKit, więc jest minimalnie niżej niż na seryjnym zawieszeniu ST; po tym wszystkim ustawiona została geometria,
- uszczelnienie pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów oraz uszczelniacz wału korbowego – pociło się, a wyjątkowo nie lubię plamek pod samochodem,
- nowa wkładka filtra powierza K&N,

Na przeglądzie w 2012 wymienione były świece oraz prewencyjnie wszystkie przewody wysokiego napięcia.

W 2013 wymieniłem wszystkie parapety drzwi na nowe ori.

Samochód od jesieni 2011 ma założony wydech JP Exhaust (cały ze stal szlachetnej) – nie jest głośny, jednak dźwięk zdecydowanie nabrał charakteru.

Wymienione są oryginalne reflektory na bixenny z wbudowanymi w miejsce świateł drogowych światłami DLR – wszystko podłączone jest pod czujnik zmierzchu i działa w pełni automatycznie (auto posiada niezbędny osprzęt i bez problemów przechodzi badania techniczne, klosze reflektorów i DLR z odpowiednią homologacją). Dodaję oryginalne lampy. Na ostatnim przeglądzie diagnosta doczepił się do jednej z lampek oświetlenia tablicy rej. – kupiłem dwie nowe ori i wymieniłem.

Więcej grzechów nie pamiętam 
Wnętrze jest w bardzo dobrym stanie. Od ideału odbiega jedynie fotel kierowcy. Poprawiłem go znacznie w stosunku do stanu z momentu zakupu, jednak ja lubię jak wszystko jest super więc zaznaczam. Skóry regularnie konserwowane środkami Colourlock. Działają wszystkie przełączniki, klimatyzacja całkowicie sprawna.

Jeśli chodzi o stronę zewnętrzną – wg mojej wiedzy samochód nigdy nie uczestniczył w wypadku (potwierdziły to bardzo dokładne oględziny w serwisie oraz przez znajomego lakiernika). Sprawdzana była powłoka lakiernicza i jest ona na całym nadwoziu troszkę grubsza niż standardowo, jednak lakiernik wykluczył jakieś poprawki, poza lewym tyłem. Mianowicie samochód jeszcze w Szwecji u pierwszego właściciela miał jakąś drobną przygodę – wymienione były na nowe lewe tylne drzwi oraz robione było lewe tylne nadkole. Podobno robione to było przez autoryzowany serwis Forda. Dach nie był ruszany.

Generalnie na samochodzie nie ma nigdzie rdzy – ranty drzwi, progi, nadkola, maska i klapa bez najmniejszych oznak korozji. Wyjątkiem jest lewe tylne nadkole, tzn. rdzy nie widać, jednak pod lakierem znalazłem kilka maleńkich pęcherzyków. Myślę, że coś zaczyna się tam dziać i żeby nie dopuścić do jakiejś większej niespodzianki planowałem zająć się tym na wiosnę. Warto również zabezpieczyć róg lewego lusterka (ten ostry kąt w drzwiach przy lusterku kierowcy) – drobnostka.

Lakier na samochodzie jest w bardzo ładnym stanie. Bawię się troszkę w detaling, więc naprawdę starałem się o niego dbać. Po umyciu w słońcu ten kolor ma niesamowitą metaliczną poświatę – wygląda obłędnie. Są jakieś drobne odbicia od kamieni, niewielkie przecierki i wgniotki od drzwi innych aut, jednak ogólnie robi bardzo dobre wrażenie. Wymieniłem przedni zderzak, ponieważ stary miał na dole uszkodzenie, które ktoś próbował naprawić i zaczęła odpadać szpachla i wyłaziły druty (te zderzaki nie dają się spawać). Nowy został zamówiony, polakierowany i zamontowany w Eurocarze. Robiłem to z AC. Stary mogę oddać przyszłemu nabywcy jako zapasowy. Ja nigdy nie miałem tym autem najmniejszej stłuczki lub innej przygody.

