[S-Max] Smokus MAXimus, czyli Rodzinny Autobus nr 2... i pół Turbo ;)

MAG, 12.04.2014, 22:28 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Cytat: MAG w 22.04.2014, 09:33Przed chwilą zatankowałem do pełna wg tego samego zwyczaju co zawsze, czyli do drugiego odbicia (...)
Zauważyłem, że w S-Maxie rura wlewu paliwa jest jakaś mocno zakręcona. Nawet jeżeli obsługa stacji zatankuje mi auto do drugiego czy nawet trzeciego odbicia, to i tak potem wchodzi jeszcze co najmniej 10 litrów(!) kiedy sam powolutku dolewam. A rekordowo udało mi się dolać jeszcze 13 litrów!
Ta rura jest jakoś tak dziwnie zakręcona, że spienione paliwo łatwo podchodzi pod wlew i wyłącza pistolet dystrybutora.

Jeżeli chcę sprawdzić spalanie S-Maxa, to go sam tankuję i to pod korek. Tzn. tankuję tak długo, aż widzę paliwo stojące w rurze. Tylko wtedy mam pewność rzetelnych obliczeń. Takie tankowanie potrafi trwać kilka ładnych minut, ale to jedyny sposób.

Ty przetestowałeś spalanie na stosunkowo krótkim odcinku (300km), więc kilka litrów w jedną czy drugą stronę może mocno wypaczyć wyniki.

Dystrybutory na różnych stacjach mogą w różnym stopniu spieniać paliwo (m.in. szybkość podawania paliwa).
Ale nawet jeżeli tankujesz auto na jednej ulubionej stacji, to jest parę detali, które spowodują, że nie będziesz pewny poprawności wyniku przy kierowaniu się zasadą "do drugiego odbicia" (chociażby czy identycznie ustawisz pistolet we wlewie).



PS. Ja też poważnie rozważam zakup S-Maxa w benzynie (w miejsce obecnego TDCi), ale to dopiero najwcześniej za rok.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

Ja zawsze tankuję sam i z reguły do drugiego odbicia.
Zwykle tankuje dopiero wtedy gdy świeci mi sie juz rezerwa, ale teraz chciałem zobaczyć jak to wyszło przez ten tydzień, a że w momencie gdy przejeżdżałem obok stacji zerknąłem na licznik, a tam równiótkie 300km przebiegu się pokazało, to szybko nawróciłem i wjechałem na stacje zatankować.

Potem zobaczę jak w długim okresie ustabilizuje się spalanie na kompie (kilka tankowań bez kasowania średniego spalania) a jak to będzie wyglądało przy dystrybutorze - na razie jest ok ;-)

Ale zacząłem sie zastanawiać, czy jednak nie kupić drugiego malego, taniego autka, takiego typowo do poruszania się po mieście "wokół komina" - związane jest to tez z tym, że będę musiał teraz dośc często jeździć do Polski i z jednej strony raczej ciężko będzie mi jeździć i załatwiac sprawy w Polsce bez auta, a z drugiej strony zostawianie bez auta żony z trójką dzieci też jest malo komfortowe ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Dzisiejsze tankowanie i wynik pod dystrybutorem 13litrów na setkę - a wolno nie jeździlem....  ;)

Muszę pojechać do Polski na kilka/kilkanascie dni, ale jadę niestety nie Smokiem, a ojca Mondeo (musze mu je oddać), wiec jeszcze tym razem nie dam rady sprawdzić na hamowni co tam w realu "siedzi" pod maską.
Będę z tym musiał do połowy czerwca poczekać, a na razie sporo wskazuje na to, że kupię sobie tak na szybciutko Puga 206 1,4HDI - mam taka ofertę z rodziny i mocno się nad nią zastanawiam, bo w tym aucie ostatnio mnóstwo rzeczy było zrobione (cała przednia zawiecha, hamulce, tylna belka) i poza pierdółkami (no i wyglądem, bo to białe 5D na pordzewiałych stalusach), to nie ma za bardzo sie tam do czego przypiąć.
A ostatnio widziałem, że ten silniczek bardzo ładnie Heko kreci na 90kucy, co przy tej malutkiej masie jest już bardzo przyzwoitym wynikiem.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

No to po dwóch tygodniach wróciłem z Polski, gdzie Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.m.in. odebrałem przesyłeczkę z fajna zawartością - wtryskami z RS'a ;)
Ponieważ dowiedziałem się, że nie wymagaja one strojenia, to zapewne w trakcie czerwcowego wyjazdu do Polski zawitaja w aucie razem z FMIC i dolotem.
A zaraz potem pojadę na hamownię ...

Na razie mam mase roboty, ale w weekend planuję zrobienie pierwszego malutkiego moda, troszkę zabawy z odświeżeniem lakieru i sciagnięcie znaczka 2,5T z drzwi plus wyregulowanie maski, bo troche krzywo leży....

No i będę musiał pobawić się z parowaniem fona z "niebieskimzębem" w aucie - skoro jest zainstalowany, to dobrze byłoby go rozkminić i uruchomić....  ;)
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

cliner

Wtryski kupiles nowe?

