[S-Max] Smokus MAXimus, czyli Rodzinny Autobus nr 2... i pół Turbo ;)

MAG, 12.04.2014, 22:28 « poprzedni - następny »

MAG

Zakładam zwykłą standardową używkę, na próbę żeby sprawdzić czy będzie identyczna sytuacja jak z moją starą.
Przy okazji wymieniam też moduł - zobaczymy czy zmieni sie sytuacja z tymi dziwnymi wskazaniami spalania...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

1donrafaello

Mag kiedy podmieniasz pompe?

1donrafaello

A moze to wina czujnika cisnienia paliwa a nie pompy?

MAG

Gdzie ten czujnik?



Teoretycznie zaraz po weekendzie Smokus powinien wjechać na podnośnik
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

1donrafaello

czujnik jest po lewej stronie w okolicach korka wlewu oleju, spust cisnienia po przeciwnej stronie szyny.

1donrafaello

Moj smokus u gazownika jeszcze stoi, marudzil ze nie moze wystroic gazu bo cisnienie paliwa szaleje i zwykly emulator nie daje sobie rady ma miec na jutro jakis wypasiony z mozliwoscia regulacji i programowania i sprobuje to ugrysc. Ale i tak bede musial co zrobic z tymi skokami paliwa bo na benzynie szarpie, program ma byc ok bo juz kilka smaxow robili i bylo ok, w pompe ze slaba niechce mi sie wierzyc a ten czujnik wszystkoby wyjasnial

1donrafaello

Chociaz z drugiej strony powinno wywalic jakis blad?

MAG

Przy okazji wszystkich tych robót poprosiłem chłopaków o sprawdzenie kompresji w Smokusie, żeby wykluczyć zły stan silnika jako powodujacy problemy z osiagnięciem odpowiedniej mocy.

Pierwszy pomiar i hmmm, 7,5  ??? I to rów Nmko na wszystkich cylindrach? Aż sie chłopacy w głowe zaczeli drapać. Po konsultacjach i sprawdzeniu innego auta będącego na warsztacie ulga - to musi byc wina urządzenia.
Zamówione nowe dotarło w piatek wieczorem i dzisiaj rano nowy pomiar pokazał nadal rów Nmko na wszystkich cylindrach, ale tym razem było ponad 10, czyli lepiej niż powinno być seryjnie ;-)

W czwartek będzie walka z konserwacją (plus podmianka pompy paliwa) i teoretycznie w piątek Smokus wyląduje na parkingu pod moim domem w Gdańsku.
Ponieważ nie mogę sam pojechac go odebrać, to kombinuję żeby jakas firma przewiozła mi go promem do Szwecji, a ja go wtedy tylko z terminalu odbiorę.

Zobaczymy na ile taka usługe mi wycenią i jaki termin zaproponują...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

snafu

Namierz kogoś, kto wraca do Szwecji lub jedzie na robotę.

MAG

Osoba wracająca ze Szwecji nic mi nie da - jesli juz to ktos kto chce tu przyjechać, ale wiesz jak to jest z zupełnie obcymi ludźmi i daniem im auta...
Firma to co innego - podpisuje kontrakt i jest to jakos tam zabezpieczone...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Znalazłem firmę, która przewiezie mi Smokusa lawetą do Karlskrony - czekam tylko na ustalenie terminu takiego żeby pasował zarówno chłopakom w warsztacie, jak i mi w kwestii odbioru auta na terminalu w Karlskronie.

Maska którą zakupiłem jest prosta i w ładnym stanie, ale wg chłopaków w warsztacie będzie musiała być lakierowana, co nie jest to problemem, bo i tak się z tym liczyłem.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Smokus rozebrany do konserwacji i schnie na warsztacie do poniedziałku, kiedy to ma być już do końca poskładany. Będzie tam czekać albo na transport do Szwecji, albo na zabranie go przez lakiernika - zależy czy uda mi sie ustawić transport jeszcze przed Wielkanocą...


Kupiłem też okazyjnie za kilka stówek komplet amorów IVDC (zamierzam jednak latem wrócić do tego aktywnego zawieszenia) - przednie są do regeneracji, a tylne w stanie bardzo dobrym. Jesli sie uda, to postaram się załatwić regenerację jeszcze teraz, żeby cały zestaw był gotowy na szybką akcję przekładki jak tylko sie ona nadaży.


Wszystkie te rzeczy są robione, ponieważ stwierdziłem, że to jednak Smokus zostanie ze mna na dłużej, a STraszydło pójdzie do sprzedaży. Wystawianie do sprzedaży ST zacznę zapewne najwczesniej latem lub wczesna jesienią przyszłego roku, bo virus również i nam namieszał w planach i terminach.
Generalnie jest postanowione że nastepcą ST będzie coś młodego, klasa compact, ewentualnie subcompact lub nieduży "suvowaty" Bardzo podobają mi sie zarówno nowa Puma ST-Line jak i Kuga, zarówna ta obecna poliftowa ST-Line jak i ta zupełnie nowa, ale też ST-Line, bo zwykłe zderzaki sa IMHO paskudne...

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

1donrafaello

Gaz wstepnie wystrojony, co ciekawe na benzynie szarpie a na gazie ladnie jedzie wiec problem nie tkwi w programie wiec dzis pompa na wierzch i do ogledzin, na pompie ponoc jest jeszcze jeden czujnik cisnienia moze to jego wina te skoki cisnienia

1donrafaello

Skoki cisnienia paliwa opanowane trzebabylo przeczyscic regulator cisninenia na pompie., ale nadal szarpie w przyszlym tygodiu moze uda sie umowic na strojenie bo gora jest za bogato i chyba go przylewa,

MAG

No to Smokus trafił już do lakiernika.
Przy okazji wymiany maski i naprawy zderzaka, srebrny ryjek zostanie polakierowany na czarno tak jak cała reszta zderzaka.

Teoretycznie w piątek popołudniu auto powinno zostać odstawione moim rodzicom i wstawione do ogródka u mnie na chacie w Gdańsku, gdzie będzie czekać na dalszy rozwój sytuacji.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0