Z wad:
- zgubiłem dwie zaślepki progów (chciałem je uzupełnić po zimie, wraz z oprawieniem tylnego błotnika),
- odkąd go kupiłem nie działa mikrostyk klapy bagażnika, jednak mi to nie przeszkadza (otwieram albo z pilota albo ze środka),
- fotel kierowcy (choć zdaję sobie sprawę, że dla kogoś innego będzie w całkiem niezłym stanie),
- minimalne pęcherzyki na tylnym nadkolu.

Do samochodu są dwa komplety Alu 18" wraz z oponami w dobrym stanie.

Wgrana jest mocniejsza wersja programu. Do samochodu jest RTS, więc można zmienić na starszą słabsza wersję (np. na zimę). Można również spróbować zestroić go po wymianie wydechu raz jeszcze i stworzyć nowszą wersję softu. Ja tego nie robiłem – wydech kupowałem dla poprawy doznań akustycznych 

Na chwilę obecną samochód ma około 205 kkm i jest w ciągłej eksploatacji. Przebieg jest absolutnie prawdziwy za co ręczę wpisem do umowy.
VIN: WF0WXXGBBW4C83756

Nie mam nic do ukrycia i samochodu się nie wstydzę. Myślę, że nowy użytkownik będzie bardzo zadowolony.

Sprzedaż wynika z faktu posiadania 3 samochodów – na dwie osoby to zbyt dużo. Fizycznie nie mamy miejsca, żeby je parkować. W pierwszej kolejności chciałem dać szansę zakupu forumowiczom, ponieważ zależy mi żeby nowy właściciel dbał o auto tak jak dbałem ja i Maciek. Jeśli nie będzie chętnych wystawię na ogólnodostępne portale.

Cena jaka nie interesuje to 25 000 PLN. Dla poważnie zainteresowanych dopuszczam jakieś delikatne negocjacje.

Pozdrawiam
Mariusz

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kontakt do Mariusza - mariusz_michalek@tlen.pl
Prosze powoływać sie na mnie.

Auto widziałem na żywo i gwarantuje że jest warte tych pieniędzy.
Szczerze mówiąc sam się zastanawiałem czy go nie odkupić, ale dopóki nie wyjaśni sie moja sytuacja finansowa (przymiarki do zakupu domu), doputy nie moge zrobić żadnych finansowych ruchów...


Ze swojej strony moge dodać jeszcze, że wg moich informacji, czyli tego co powiedziano mi w serwisie gdzie auto było kupione jako nowe i gdzie było cały czas serwisowane aż do dnia mojego zakupu, to ta lewa strona była robiona w 2006-tym roku - podobno koles wyladował na barierce na autostradzie.
Nie mogło to być nic powaznego, ponieważ inaczej auto nie miałoby prawa wrócic na drogi w Szwecji.

Ja właścicielem tego auta zostałem na jesieni 2009 i sprzedałem je Mariuszowi półtorej roku później z dwóch powodów.
Po pierwsze w Szwecji nie mogłem legalnie założyc haka holowniczego do tego auta, a po drugie, mam trójkę dzieci i niestety zaczęło sie im tam z tyłu robic troszke ciasnawo niestety...

Auto w serii pokazało 216KM, a po moich zmianach i strojeniu 229KM.

Mariusz załozył dużo lepszy wydech, wiec nawet pomimo tego, że obecnie w aucie jest standardowa przepustnica zamiast wiekszej, która miałem w trakcie strojenia, to i tak podejrzewam, że okolice tych 230KM powinny obecnie byc realne.
Kupujacemu te auto polecam ponowny montaz duzej przepustnicy - ja swoja sprzedałem "luzem" zanim auto poszło do sprzedazy.

Zdjęciami dysponuje, więc jakby ktos chciał moge je podesłac, bo cosik w imageshack sie pokiełbasiło i mam problemy z wstawieniem tutaj.

Ewentualnie podpowiedzcie jakiś dobry darmowy hosting...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0