Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Pierwszy w Polsce klub miłośników szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


jaki olej do focusa 2 ST

czita1622, 11.05.2014, 15:59 « poprzedni - następny »

weksla

Czyli sugerujesz że 5w/30 jest lepsze skoro silnik i olej grzeje się szybciej?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

TAM

Cytat: weksla w 28.01.2015, 14:50Różnica jest taka, że ja stwierdzam fakt, a wy dywagujecie. W sumie taka jest specyfika internetowych dyskusji i nie ma się co na to obrażać

Przecież nikt się nie obraża, skąd ten pomysł? Między temperaturą oleju a temperaturą cieczy chłodzącej jest nawet nie tyle korelacja, co bardzo silna zależność, to jest oczywiste. Również nie jest zaskakujące to, że na lepszym oleju silnik nagrzewa się wolniej. Natomiast 10 stopni różnicy nie może być spowodowane tylko zmianą oleju. Przyczyn może bardzo wiele, a głowna z nich to specyfika dzialania ECU. W przypadku 2.5T na tym samym oleju różnica temperatury może być duża w identycznych warunkach dla pomiarów robionych w krótkim odstępie czasu, ponieważ komputer cały czas stara się ustawić możliwie duże wyprzedzenie zapłonu i nigdy nie wiadomo na którą fazę testu akurat się trafi.

Rijndael

Cytat: RSBN4N w 09.06.2015, 19:28
Różnica jest taka, że ja stwierdzam fakt, a wy dywagujecie. W sumie taka jest specyfika internetowych dyskusji i nie ma się co na to obrażać :)

Problem polega na tym, że 99% dyskusji o olejach na forach nie ma żadnego sensu. To po prostu tak, jakby dyskutować o mgławicy Oriona na podstawie obserwacji nieba gołym okiem. Nieważne jak długo byśmy to robili i jak wiele takich obserwacji poczynili, to i tak nie posuniemy się naprzód w realnej wiedzy na ten temat. Ten pozostały (umowny) 1% to relacje z testów laboratoryjnych lub ew. drogowych, ale na reprezentatywnej próbie.

Ani subiektywne odczucia co do pracy silnika, ani zmiana barwy oleju czy też jego zużycie, ani nawet odczyty ECT to nie są parametry, na podstawie których można wyciągać ogólne wnioski na temat jakości oleju.

Lymok

20.06.2015, 22:47 #63 Ostatnia edycja: 20.06.2015, 22:51 by Lymok
Zapytam jeśli można, CASTROL EDGE 0W40 TITANIUM FST 0W-40 nadaje się taki olej do mojej Foki? 160tyś. przebiegu i nie pałuje go zbytnio, raczej spokojna jazda bo nie da się u mnie, za dużo dziur :P

Cytat: TAM w 09.06.2014, 01:34
Właśnie o to chodzi. Jak jest ciepło, to nie ma znaczenia czy jest to 0Wxx czy nawet 10Wxx (np. dzisiaj po odpaleniu wskazówka ciśnienia była od razu na przedostatniej kresce), ale gdy jest poniżej -10 stopni, to już bałbym się stosować cokolwiek innego niż 0Wxx.


TAM twierdzi że lepiej zalać coś 0W40 i ten CASTROL taki jest, więc jak?
Nirimov / Dawid

RSBN4N

on chyba spelnia norme WSS-M2C937-A. Więc jeszcze lepiej się nada.

Lymok

Ok, dzięki.
Nirimov / Dawid

yayko

zalej coś lepszego motul, millers :)

Lymok

Ale 0W40 ?
Nirimov / Dawid

borocds

Ok, a do RSa co polecacie? W ksiazce pisze o casteolu 0w40- nie chce tego shitu. Motul 8100 0w40 czy Motul 300V trophy 0w40?

ethernal


ccLot

Jest już dostępny Amsoil 0W-40 w całkiem rozsądnych pieniążkach.

ethernal

^^
Co to za wynalazek? Chyba pierwszy raz o nim słyszę :P

KrisSz

08.07.2015, 21:17 #72 Ostatnia edycja: 08.07.2015, 21:27 by KrisSz
Coś z normą 937A motul nie ma już tego certyfikatu (zmienili skład), pozostaje ci fuchs, liqui molly i millers. Imho millers w tej chwili najlepszy. Wpisz w google "937A ford oil" i ostaniesz listę tego co lać. To że pisze 0w40 synthetic to nie wszystko....
Pozdrawiam

K

ccLot

09.07.2015, 06:24 #73 Ostatnia edycja: 09.07.2015, 06:37 by ccLot
Cytat: ethernal w 08.07.2015, 20:58
^^
Co to za wynalazek? Chyba pierwszy raz o nim słyszę :P


Hamerykański. Pierwszy na świecie producent olejów syntetycznych.

« Dodane: 09.07.2015, 06:37 »

Cytat: KrisSz w 08.07.2015, 21:17To że pisze 0w40 synthetic to nie wszystko...

Wie kolega co ma być napisane/jakie mieć parametry żeby spełniał 937A.
To że nie ma certyfikatu nie oznacza, że ich nie spełnia.

KrisSz

W karcie oleju do ściągnięcia ze strony producenta są inne parametry (dodatkowe). Ściągnij ze strony milllersa, liqui molly. Fuchsa i porównaj z amsoilem. Brak normy imho wskazuje że jednak któryś z nich nie jest spełniony. Skoro spełnia to dlaczego nie ma normy ?? Nie mówię że to zły olej ale z jakiegoś powodu certyfikatu nie ma. Twój silnik - twoja decyzja co lać do niego.
Pozdrawiam

K