[S-Max] Smokus MAXimus, czyli Rodzinny Autobus nr 2... i pół Turbo ;)

MAG, 12.04.2014, 22:28 « poprzedni - następny »

MAG

Kilka najnowszych info po dzisiejszej wizycie w warsztacie.

1. Zakupione felgi Wolfa są proste, 3 sztuki idealnie proste i w bardzo dobrym stanie, 1 sztuka ma minimalne bicie (koleś stwierdził, że tak minimalne, że absolutnie nie ma sensu jej nawet podprostowywać) i jest troszkę oskrobana na rancie - gdyby nie te otarcie, to możnaby je praktycznie od razu zakładać na auto...
Jutro jade na wycenę ich odnowienia i pytanie w jaki kolor je zrobić - standardowy jak są, biały czy taki a'la tytan jaki zrobiłem w obecnych Radiusach?

2. Hurrra - samochód odżył i przestał szarpać - po demontażu niby lepszego BS'a i powrocie do seryjnego Pierburga auto przestało szarpać i jedzie tak jak powinno!

3. Zrobiony test na zawartość CO2 w płynie chłodniczym wyszedł negatywnie, więc odetchnąłem z ulgą, że póki co uszczelka pod głowicą i/lub tuleje cylindrów są OK.

4. Żeby nie było tak różowo - czeka mnie wymiana uszczelki pod kolektorem wydechowym i w najbliższej przyszłości komplet gum w tylnym zawieszeniu wymagać będzie wymiany...

5. W czwartek jadę do V-Techu na hamownię - w strojenie będę się bawił jak już wymienię uszczelke pod głowicą...



Generalnie po dzisiejszym dniu wróciła mi chęć do dalszego posiadania tego auta i myśli o jego sprzedaży na jesieni odleciały w siną dal ;)
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

ethernal

1. Tylko nie białe :D Myślę że mogłyby byc tytanowe, ewentualnie srebrne lub srebrne lekko przyciemnione. Czarne też odpada. Ale o gustach się nie rozmawia. Ty masz być przede wszystkim zadowolony.

2. Czyli customowy boost solenoid był wadliwy lub źle współpracował z silnikiem... 
btw, BS kupiłeś u TAMa?

4. Jakie objawy odnośnei uszczelki?

TAM

Jak pamiętam, BS był ode mnie. No cóż, takich cudów nie ma, żeby na Pierburgu było ok, a na lepszym źle – najwyraźniej jest walnięty.
MAG, jak będziesz mieć ochotę na kolejną wizytę w warsztacie, to wyślę Ci nową sztukę.

weksla

Ja też kiedyś myślałem że winowajcą szarpania i ciecia doładowania był BS potem że DV ostatecznie i definitywnie winnym okazał się soft
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

MAG

Kolejny dzień jazdy i zero szarpania - ewidentnie w moim przypadku problemy robił BS

Chce jutro rano podjechać na hamownię i zobaczyć jak będzie wykres wyglądał ;-)
Nie wiem czy mi się to uda, bo zalatany jestem paskudnie - teraz mam chwilkę przerwy, bo wpadłem na chwilkę do domciu na obiad i zara lecę dalej kolejne sprawy załatwiać...

« Dodane: 24.02.2016, 15:23 »

Cytat: ethernal w 23.02.2016, 23:56
1. Tylko nie białe :D Myślę że mogłyby byc tytanowe, ewentualnie srebrne lub srebrne lekko przyciemnione. Czarne też odpada. Ale o gustach się nie rozmawia. Ty masz być przede wszystkim zadowolony.
Dzisiaj oddałem do lakierowania - będzie standardowy fabryczny srebrny kolor. Koszt 90zł za sztukę.

Cytat: ethernal w 23.02.2016, 23:564. Jakie objawy odnośnei uszczelki?
Wydech jest głosny ale w taki trochę a la dziurawy sposób, czasami czuć spalinami z przodu auta i jak go oglądali to koles wypatrzył minimalne ślady osmalenia od spalin przy kolektorze. 

« Dodane: 25.02.2016, 10:42 »

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://i1373.photobucket.com/albums/ag383/mag-1410/IMG_0913_zpsssoysk5c.jpg

« Dodane: 25.02.2016, 10:45 »

Chciałem kurczaki zdjęcie wstawić, a nie linka, grrrrrrr... i na dodatek nie mogę edytować posta, bo mi go połaczyło w jedno ze starym - wkurzające to troszke jest...

« Dodane: 25.02.2016, 10:58 »

No ale wynik jest bardzo ok - trzeba wziąć pod uwage że dzisiaj robiłem tylko sam pomiar na szybko.

Cały osprzet silnika standardowy (ale większy IC plus DP 3cale i sportowy kat 200cpsi), a wcześniejsze wyniki sa przy próbach strojenia auta na uszkodzonym BS, actuatorze Forge, chińczyku DV  i wtryskach RS.

Jak zrobię uszczelkę pod kolektorem wydechowym i być może wymianę wydechu (tylny mi rdzewiej mocno), to jadę na zrobienie programu już pod docelowy set-up, czyli standardowy actuator, standardowe wtryski, nowy BS (stary jest w trakcie wymiany gwarancyjnej u TAMa) i DV (chińczyk po przeróbkach u Thomasa).
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Umowilem sie w serwisie Forda u mnie w wiosce  na sprawdzenie ukladu chlodzenia - robia jakis specjalny test wysokocisnieniowy w celu wykrycia nieszczelnosci - mam nadzieje ze to bedzie jakas pierdolka ktora szybko i tanio bedzie mozna usunac.
No i zastanawiam sie czy jechac na Slask do Thomasa na zrobienie wymiany uszczelki pod kolektorem wydechowym, czy tez dac to do zrobienia w Gdansku? Plusem Thomasa jest oczywiscie niesamowita znajomosc tego silnika, ale kurde mam do niego kawal drogi...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

yayko


MAG

Yayko - gdybym miał tyle co Ty do przejechania to bym sie nie zastanawiał, ale niestety mam mniej wiecej dwa razy tyle do Thomasa co Ty....
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

yayko

ale z drugiej strony to masz pewność że będzie dobrze :)

MotoManiaq

wymiana uszczelki pod kolektorem wydechowym, to nie jest jakaś niesamowita filozofia, na moje rób w gdańsku, szkoda Twojego czasu i pieniędzy  na jazde na południe, za zaoszczedzona kasę zabierz dzieciaki do ZOO :D

thomas198

Jak byś miał przyjechać to przygotuj sobie listę rzeczy do zrobienia to wszystko sie ogarnie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

MAG

Zobaczymy co wyjdzie z tym testem szczelnosci i co bedzie do zrobienia z tym.
Jesli uzbiera sie kilka rzeczy to bedzie sens jechac i przy okazji zalatwic inne rzeczy po drodze.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

ASO zlokalizowalo miejsce wycieku plynu - pierdolka przy zbiorniczku wyrownawczym. Niestety na te pierdolke trzeba poczekac az ja z Niemiec ściągną i dopiero za tydzien bedzie wymieniana.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Lymok

Pierdółka czyli? Mógłbyś jakąś fotkę zapodać czy coś? :)
Nirimov / Dawid

MAG

jakas rureczka z zaworkiem przy zbiorniczku wyrownawczym, od strony blotnika (na rysunku mi pokazali, bo auto juz wyprowadzone bylo na parking).

« Dodane: 15.03.2016, 16:12 »

Postaram sie pstryknac fotke jak bede z dzieciakami do szkoly muzucznej jechal...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0