Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Najstarszy w Polsce klub miłośników szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz ich tuningu


jaki olej do focusa 2 ST

czita1622, 11.05.2014, 15:59 « poprzedni - następny »

Rijndael

01.05.2017, 15:10 #225 Ostatnia edycja: 01.05.2017, 19:14 by Rijndael
Pozwolę sobie dorzucić swoje trzy grosze do dyskusji na temat olejów. O subiektywnych opiniach już się nieraz wypowiadałem (nie da się ocenić oleju subiektywnie), więc nie będę do tego wracał. Dodam tylko tyle, że historie o tym, że "silnik jeżdżony na oleju X został rozebrany i wyglądał źle" zaliczam do subiektywnych opinii -- nie wiadomo, czy ten olej był używany przez cały okres eksploatacji, nie wiadomo czy był oryginalny, nie wiadomo jak często był zmieniany i nie wiadomo, jak silnik był eksploatowany. W dodatku jest to jednostkowy przypadek.

Wracając do tematu.

Kiedy 9 lat temu kupiłem V-kę wszyscy lali do niego Formula E 5w30. Ogólna opinia była taka, ze to świetny olej, bo to Castrol, a przy tym niedrogi, więc nie ma sensu przepłacać. I rzeczywiście, nie sprawiał problemów. Był to olej półsyntetyczny. Potem Ford zmienił referencyjny olej na Formula F 5w30 i zaczęły pojawiać się złe opinie. Głównie dlatego, że silniki po zmianie nagle zaczęły zużywać większe ilości oleju. Wtedy też zaczęto mówić, że to jest zły olej, bo... to Castrol. Podczas gdy jedyny winny całej tej sytuacji to autor specyfikacji nowego oleju.

Tyle w temacie Castrola. Warto tylko dodać, że jest to bardzo popularna marka, więc i podrabiana, a zatem pewnie połowa Castroli z Allegro koło prawdziwego Castrola nawet nie stała.

Teraz o Millersie. Te 9 lat temu nikt w Polsce nie wiedział, że istnieje. Jeśli z czymś kojarzył się Millers, to tylko z Leszkiem Millerem. Gdyby ktoś wtedy napisał "nie lej Castrola, lej Millersa" to by został wyśmiany. :) Marka weszła na polski rynek kilka lat temu przy udziale całkiem sprawnego marketingu szeptanego na forach i nagle wszyscy zaczęli używać i polecać Millersa.

I żeby nie było. Nie oceniam w ogóle tych dwóch marek. Uważam natomiast, że wszelkie uogólnienia czy ocenianie całej marki na podstawie zupełnie niereprezentatywnych doświadczeń kilku osób czy w drugą stronę -- na podstawie głównie chwilowej mody, są pozbawione większego sensu i bywają krzywdzące dla producentów.

PS Na koniec dodam, ze gdzieś w międzyczasie "najlepszym olejem na świecie" był Motul i niektórzy daliby sobie za niego uciąć obie ręce. Obecnie polecany bardzo rzadko, bo teraz "tylko Millers".
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. :)
Części tuningowe z mojego byłego auta -- kliknij tutaj.

sseebbaa1

Cytat: Rijndael w 01.05.2017, 15:10Potem Ford zmienił referencyjny olej na Formula E 5w30 i zaczęły pojawiać się złe opinie. Głównie dlatego, że silniki po zmianie nagle zaczęły zużywać większe ilości oleju. Wtedy też zaczęto mówić, że to jest zły olej, bo... to Castrol. Podczas gdy jedyny winny całej tej sytuacji to autor specyfikacji nowego oleju.


A wiadomo co dokładnie zmieniono w tej specyfikacji?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

Rijndael

Nie wiem. Ale to są zupełnie inne oleje. E to był półsyntetyk, a F to już syntetyk.
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. :)
Części tuningowe z mojego byłego auta -- kliknij tutaj.

JanuszTomek :)

U mnie zapadła już decyzja i będzie Motul 300V 5w40 :) około 200 zł za 4L więc moim zdaniem jest ok
Jak ktoś ma jakieś opinie na jego temat to proszę pisać
Pozdrawiam

enforte

Przejrzałem wątek więcej niż raz - czy ktoś miał jakieś nieprzyjemności po zmianie 5w30 na 0w40?
Poza przypadkiem podejrzenia o skok spalania nie widziałem tu jakichś uwag, a zazwyczaj niezadowoleni najchętniej piszą :)

Silnik ma 218kkm przebiegu + lpg, jazda całoroczna. Olej w sumie już w drodze, ale mogę wstrzymać się z zalewaniem




StiflerST

Olej musi spełniać normę A5 B5 i to jest najważniejsze kryterium. Czy to będzie Motul czy Castrol a może Eneos nie ma większego znaczenia. Co do oleju Motul 300V jest to olej na estrach a ten nie jest zalecany do codziennej eksploatacji a tylko do sportu. Dodam "pałowanie od czasu do czasu na mieście to nie sport".

loockas

Foka ST 225. Przebieg prawie 200k. Od nowości lany Castrol 5w30, a przynajmniej tak mówią faktury. Po zakupie zalałem polecanego Mobila 0w40. Po jakiś 5kkm zeżarło jakieś 0,7l. Martwić się? Kombinować z innym olejem? Zastanawiam się czy jak na serię to nie za rzadki olej. Auto wydaje się nie dymić ani na zimnym, ani przy pałowaniu - co nie ukrywam robię bardzo często.

TAM

Wszystko jest tak jak powinno być, czym masz się martwić? Ciesz się, że silnik jakimś cudem przeżył tego Castrola 5W30.

loockas

22.08.2017, 21:27 #233 Ostatnia edycja: 22.08.2017, 21:30 by loockas
Odzwyczaiłem się od dolewania oleju między wymianami. Mazdy już nie mam od 6 lat :P Ale faktycznie to chyba nie są wartości przy których trzeba się martwić. Kolega do Corsy dolewa 1l na 1000km i podobno tak też ma być :P

Rokoś

04.10.2017, 07:45 #234 Ostatnia edycja: 04.10.2017, 07:55 by Rokoś
mam auto w gazie i po programie przez 70 tyś km jeździłem na oleju castrola 5w30 A5 z allegro. Obecnie kolejne 30 tyś na oleju total quartz 5w30 a5 7 litrów za 135 zeta z allegro. Przez ten czas nie odnotowałem zwiększonego zużycia oleju, a nogę potrafię mieć dość ciężką. Wymiana co 9-10 tyś km.
Reasumując jak nie upalacie aut na torach to nie ma sensu pakować się w drogie oleje, bo to strata kasy jest.

Od wymiany do wymiany zużywa mi ok litra oleju. Stan oleju zawsze jest na maks i dodatkowo zmieniłem chłodniczkę oleju na tą z volvo d5, gabarytowo taki odpowiednik tej z rs'a.

weksla

Chyba błędne rozumowanie. Ale co kto lubi. Idąc tym tokiem rozumowania to nie tankujmy 98 oktanów przecież na 95 noe czuć różnicy
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps
Ford Focus ST225--------------------> 400ps

orzel_man

Koledzy podepnę sie pod temat
Potwierdzi ktoś z Was ze to są te same oleje
Na jednym brak napisu "new life" i z tego co widzę to nie spełnia formuły BMW LL01
Czy to tylko inna szata graficzna czy dwa różne oleje.
Dzięki

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


TAM

Dwa różne oleje. New Life jest nowszy. Ale jeśli to oryginały, to nie ma między nimi jakiejś drastycznej różnicy i z powodzeniem możesz zastosować ten starszy.

orzel_man

10.10.2017, 19:52 #238 Ostatnia edycja: 11.10.2017, 18:16 by orzel_man
Extra. Dzięki za info. Autko mam porobione. Ale nie upalam jakoś chamsko. Ostatnio w maju wymieniałem ale stuknęło 10 tys.
Ok polatam najwyżej zmienię za jakiś czas

« Dodane: 11.10.2017, 18:16 »

To jeszcze pytanko
Mam 0,5 l tego new life. Będzie tragedia jak wymieszam z 5 litrami bez new life ?

orzel_man

Jednak wymieniłem. Oleje nie były otwierane Wiec żaden problem

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.