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Tomek

MAG

Nie - to są uzywki, ale są one dokładnie sprawdzone i wyrównane - kupione od osoby tutaj z forum ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Całkiem przypadkiem zauwazyłem, że tarcze do mojego Smoka i do Foki RS maja takie same parametry (oprócz średnicy oczywiście), więc zacząłem badać sprawę i wychodzi, że przekładka zacisków z RS'a to pikuś  :evil: - potwierdził mi to jeden czlowiek, który w swoim S-Maxie (poliftowy 2,2TDCI) załozył zaciski od RS'a.

Czyli do listy modów do wykonania dopisałem jeszcze wymianę zacisków przednich  :D

btw - jakie tarcze/klocki byście mi wtedy polecili? Przynajmniej tarzce chciałbym mieć takie same w przodu i tyłu....
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Tak sie chciałem pochwalić, bo dotarły do mnie (znaczy do domu do Gdańska) zaciski z Foki RS ;)
Czyli na przód będę miał tarcze o 2cm wieksze niż w standardzie, gdzie jest 316mm....

Zastanawiam jeszcze nad zestawem tarczy i klocków i generalnie mam do wyboru tarcze Brembo albo Zimmermann (wersje gładkie) z klockami albo Ferrodo DS2500 albo EBC Yellowstuff - wybór tak ograniczony, bo wtedy i przód i tył byłby na takim samym zaestawie - jak sądzicie, na co sie zdecydować?



Troszkę się "pochwalę" juz nabytymi zabawkami....

Dolot OptiFlow - tutaj jeszcze w bagazniku, ale jak zjade do Gdańska, to będzie kombinowanie jego montazu, bo trzeba bedzie doprowadzić zimne powietrze do niego....

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Tak wygląda wtryskiwacz z RS'a ;)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Jest znaczek ...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Nie ma znaczka ...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Jest znaczek ...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Nie ma znaczka ... :D

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




btw - zamówiłem spojler tylnej klapy - w podróbce za 150zł (ori kosztuje ok. 1.100zł po rabatach) - zobaczymy jak będzie ze spasowaniem....
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

T

Cytat: MAG w 22.05.2014, 12:15Zastanawiam jeszcze nad zestawem tarczy i klocków i generalnie mam do wyboru tarcze Brembo albo Zimmermann (wersje gładkie) z klockami albo Ferrodo DS2500 albo EBC Yellowstuff - wybór tak ograniczony, bo wtedy i przód i tył byłby na takim samym zaestawie - jak sądzicie, na co sie zdecydować?
Oczywiście na Zimmermanna i Ferodo. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

A w Szwecji zabraniają Ci zagazować smoka, czy jak?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

Instalacja z homologacją wykonana w Szwecji (nie mam innej opcji żeby to legalnie użytkować) kosztuje takie pieniądze, że przy moich przebiegach rocznych oscylujących w okolicach 15tkm jest całkowicie nieopłacalna.

Mam znajomego, który ma auto na szwedzkich blachach gdzie zamontował sobie w Polsce instalkę a na przeglądy jeździ po wcześniejszym demontowaniu zbiornika i parownika, z tym, że gdyby miał jakiś wypadek i odkryto by instalkę, to miałby powaaaaaaaaaażne kłopoty...



Z innych ciekawostek - zamówiłem spojler na tylną klapę (leży już w garażu) i będę go montował przy okazji lakierowania błotników (są wypiaskowane przy progach do gołej blachy).

Niestety za względów finansowych (wykańczanie nowo kupionego domu "zjada" kasę w niesamowity sposób) odpuszczam sobie na razie lakierowanie dokładek zderzaków - za tych parę stówek inne pierdółki porobię.

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Parę fotek ze spotkania byłego i obecnego autka  :evil:

Mariusz (obecny właściciel) w drodze do Norwegii odwiedził moją mieścinkę - miło było pogadać i ponownie posłuchać tego pięknego wydechu w eSTeku....

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




« Dodane: 05.07.2014, 16:43 »

A tak wyglądał mój zestaw podróżny w drodze do Polski  ;)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1

To zawsze jest miło zobaczyć, że wcześniejsze autko u kolejnego właściciela jest zadbane i ktoś szanuje włożony wysiłek.

Ale jeżeli chodzi o Twojego obecnego S-Maxa to ja MAG wręcz nie mogę patrzeć jak masakrycznie schowane są koła w nadkolach! Zwłaszcza dwa ostatnie zdjęcia pokazują to bardzo dobitnie.
Wzór felg nie jest moim ulubionym i uważam, że nie pasuje do Twojego samochodu, ale to kwestia subiektywna i możesz mieć inne zdanie. Natomiast samo schowanie kół będzie raziło przy każdych felgach (nawet przy dużo ładniejszych).
Proszę zrób coś z tym, bo aż szkoda, żeby autko o takiej prześlicznej mocy wyglądało jak Wartburg czy Nysa. :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

Seba - te fele nie są moimi ulubionymi, ale auto było w Szwecji, a moje 20-tki MS Design leżą w garażu w Gdańsku i będą zakładane w przyszłym tygodniu przy okazji roboty przy hamulcach i sprawdzaniu klimy, która gubi gdzies czynnik i trza ją przeswietlić.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1

Cytat: MAG w 06.07.2014, 10:5620-tki MS Design leżą w garażu w Gdańsku i będą zakładane w przyszłym tygodniu
Słuszną linię ma nasza władza!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy