Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

[Focus] wkładka blok-tuleje 2.5

thomas198, 14.05.2014, 22:13 « poprzedni - następny »

thomas198

Witam wszystkich posiadaczy fordów z silnikiem 2.5 5 cylindrów
Szukam chętnych na zrobienie wkładki po miedzy blok a tuleje cylindrów , każdy posiadacz tego silnika wie ze przy większych modach lubią pękać tuleje cylindrów , a dokładnie 4 i 5. Wiec po poszukiwaniu na necie znalazłem już gotowe wkładki ale ceny odstraszają coś ponad 800 fontów . Ale po dłuższych poszukiwaniach znalazłem firmę w Polsce która już robi do subaru i po wstępnych rozmowach i przeliczeniach wyszło by około 1400 plus vat .Oczywiście do zrealizowania tej wkładki muszę wysłać blok , który już mam i uszczelkę pod głowicę , którą  wszyscy będą musieli zakupić taka sama żeby pasowały dziury do przepływu płynu . 
Zainteresowanych zapraszam do współpracy .   

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


TAM

To wzmocnienie należy w ST-ku instalować w drugiej kolejności i dopiero wtedy, gdy zamierza się systematycznie korzystać z doładowania powyżej 1.35 bara. Najsłabsze miejsca cylindrów są na górze, gdzie wzdłuż ich styku jest szczelina o głębokości kilkunastu mm (nie wiadomo po co). To właśnie trzeba poprawić w pierwszej kolejności. Odpowiedni kit jest sporo tańszy i składa się właściwie z 4 przekładek wykonanych ze specjalnie dobranego stopu i wysokotemperaturowego kleju. Reszta to niezbędne graty: uszczelka pod głowicę, pasek rozrządu, napinacz, rolka pośrednia. Niestety po zdjęciu głowicy trzeba dokupić jeszcze sporo różnych dupereli, dających łącznie koszt ponad 1000 zl. Do tego dochodzi robocizna, która musi być wykonana przez dobrego (naprawdę dobrego) fachowca. Mam ten temat świeżo przećwiczony, bo opisywany kit został zamontowany w moim aucie kilkanaście dni temu. Tak więc gdyby ktoś potrzebował dodatkowych informacji, służę pomocą.

thomas198

No to dawaj namiary na ten kit , i zaczynam polerować doloty w głowicy z RSa ,kolektor alu tez . A cala robotę sam sobie zrobię ,bo dla mnie ten silnik to pikuś .

TAM

Jeśl tak, to szacun. Najlepiej jest kupić ten kit tu:
http://j-w-racing.co.uk/product.php/8836/3735/dsci_block_mod_kit___ford_focus_st_/43a817e7c8bedad20c14947c91b1f765
Firma sprawdzona, ale trzeba się uzbroić w cierpliwość, bo na ten kit trzeba czekać czasem i 10 dni. Pamiętaj, że jeśli masz firmę z nipem europejskim, to sprzedadzą Ci go za cenę netto. Aha, do kitu dołączona jest instrukcja z rysunkami; jeden z jej punktów mówi o zamrożeniu przekładek w lodówce w temp. ok. -20 stopni, ale znacznie lepsze rezultaty (i dużo szybciej) uzyskuje się umieszczając je w suchym lodzie (koszt 40-70 zł / 10 kg).

thomas198

Nip EU mam wiec bedzie git zawsze taniej . Dzieki za link sprawdze to i pewnie zakupie . Po montazu bedzie fotorelacja .

DawPi

O kurcze, a niech mi ktoś powie czy oprócz tego zestawu za circa 300 funtów coś jeszcze trzeba dokupić? Ile wynieść może średnio robocizna? Pytam, bo chciałbym znać całkowity koszt takiej usługi. Wiadomo, że plus minus paręnaście procent, ale zawsze to daje jakiś obraz kosztów.

Dzięki.
The on­ly way to get rid of a tem­pta­tion is to yield to it..

TAM

Jeśli chodzi o części, to najdrożej wypadają śuby głowicy (~300 zł netto) i uszczelka kolektora ssącego (~110 zł netto). Pozostałe różne drobiazgi są już tanie, ale dają łącznie jeszcze jakieś 200-400 zł, w zależności co się okaże do wymiany. Mnie robocizna wyniosła 1300 zł, ale może się okazać znacznie więcej, jeśli trzeba będzie ustawić luzy zaworowe (a koniecznie trzeba je sprawdzić, bo jest to idealna okazja).
Oczywiście zapytaj jeszcze thomasa198 - może zaproponuje Ci znacznie lepsze warunki :-)

DawPi

Widzę, że tanio nie będzie. Zostawiam sobie temat na później. Dzięki!
The on­ly way to get rid of a tem­pta­tion is to yield to it..

TAM

Fakt, trochę to kosztuje, ale na pewno taniej, niż naprawa pękniętych cylindrów ;-)

thomas198

16.05.2014, 12:22 #9 Ostatnia edycja: 16.05.2014, 17:40 by thomas198
Ja mam jeszcze inny pomysl ,dzisiaj sie dowiem czy da rade to zrobic , jak tak to tuleje beda niezniszczalne.

« Dodane: 16.05.2014, 17:40 »

Moj pomysl to taki zeby nadspawac tigiem laczenia miedzy blokiem a tulejami cylindrow takie polonczenie z aluminium . Ale okazalo sie ze jak bedziemy spawac to tuleje cylindrow moga sie pogiac , mozna temu zapobiec , wycisnac tuleje cylindrow i po spawaniu Z POWROTEM ja wprasowac . Ale koszt takiej zabawy jest przeogromny , bylo by prosciej kupic blok z RSa.
mozna zrobic cos takiego

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



ale chyba zrobie cos takiego juz sie dogadalem co do ceny i w jeden dzien mi to zrobia

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


TAM

A wiadomo już z czego mają być zrobione te pręty-rozpórki? Trzeba chyba dobrać materiał o odpowiedniej rozszerzalności cieplnej... Pomysł ciekawy. Niemniej jednak szczeliny między cylindrami nadal trzeba zaślepić.

thomas198

Tak szczeliny beda zaslepione a wszystko zrobie z aluminium do form wtryskowych , najtwardsze ktore mozna znalezc , z takiego robia wkladki .

TAM

Dla mnie to już musztarda po obiedzie - nie skuszę się na ponowne zdejmowanie głowicy :-)
Ale ciekawy jestem jaki jest koszt instalacji tych prętów... Chyba już znasz cenę?

thomas198

To się dzieje po zamontowaniu blaszek pomiędzy cylindrami . Przepływ wody musi być , po dzisiejszej rozmowie z znajomym inżynierem który przygotowuje samochody do rajdów , wyszło szydło z worka . Wiec tuleje nie pękają bo jest po miedzy nimi przerwa , ta przerwa jest za mała i się nie chłodzi odpowiednio , a przy doładowanych silnikach temperatura skacze drastycznie do góry i woda na ściankach tulei zaczyna się gotować . To wygląda jak gotowanie wody w czajniku na ściankach pojawiają się pęcherzyki powietrza i wtedy pęka tuleja . I po moich poszukiwaniach znalazłem ciekawa wzmiankę ,ze w blokach silnika po lifcie jest już to poprawione , a co dokładnie to już pisze . Szczelina po miedzy cylindrami w ST przed liftem ma 0.50mm szerokość i 14.50mm głębokość , a w ST po lifcie i na pewno w RS 0.94mm szerokość i 5mm głębokość .
A jak jest blaszka po miedzy cylindrami to się dzieje to co widzicie na zdjęciach , przegrzane tuleje żeliwne , a to doprowadza do pękania i to całkiem groźnego widać to na ostatnim zdjęciu.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


DawPi

Wychodzi na to, że ST FL są mniej na to narażone? Trochę mnie uspokoiłeś, ale temat śledzę nadal uważnie!
The on­ly way to get rid of a tem­pta­tion is to yield to it..